Onko ihan hullua alkaa itse blondaamaan tukkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja järki hoi:
Tuskin kampaaja on huvikseen kieltäytynyt värjäämästä! Esim. jos tukkas on heikossa kunnossa, tai sulle ei sovi niin vaalea kuin haluaisit. Hyvä että on rehellinen, mieluummin niin ...kuin se että lopputulos on kauhea. Eikä sellanen vitivalkea sovi kuin Gwen Stefanille...

Mitään vitivalkeaa en kai ollut hakemassa...?

Ja kampaajajan kanssa just puhuttiin että kun on lyhyt niin se uusiutuu niin nopsaan ettei siitä huolta, siksi kai ei pysykään oikein mikään väri päässä paria viikkoa kauempaa( punanen ei sitäkään) kun on niin liukas tukka ja ilmeisest hyvässä kondiksessa?

Heps, mä olen koulutukseltani pa-ka, ja voisin sanoa että kampaajas ei vaan halua käräyttää sun tukkaa. Jos siis sun hiuksiin on kerrostunut tuota tummaa väriä ja varsinkin tuota punaista jo kauemman aikaa, niin on todellinen työ saada sitä vaalennettua. Tulos on yleensä kelta-oranssi-valkoinen palanut tukka.

Ite jos aloitat blondaamaan, niin sun pitäisi aloittaa värinpoistot latvasta, mutta jättää tyvi käsittelemättä. Oot varmaan nähnyt niitä hiuksia, joissa tyvi on aivan valkoinen ja latvat oranssit? Niitä onkin vaikea saada enää tasavärisiksi.

Kannattaa varmaan kysyä toisen kampaajan mielipide asiaan, jos sekin sanoo, ettei kannata, niin sitten kannattaa kuunnella, ja ruveta kasvattamaan sitä väriä pikkuhiljaa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Heps, mä olen koulutukseltani pa-ka, ja voisin sanoa että kampaajas ei vaan halua käräyttää sun tukkaa. Jos siis sun hiuksiin on kerrostunut tuota tummaa väriä ja varsinkin tuota punaista jo kauemman aikaa, niin on todellinen työ saada sitä vaalennettua. Tulos on yleensä kelta-oranssi-valkoinen palanut tukka.

Ite jos aloitat blondaamaan, niin sun pitäisi aloittaa värinpoistot latvasta, mutta jättää tyvi käsittelemättä. Oot varmaan nähnyt niitä hiuksia, joissa tyvi on aivan valkoinen ja latvat oranssit? Niitä onkin vaikea saada enää tasavärisiksi.

Kannattaa varmaan kysyä toisen kampaajan mielipide asiaan, jos sekin sanoo, ettei kannata, niin sitten kannattaa kuunnella, ja ruveta kasvattamaan sitä väriä pikkuhiljaa pois.

Okei, kiitos asiallisesta vastauksesta :wave:

mä tosiaan koklaan vielä mennä vieraisiin( :'( ), jos muutenkin saisi uutta näkökantaa tähän pääasiaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Tuskin kampaaja on huvikseen kieltäytynyt värjäämästä! Esim. jos tukkas on heikossa kunnossa, tai sulle ei sovi niin vaalea kuin haluaisit. Hyvä että on rehellinen, mieluummin niin ...kuin se että lopputulos on kauhea. Eikä sellanen vitivalkea sovi kuin Gwen Stefanille...

Ja kampaajajan kanssa just puhuttiin että kun on lyhyt niin se uusiutuu niin nopsaan ettei siitä huolta, siksi kai ei pysykään oikein mikään väri päässä paria viikkoa kauempaa( punanen ei sitäkään) kun on niin liukas tukka ja ilmeisest hyvässä kondiksessa?

Muuten yks hyvä keino saada vaaleutta tukkaan on ottaa tosi paljon huppuraitoja!

Muuten yks hyvä keino saada vaaleutta tukkaan on ottaa tosi paljon huppuraitoja!

Musta mulle laitettiin viime kesänä sellasia ja musta se tulos oli lähinnä harmaa

siis ei se itse raidotus ollut vaan..yleisvaikutelma :snotty:

Musta mulle laitettiin viime kesänä sellasia ja musta se tulos oli lähinnä harmaa

Eli sun tukka vaalenee aika hyvin? Siihen kannattaa laittaa sitten päälle joku kultaan vivahtava sävy, niin saa kasvoille enemmän väriä.

Eli sun tukka vaalenee aika hyvin? Siihen kannattaa laittaa sitten päälle joku kultaan vivahtava sävy, niin saa kasvoille enemmän väriä.

Ei hajuakaan :D sen tiedän että punanen on kiva noin 4pesua ja sitten alkaa olla ketun värinen :x

Mutta ostaako sanoa että rasittaisko vaaleanruskea hirmusti tukkaa? Kun sitäkään ei suostu laittamaan |O

Voi kun mua rupes syyhyttämään käsiä, että saisin iskeä ne sun tukkaan :D Kyllä mä uskoisin, että jos sun tukka on lyhyt ja hyvässä kunnossa, niin sitä uskaltais lähteä vaalentamaan.

Voi kun mua rupes syyhyttämään käsiä, että saisin iskeä ne sun tukkaan :D Kyllä mä uskoisin, että jos sun tukka on lyhyt ja hyvässä kunnossa, niin sitä uskaltais lähteä vaalentamaan.

:D Ja arvaa tuliko mulle fiilis että tahtoo tahtoo :D

Kato tyyli vois ola se että "omalla vastuulla" :D

Mun kampaaja ei suostu :whistle: Ehkä se kertoo jo jotain mutta mua himottais kokeilla vaaleempaa tukkaa, tyyliin toffeen värinen missä vaaleita raitoja tai edes vaaleanruskea.

Oma väri on ihan maantie, mutta värjään 5viikon välein sen melkein mustaksi missä punasta raitaa.

Jos alan vaalentamaan niin värinpoisto ensin? Vai mitä hittoa mä teen?

Jos kampaajasi ei tähän suostu niin miksi olisit itse parempi? Tiedätkö mitä punaiselle värille käy kun vedät siihen blondauksen?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun kampaaja ei suostu :whistle: Ehkä se kertoo jo jotain mutta mua himottais kokeilla vaaleempaa tukkaa, tyyliin toffeen värinen missä vaaleita raitoja tai edes vaaleanruskea.

Oma väri on ihan maantie, mutta värjään 5viikon välein sen melkein mustaksi missä punasta raitaa.

Jos kampaajasi ei tähän suostu niin miksi olisit itse parempi? Tiedätkö mitä punaiselle värille käy kun vedät siihen blondauksen?

Koska mä olen valmis ottamaan riskin että multa putoo tukka päästä?

En tiedä, tällä hetkellä siinä ei ole punaista nimeksikään, viimeksi värjätty 3vkoa sitten.

:D Ja arvaa tuliko mulle fiilis että tahtoo tahtoo :D

Kato tyyli vois ola se että "omalla vastuulla" :D

Koita nyt kysyä siltä sun kampaajalta, että mikä on se syy, ettei suostu sun tukkaa vaalentamaan?

Moikka, mä oon ite just sellanen että mulla on joko tummaruskee tai ihan vitivaalee, ystäni (on kampaaja) ei luonnollisesti aina diggaa mun värinvaihteluista, mutta kovan pään omaavana hän sanookin jo että omapahan on tukkas...
ihan ekaks oon laittanu värin poistoo voi tarvita kaksikin pakettia(riippuu tukan pituudesta) sitten helmenvaaleaa päälle taittamaan oranssia pois, ENNEN näitä operaatioita oon käynyt ostamassa kunnolliset hoitavat rakennettapaikkaavat hiustenhoitotuotteet, hiusnaamio, silkkitipat jne, silleen oon saanu hoidettuu noitten käsittelyjen jälkeen hiuksia, mutta toisaalta on parempi että kysyt myös joltain toiselta kampaajalta, niin lopputulos olisi tasainen.
toisaalta sulla on just kauheen hankalat värit siinä musta+punainen! Kyllä suosittelisin että käyt kampaajalla, käy vaikka kysymässä toiselta kampaajalta, kyllä sen vaaleemmaks saa, se on eriasia että saako sen kotona ihan tasaiseksi, musta jää latvasta tosi tummaks ja tyvestä paljon paljon vaaleemmaks, kaupan ainella, ammattilainen osaa välttää tätä, punainen menee sitten vaaleanpunaiseksi tai oranssin keltaiseksi.
loppujenlopuks kun laskee et paljonko kaupanaineitten loppusumma on niin kyllä menee ihan
yksyhteen ton kampaaja käynnin kanssa, oon sitä mieltä et ammattilaiselle ihan vedoten tohon sun nykyiseen tukanväriin ja värjäyshistoriaan, monta mustaa alla.

mutta jos teet sen kotona, niin hommaa todella hyviä jälkihoitotuotteita, nää on mulla itellä ollut aina näissä shokkivärin muutoksissa käytössä
hopeashampoo (taittaa keltaisuutta)
crestol helmenvaalea (taittaa myöskin keltaisuutta ja HOITAA!!)
silkkitipat hoitaa
ja rakennettapaikkaavat hoitonaamiot jne...

Sanoinkin tuolla hölmösti, siis pohjalla on tosi tumma, pyydän kampaajalta aina mustaa mutta se laittaa tummanruskean. Eli siis ei musta.

Mä nyt teen sellasen että tosiaan menen vieraisiin kerran, ja kysyn ihan vaan mielipidettä. Ei tää vielä tähän kaadu :D

Joo, ainakin pari värin poistoa =)

Kyl se onnistuu, ellei sulla oo hirveen pitkät hiukset. Mäkin blondasin kesällä melkein mustasta melkein valkoseks :saint:

Yhteistyössä