onko ihan normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv5+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv5+

Vieras
nyt rv 5+jotain. Hengästyn ihan pienestä, ja tuntuu et sydän lyö kurkussa asti kun pulssi niin nopea, ja lisäksi koko ajan jano ja pissahätä ja kamala raudan maku suussa?

No jano, pissahätä ja raudan maku on ainakin tuttuja, samoin alussa itselläni oli kauheasti sellaista sydämen muljahtelua, joten varmaan tuo pulssinkin nousu on ihan normaalia.

[QUOTE="a.p";23273125]Onko ihan normaalia, että nytkin kun istun sohvalla ihan rauhassa olen hengästynyt? ensimmäinen raskaus... ja kaikki vähän uutta...[/QUOTE]

Olen itse rv34, järkyttävä unenpuute takana, joten en nyt muista yhtään mitään, mutta jotain tuossa alkuraskaudessa tapahtui, joka aiheuttaa monella juuri pieniä rytmihäiriöitä yms., joten voisi hyvin liittyä myös tuohon hengästymiseen ja pulssin nousuun.

Mulla oli tota hengästymistä, korkea lepopulssi ja sydämen muljahtelua alkuraskaudesta aina jonnekin viikolle 15 asti. Multa otettiin ekg ja liuta verikokeitakin, mutta mitään muuta selitystä ei löytynyt kuin raskaus eli matala hb ja nesteen määrän lisääntyminen eli pumppu joutuu tekemään enemmän töitä.