Onko ihan hölmö idea lähteä häämatkalle 2kk vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en jaksaisi. Käytiin tukholman risteilyllä, kun esikoinen oli 2,5 v ja olin raskaana kolmannella kuulla. Käytiin keskustassa kääntymässä. Oli sen verran rankkaa, että nopeasti tultiin takaisin laivaan.

No tätä vähän pelkään :( että ekan päivän jälkeen aletaan vaan odottelemaan, että koska päästään kotiin :D ei tosiaan olla mitään matjustelija tyyppejä

Alkuperäinen kirjoittaja siis mitä?;29409247:
Onko tällasii vielä olemassa? Ei ole aikuisena koskaan ollut ulkomailla???LOL
Ja sinä itse vaan kerran?? Toi lause kertoo teistä aika paljon...

Mitä se meistä nyt sitten kertoo? Ettei tykätä matkustella :)
Ajattele, mies on vasta aikuisena käynyt ekan kerran ruotsinlaivalla :D
Varmaan IHAN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ sun mielestä, siis aivan uskomatonta :headwall:

No jos te ette tykkaa matkustella, niin ei kait sinne haamatkalle pakko ole lahtea..

Toki kyllahan se mukava kokemus voisi olla yhdessa menna ja kokea uutta. Mutta pakko ei ole, jos ei huvita.

Ei se mikään häämatka mun mielestä olis.

Mietittiin miehen kanssa, että jos ei lähdetä NYT, niin ei tule kyllä sitten myöhemminkään lähdettyä.

Lähtisitkö 2kk vauvan kanssa, vai menisitkö vasta muutaman vuoden päästä, kun pääsisitte kahdestaan?

No en lähtisi matkalle 2kk:n ikäisen kanssa, mieluummin vaikka vauvan ollessa 5kk - olisi jo vakiintunut päivärytmi, mutta söisi vielä äidinmaitoa (jos siis täysimetyksellä).

En kyllä ymmärrä, miksi ei voisi lähteä myöhemmin, jos ei lähde nyt...? Ja sori, en lukenut koko ketjua, joten sori jos tuli toistoa..

Vauva on siis nyt 2kk :) Ja jos lähdetään, niin nyt ois lähdettävä. Masuvauva kun syntyy niin ei me kyllä kahden pienen kanssa sit lähetä enää mihinkään, muutamaan vuoteen ainakaan

Nyt luin koko ketjun, ja tosiaan jos tuo tilanne on, niin kyllä sitten lähtisin nyt. Kannattaa vaan valita joku helppo kohde, jos ette ole kauheasti matkustelleet, kun kuitenkin on sekä vauva että uusi raskaus samaan aikaan. Minusta Saksa on helppo maa lasten kanssa, eikä ole kaukanakaan. Tai joku pieni pääkaupunki tyyliin Kööpenhamina tai Riika. Tai sit tietty joku Kanaria ehkä - en ole siellä koskaan ollut, mutta pakettimatkat on helppoja.

No mihis sitä sit kannattais lähteä?? Me ei tarvita kuin hyvää ruokaa, läheisyyttä, vähän lämpöä, jotain kivaa ohjelmaa ja pois arjesta :)

Kreetalle? Vuokraatte auton, ajettelette ympäriinsä ja syötte pikkukylissä taivaallisen makoisaa ruokaa :) Tai Etelä-Ranskaan, tai Italiaan. Ja hei, Kroatia on mahtava paikka! Jos haluaa pulikoidassa puhtaassa meressä jylhissä maisemissa niin suosittelen Montenegroa.

Ottakaa pakettimatka, mutta unohtakaa all-inclusive. Ei ole iso vaiva etsiä ruokapaikkaa, ja itseä ainakin ketuttaisi aina palata hotellille ruoka-aikaan.

Mania, mania maniaaaaa, ap:lla on mania. :laugh:

Mitäs kaikkea käänteitä tässä on jo tapauhtunut?
En muista enää oikeeta järjestystä, mutta ainakin nää asiat on tapahtunut alle vuoden sisällä:
-yrittäjäksi alkaminen
-muutto uuteen asuntoon
-sterilisointisuunnitelmat
-raskaus -> vauva
-koiran hankinta
-häät
-uusi raskaus kun nykyinen vauva on vasta syntynyt
-asunnon irtisnominen -> taas muutto uuteen asuntoon

Ja nyt vielä häämatkallekin ollaan lähdössä.

Onks tää vaan minä vai kuulostaako muidenkin mielestä tuollainen jatkuvaan ailahteleva mieli vähän epäterveeltä?

No raskaus ei mua tässä vaiheessa vielä mitenkään häiritse :) Alkoa en ota muutenkaan, joten sekään ei ole este, etten voi reissussa juoda viinaa :)

Jos 4kk-5kk päästä tarttis lähteä, niin harkitsisin kyllä useamman kerran :D

En minä sitä alkoa pelkästään mieti, ilman sitäkin pärjää reissussa. Mietin lähinnä listeria- ja muita riskejä. En uskaltais varmaan edes juomavettä juoda kuin pullosta. :laugh: mutta minä olenkin minä, ei haluttanut riskeerata raskautta. Minkäs teet.

[QUOTE="utelias";29410030]En minä sitä alkoa pelkästään mieti, ilman sitäkin pärjää reissussa. Mietin lähinnä listeria- ja muita riskejä. En uskaltais varmaan edes juomavettä juoda kuin pullosta. :laugh: mutta minä olenkin minä, ei haluttanut riskeerata raskautta. Minkäs teet.[/QUOTE]

Ei tulisi pieneen mieleenkään ulkomailla juoda muuta kuin pullovettä, toivottavasti ei sinullekaan!!!!

Kreetalle? Vuokraatte auton, ajettelette ympäriinsä ja syötte pikkukylissä taivaallisen makoisaa ruokaa :) Tai Etelä-Ranskaan, tai Italiaan. Ja hei, Kroatia on mahtava paikka! Jos haluaa pulikoidassa puhtaassa meressä jylhissä maisemissa niin suosittelen Montenegroa.

Ottakaa pakettimatka, mutta unohtakaa all-inclusive. Ei ole iso vaiva etsiä ruokapaikkaa, ja itseä ainakin ketuttaisi aina palata hotellille ruoka-aikaan.

Tammikuussa?

Alkuperäinen kirjoittaja pöllökki;29410026:

En muista enää oikeeta järjestystä, mutta ainakin nää asiat on tapahtunut alle vuoden sisällä:
-yrittäjäksi alkaminen
-muutto uuteen asuntoon
-raskaus -> vauva
-koiran hankinta
-häät

Onks tää vaan minä vai kuulostaako muidenkin mielestä tuollainen jatkuvaan ailahteleva mieli vähän epäterveeltä?
Kuulostaa ihastuttavan eläväiseltä persoonalta.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllökki;29410026:

-yrittäjäksi alkaminen
-muutto uuteen asuntoon
-raskaus -> vauva
-koiran hankinta
-häät

[video=youtube_share;teFVIKbdls0]http://youtu.be/teFVIKbdls0[/video]

Rankkaa tuo kun tulee perheeseen lapsia :D meillä oli yhdellä reissulla mukana 2,5v ja odotin myös lasta noin 6 kk ja oikein mukava reissu oli, tosin oli turhan kuuma mutta se tarkoitti vain sitä että 2,5 v piti päästä vilvoittelemaan ja silloin vielä mies reissasi työkseen että meillä oli pääsy loungeihin että siellä käytiin suihkussa lapsen kanssa ja sitten olikin ilmastointi.

No mun reissut kyllä eroaa aika paljon kun vertaa matkoihin ennen lapsia ja niiden jälkeen. Mutta toisilla tosiaan lapset ei tuo mitään muutosta kun samaan tapaan hengataan se päivä siinä hotellin uima-altaalla... ;)

Neuvolassa sanovat, et pitäis olla tuhkarokkorokotus, ennen ku matkustaa edes tukholmaan. Ja sitä ei anneta alle 6 kk vanhalle. Mä en siis lähtis ainakaan minnekään vietnamiin tmv 2 kk vanhan kanssa.

Yhteistyössä