Onko ihan normaalia, että ½ v syö näin paljon?!

Siirsin pojan puolivuotiaana omaan huoneeseen, kun heräsi yöllä juttelemaan äidille (on kyllä muuten ollut hyväuninen). On nukkunut omassa huoneessa nyt 2kk ja ei kuulu kymmeneen tuntiin kuin tuhinaa. Suosittelen kyllä tuota omaa huonetta. Meillä oli just tuon ikäinen, kun ei malttanut nukahtaa enää mikäli vanhemmat näkyvissä. Ruokamäärä kuulostaa suurelta, mutta meilläkin söi tuossa vaiheessa jättiannoksen puuroa marjasoseella ja jopa 3dl vellimaitoa päälle ennen nukkumaan menoa. Pitkä poika, paino nollakäyrällä ja ei nuo ruokamäärät ole kasvaneet sittemmin, pikemminkin päinvastoin. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Söi iltapalaks;

3 dl puuroa
1 prk kanariisi-sosetta
1 prk mangoa
lähes 1dl "iltavelliä"

Musta toi on ihan hirvee määrä!! :o Ja syö siis myös aamupalan, lounaan ja päivällisen sekä n 6 kertaa tissiä.

Ja ihan hoikka poika on, 70cm ja 8kg...

Kumpa saisin puolitoista vuotiaalle pojalleni syötettyä tämän verran koko päivänä! :) vähä nirson puoleinen... vaikea syöttää.... :/

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
mutta kun oikeasti tässäkin ensin puuroa oli 3dl sitten 2-3dl että olitko edes mitannut sitä, vai oliko ehkä vaan 1dl ja olet huono arvioimaan jne.

Hitto tää jäi vaivaamaan niin paljon, että oli tultava vastaamaan vielä.

Eli eilen söi 3dl. Mittasin dl-mitalla.

Ennen on syöny välillä 2 välillä 3 dl, eli 2-3dl. Oon aina mitannu.

Ja kaiken kukkuraks oon hyvä arvioimaan tilavuuksia.

OK? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
mutta kun oikeasti tässäkin ensin puuroa oli 3dl sitten 2-3dl että olitko edes mitannut sitä, vai oliko ehkä vaan 1dl ja olet huono arvioimaan jne.

Hitto tää jäi vaivaamaan niin paljon, että oli tultava vastaamaan vielä.

Eli eilen söi 3dl. Mittasin dl-mitalla.

Ennen on syöny välillä 2 välillä 3 dl, eli 2-3dl. Oon aina mitannu.

Ja kaiken kukkuraks oon hyvä arvioimaan tilavuuksia.

OK? ;)

Sä olit koko päivän mun ajatuksissa...
Nukkuiko poika yhtään paremmin?? Anteeksi jos et halua enää vastata... :ashamed:

Niin, ja se tilannepäivitys minkä lupasin:

POIKA NUKKU AAMU KAHEKSAAN!!!! :D :D :D :D :D

Havahtu kyllä vieläki kerran tunnissa, mut ei vaatin rintaa ei mitään. Tsekkas vaan et äiti ilmeestyy ja jatko uniaan. :heart:

Tänään on sitte menty koko päivä uudella systeemillä ja poika on nukkunu kolmet pitkät päiväunet! Että se siitä ettei ruoka voi uniin vaikuttaa. :snotty:

Ja on siis syöny yhteensä 3dl puuroa, 3prk ruokaa ja 3prk hedelmää + tissiä päivän aikana. Ja yhen näkkärin. :D

Mä en jaksanut lukea kuin ekan sivun, mut vastaan kuitenkin. Eli jos vauva syö "liikaa" niin kyllähän se oksentaa sen jälkeen liiat pois. Mun mielestä voit antaa niin paljon kun haluu syödä.

Meillä ei 8kk tyttö eikä 3v poika syö edes koko päivän aikana tota mitä teillä syödään iltapalaksi, mutta nää onkin tosi nirsoilijoita. :/ Kateeksi käy. :saint:

Havahtu kyllä vieläki kerran tunnissa, mut ei vaatin rintaa ei mitään. Tsekkas vaan et äiti ilmeestyy ja jatko uniaan. :heart:

Tänään on sitte menty koko päivä uudella systeemillä ja poika on nukkunu kolmet pitkät päiväunet! Että se siitä ettei ruoka voi uniin vaikuttaa. :snotty:

Ja on siis syöny yhteensä 3dl puuroa, 3prk ruokaa ja 3prk hedelmää + tissiä päivän aikana. Ja yhen näkkärin. :D

HIENOA!!!!!!! :flower: :flower: :flower: :D
Ei muuta ku tsemppiä uuteen ruoka ja unirytmiin..... :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Mä en jaksanut lukea kuin ekan sivun, mut vastaan kuitenkin. Eli jos vauva syö "liikaa" niin kyllähän se oksentaa sen jälkeen liiat pois. Mun mielestä voit antaa niin paljon kun haluu syödä.

Meillä ei 8kk tyttö eikä 3v poika syö edes koko päivän aikana tota mitä teillä syödään iltapalaksi, mutta nää onkin tosi nirsoilijoita. :/ Kateeksi käy. :saint:

Ja kelaa että meijän jätkä on silti verrattaen hoikka. Lihasta on senki edestä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:

HIENOA!!!!!!! :flower: :flower: :flower: :D
Ei muuta ku tsemppiä uuteen ruoka ja unirytmiin..... :hug: :hug:

KIITOS! :D :hug:

Mä vähän ihmettelen, että mitä valitat (ei pahalla). Mun mielestä sun poika nukkuu hyvin jos nyt nukkuu n. klo 18.30-08 ja ennen nukkui 18.30-04.30. Meillä 8 kk tyttö menee nukkumaan 23-01 ja herää unilta n. klo 8 (ja yöllä herää syömään/muuten vaan 1-5 kertaa). Syö illalla 1-1,5 dl puuroa en saa menemään alas enempää, yrjöää muuten (kokemusta on..).

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Mä vähän ihmettelen, että mitä valitat (ei pahalla). Mun mielestä sun poika nukkuu hyvin jos nyt nukkuu n. klo 18.30-08 ja ennen nukkui 18.30-04.30. Meillä 8 kk tyttö menee nukkumaan 23-01 ja herää unilta n. klo 8 (ja yöllä herää syömään/muuten vaan 1-5 kertaa). Syö illalla 1-1,5 dl puuroa en saa menemään alas enempää, yrjöää muuten (kokemusta on..).

Otappa silmät käteen ja lue tarkemmin. Lapsi nukku pahimmillaan 00-03 eikä kunnon päiväunia.

Eikä koskaan ikinä oo menny nukkumaan 18.30, että enpä tiedä mistä sen sait päähäs. Ja justhan mä vasta juhlistin, että tänään nukku jopa klo 8 asti, ennen ei ikinä niin pitkään.

:headwall:

Meidän ruokarytmi on:

Aamulla: 2dl puuroa+hedelmäsosetta pari lusikallista+maitoa mukista
Päivällinen: Purkki lihasosetta ½-1 purkillinen hedelmäsosetta+maitoa mukista
Välipala: Jugurttipurkki+ 2dl maitoa
Lounas: Sama kun päivällinen mutta yleensä kasvispitoinen ruoka
Iltapala:2dl puuroa+maitoa ja noin tunti sen jälkeen 2dl velliä

Meillä ja 6kk ikäinen poika

Otappa silmät käteen ja lue tarkemmin. Lapsi nukku pahimmillaan 00-03 eikä kunnon päiväunia.

Eikä koskaan ikinä oo menny nukkumaan 18.30, että enpä tiedä mistä sen sait päähäs. Ja justhan mä vasta juhlistin, että tänään nukku jopa klo 8 asti, ennen ei ikinä niin pitkään.

no tästä päättelin:

No ei oikeen voi siirtää, ku jo nyt menee suoraan ruokapöydästä yöpuulle. Tarkemmin ajateltuna iltapala taitaa olla 18.20, mut ei se nyt paljoo muuta...

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Oho, onnea :flower: Kyllä tuo varmasti tuosta lähtee toimimaan, ja vauvakin ymmärtää että äiti on kyllä siinä vaikkei välttämättä nähdäkään tunnin välein :) Tsemppiä!

Hei mitäs sulle kuuluu? :)

No mitäs miulle, lisäsinpä itsekin itseasiassa siun aloituksien innoittamana vauvan ruokamääriä, jotka eivät kyllä ihan näin suuria ole olleet, mutta nyt aamulla ja illalla menee mm pari desiä puuroa+maito :o Ja hyvin on nukuttu, tärkeintä on kuitenkin ollut ajoitus.

Ja ja ja ... no miehen kanssa menee hyvin ja... väsyttää. Hyvällä tuulella pääasiassa mutta väsyttää. Ja kaikki haesoo :) Enempää en uskalla sanoa kun en tiedä, tammikuussa katsellaan sitten telkkarista että mitä näkyy. Mitäs siulle? :)

no tästä päättelin:

No ei oikeen voi siirtää, ku jo nyt menee suoraan ruokapöydästä yöpuulle. Tarkemmin ajateltuna iltapala taitaa olla 18.20, mut ei se nyt paljoo muuta...

No meillä menee ruokaillessa helposti tunti, että päätteleppä uusiks. :headwall:

No mitäs miulle, lisäsinpä itsekin itseasiassa siun aloituksien innoittamana vauvan ruokamääriä, jotka eivät kyllä ihan näin suuria ole olleet, mutta nyt aamulla ja illalla menee mm pari desiä puuroa+maito :o Ja hyvin on nukuttu, tärkeintä on kuitenkin ollut ajoitus.

Ja ja ja ... no miehen kanssa menee hyvin ja... väsyttää. Hyvällä tuulella pääasiassa mutta väsyttää. Ja kaikki haesoo :) Enempää en uskalla sanoa kun en tiedä, tammikuussa katsellaan sitten telkkarista että mitä näkyy. Mitäs siulle? :)

No ihan jees. Apteekissa pitäis käydä, ni sais höllättyä tätä vannetta tästä pään ympäriltä vähän. :whistle:

Muuten hyvää. Mä oon ihan innoissani, ku toi jätkä on tänään nukkunu niin hyvin päikkäreitä. :D Ihan rätti oon tietty, onhan tässä taas pari viikkoo menny sellasilla yhteensä 3h yöunilla, mut valoa tunnelin päässä! B)

No ihan jees. Apteekissa pitäis käydä, ni sais höllättyä tätä vannetta tästä pään ympäriltä vähän. :whistle:

Muuten hyvää. Mä oon ihan innoissani, ku toi jätkä on tänään nukkunu niin hyvin päikkäreitä. :D Ihan rätti oon tietty, onhan tässä taas pari viikkoo menny sellasilla yhteensä 3h yöunilla, mut valoa tunnelin päässä! B)

Aivan loistavaa :D Nyt vain peukut pystyyn, näiden kanssahan tahtoo olla niin että juuri kun totut johonkin niin koko systeemi kääntyy päälaelleen, ja taas väsyttää :D

Koitahan lepäillä sinäkin, ei ne päiväunet siusta yhtään hassumpaa ainakaan tee, vaikka lyhykäisiksi jäisikin. Olen nyt itsekin yrittänyt nukkua päiväunia, mutta väsyttää niin paljon ettei tahdo saada nukutuksi!

Siskon pojalla oli myös painon nousun tai oikeastaan nousemattomuuden kanssa ongelmia synnäriltä lähtien ja tuossa 6kk iässä neuvolassa sekä lasten polilla antoivat ohjeeksi syöttää niin paljon kuin napa vetää. Söi parin tunnin välein ja illalla ennen kauheen isoa puuroannosta vetäs liharuoan(lihaa söi 4krt päivässä+2krt puuro sekä välipalat) ja puuron päälle viel vellin.

Sillä alkoi nukkumaan läpi yön eikä heränny nälissään. Painokin alkoi nousta tasaisesti. 1-vuotiaana ei syö sen enempää kuin muutkaan saman ikäiset.

En oikein ymmärrä tuota iltapalan ajoitusta - jos vauva kerran menee nukkumaan 00.00, niin miten ei voi syödä myöhemmin kuin 18.20? Ja jos menee nukkumaan jo 19.30 niin mikä on ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tohon ylempään, taitaa ap hiukkasen liiotella juttujaan, ei oikeen rehelliseltä vaikuta

eiköhän tästä jo puhuttu... :headwall:

Se, että jollain on helppo vauva, ei tarkota, että kaikilla on. Vaan siks, että joku SUN mielstä kuulostaa mahottomalta, ei tarkota, että se on. Maapalloki oli SITTENKIN pyöree.

lyö vaan päätäs seinään. Sun jutut menee ristiin eli taidatpa liiotella. ei taida vauvas olla niin vaikee kun esität, lue vaikka ketjus uudelleen niin huomaat. voi teitä uusavuttomia äitejä!!!

Yhteistyössä