[QUOTE="vieras";29030744]Mua ei todellakaan motivoisi laihduttamaan se, että mies haluaa seksiä eri näköisen naisen kanssa. Sen sijaan mulla on kova motivaatio laihdutukseen, koskä terveellisestä ruuasta ja liikunnasta tulee itselle hyvä ja energinen olo. Ja on ihana tulla lenkin jälkeen kotiin, kun lapset on hoidettu yöpuulle, sotkut siivottu ja ehkä mua odottaa joku ihana iltapalakin. Mun ei tarvitse kokea syyllisyyttä siitä, että otan aikaa ihan vain itsestäni huolehtimiseen.
Yhdessä vaiheessa tilanne oli se, että jos kotoa lähdin, täällä odotti nälissään huutavat lapset jotka roikkuivat heti lahkeessa kun ovesta astuin sisään. Jos jotain oli syöty, kaatuneet maidot ja vauvan aivastamat puurot koristi pöytää ja lattiaa, keittiön tasoilla oli tyhjiä ja täysiä ruokapaukkauksia, pyykkikone piippasi eikä sitä oltu tyhjennetty, vaipat oli jääneet lattialle, samoin likaiset vaatteet jos niitä ylipäätään oli vaihdettu. Mies ärisi, että lapset riehuu eikä saa rauhassa tehdä mitään. Siinä vaheessa se liikunnan aiheuttama hyvä olo katoaa aika äkkiä kun ovesta astuu sisään, eikä paljon tee mieli lähteä enää seuraavalla kerralla. Lopulta mä suutuin miehelle, että mä en näköjään voi lähteä mihinkään, tai harrastaa muuta kuin syömistä. Onneksi lopulta päästiin yhteisymmärrykseen asioista, ja tauon jälkeen liikuntaharrastusten aloittamisessa oli tosi tärkeä tuki, että mies kannusti lähtemään vaikka ei olisi huvittanut, ja tiesin, että mun ei suoraan lenkiltä tai jumpasta tarvitse alkaa hoitamaan muita tai siivoamaan. Miehellekin on kannattavaa nähdä vähän vaivaa, että mä saan harrastaa huoletta, koska mulla on mieliala ja vireys nousseet huomattavasti.
En tiedä mikä ap:n tapauksessa on syy, miksei vaimo jaksa/halua huolehtia itsessään, mutta tuntuu olevan monessa kaveriperheessä sama juttu, että esimerkiksi naisen töihin paluun jälkeen miehet olettaa, että nainen edelleen hoitaa lapset ja kodin yksin kuten kotiäitiaikoina. Osa naisista toki ei itse ainakaan auta yhtään asiaa, saatetaan esimerkiksi valittaa jos ies siivoaa tai hoitaa lapset "väärin", jolloin ei ole ihmekään, ettei miestä huvita tehdä mitään, jos saa aina valitukset kiitokseksi.[/QUOTE]
Asiaa!! Ja mukava lukea, että miehes noin muutti käytöstään parempaan suuntaan. Tuo on niin totta, että miehet ei aina hoksaa niitä kotitöitä, kun on tottunut siihen, että nainen hoitaa kaikki. Meillä samaa ongelmaa, mutta kyllä meilläkin mies tietää, että sen yhden, max kaksikertaa viikossa kun tulen liikuntaharrastuksesta, niin kyllä saa laittaa lapset nukkumaan ja siivota keittiön. Kun kuitenkin itse teen yleensä kaikki.