M
mietin vaan...
Vieras
Koska jos on, niin meidän poika on sen varmaan jostain perinyt!
Taitaa olla väistyvä geeni, koska en tunnusta että kumpikaan meistä vanhemmista olisi vastaavanlainen.
Poika siis vasta 3-vuotias, mutta jo nyt niiiin selvästi nörtti... Hän on laiha ja kaitakasvoinen, hänellä on vähän höröttävät korvat ja leveä suu isoilla hampailla. Pieni siro leuka. Kapeat hartiat ja -uskokaa tai älkää- jo hieman huono ryhti. Sivujakauskin tulee päähän luonnostaan pyörteiden myötä. On aivan onneton kaikessa fyysisessä eikä uskalla tehdä tuttavuutta muiden lasten kanssa vaikka haluaisikin, sosiaalisia taitoja ei oikein ole. Kävelee jalkaterät sisäänpäin sipsuttaen. Tästä ulkoisesta habituksesta puuttuu vain silmälasit, mutta eiköhän hän nekin vielä ajan myötä saa...
Lukemisen oppiminen ei varmaan kovin kaukana ole(tuntenut kaikki kirjaimet jo 2-vuotiaasta asti ja tunnistaa paljon tuttuja sanoja, osaa sanoa millä kirjaimella sanat alkavat jne.) ja on kiinnostunut mitä ihmeellisimmistä asioista, haluaa tietää paljon kaikesta. Ei leiki mitään kovin rajuja leikkejä vaan tutkii asioita, nyhrystää vaan joidenkin kivien ja käpyjen parissa ulkonakin.
Olen varma että nörttigeeni on olemassa ja meidän lapsella on sellainen. Vahvistaako joku muu saman ilmiön?
Poika siis vasta 3-vuotias, mutta jo nyt niiiin selvästi nörtti... Hän on laiha ja kaitakasvoinen, hänellä on vähän höröttävät korvat ja leveä suu isoilla hampailla. Pieni siro leuka. Kapeat hartiat ja -uskokaa tai älkää- jo hieman huono ryhti. Sivujakauskin tulee päähän luonnostaan pyörteiden myötä. On aivan onneton kaikessa fyysisessä eikä uskalla tehdä tuttavuutta muiden lasten kanssa vaikka haluaisikin, sosiaalisia taitoja ei oikein ole. Kävelee jalkaterät sisäänpäin sipsuttaen. Tästä ulkoisesta habituksesta puuttuu vain silmälasit, mutta eiköhän hän nekin vielä ajan myötä saa...
Lukemisen oppiminen ei varmaan kovin kaukana ole(tuntenut kaikki kirjaimet jo 2-vuotiaasta asti ja tunnistaa paljon tuttuja sanoja, osaa sanoa millä kirjaimella sanat alkavat jne.) ja on kiinnostunut mitä ihmeellisimmistä asioista, haluaa tietää paljon kaikesta. Ei leiki mitään kovin rajuja leikkejä vaan tutkii asioita, nyhrystää vaan joidenkin kivien ja käpyjen parissa ulkonakin.
Olen varma että nörttigeeni on olemassa ja meidän lapsella on sellainen. Vahvistaako joku muu saman ilmiön?