Onko ihan hölmö idea lähteä häämatkalle 2kk vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Mietittiin miehen kanssa, että jos ei lähdetä NYT, niin ei tule kyllä sitten myöhemminkään lähdettyä.

Lähtisitkö 2kk vauvan kanssa, vai menisitkö vasta muutaman vuoden päästä, kun pääsisitte kahdestaan?

No jos olette lähdössä johonkin Itä-Kiinan vuoristoon patikoimaan kahdeksi viikoksi, niin sitten lykkäisin sen verran, että lapsi jäisi kotiin. Jonnekin Kanarian-lomalle lähtisin oikein mielellään parikuisen kanssa. Tai kylpylään tai minne vain hotellilomalle.

Jos meette hotelliin, niin satsatkaa huoneeseen, siellä tulee vietettyä aikaa. Me oltiin esim Dubaissa kun poika oli vajaan vuoden. Meillä oli niin iso huoneisto, että lapsi nukkui toisessa päässä omassa makkarissaan ja me syötiin huonepalvelun toimittamaa dinneriä ruokasalissa huoneiston toisessa päässä :)

No sepäs... Oisko se sitten häämatka jos olis vauva mukana :whistle:

no komeroonko se mukelo pitäisi häämatkan ajaksi laittaa?

Meillä oli molemmat lapset mukana häämatkallamme, minusta ei vaan ole mikään häämatka joskus 5-7vuoden päästä.
ja eipä noi muksut nyt meitä häirinneet :)
Ei meillä ainakaan lapset samassa huoneessa nukkuneet joten ihan hyvin jäi aikaa sexiinkin.

Mutta tietysti js ei hääamatkalta oleta muuta kuin seksiä ja pää viinaa täyteen niin voihan ne lapset sitten olla pikkuinen este tuollaiseen elämään :D
Juhlitaan sitten 10v hääpäivää ilman lapsia kun nuorinkin on kouluikäinen ja näin helpommin saada hoitoon :)

[QUOTE="harmaa";29408920]no komeroonko se mukelo pitäisi häämatkan ajaksi laittaa?

Meillä oli molemmat lapset mukana häämatkallamme, minusta ei vaan ole mikään häämatka joskus 5-7vuoden päästä.
Ei meillä ainakaan lapset samassa huoneessa nukkuneet joten ihan hyvin jäi aikaa sexiinkin.

Mutta tietysti js ei hääamatkalta oleta muuta kuin seksiä ja pää viinaa täyteen niin voihan ne lapset sitten olla pikkuinen este tuollaiseen elämään :D
Juhlitaan sitten 10v hääpäivää ilman lapsia kun nuorinkin on kouluikäinen ja näin helpommin saada hoitoon :)[/QUOTE]

Minä odotan häämatkaltani kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa. Emme tenuta, seksiä varmaankin kerran päivässä tai miksei useamminkin jos sille päälle satutaan. Kiireetöntä yhdessäoloa, aikuisten matkakohdetta ja retkiä.

2 kk ikäinen syö ja nukkuu, ellei teillä ole huutavia lapsia ruukannut olla, eli johonkin tyristirysään lähtisin, missä ei ole mahdollista saada esim. malariaa ja ittellä pitäis olla a ja b hebatiittirokotukset kunnossa ettei itseltä pääse tulemaan tartuntoja, eli ei missään nimessä alueelle jossa on jokin pakollinen rokote.

2 kk ikäinen syö ja nukkuu, ellei teillä ole huutavia lapsia ruukannut olla, eli johonkin tyristirysään lähtisin, missä ei ole mahdollista saada esim. malariaa ja ittellä pitäis olla a ja b hebatiittirokotukset kunnossa ettei itseltä pääse tulemaan tartuntoja, eli ei missään nimessä alueelle jossa on jokin pakollinen rokote.

No me ei olla mitään himomatkustajia miehen kanssa. Se ei oo ikinä ollut aikuisena ulkomailla ja itsekkin oon ollut vain kerran :D

Et ei me ihan heti mihkään Afrikkaan oltais lähdössäkään :D

[QUOTE="harmaa";29408920]no komeroonko se mukelo pitäisi häämatkan ajaksi laittaa?

Juhlitaan sitten 10v hääpäivää ilman lapsia kun nuorinkin on kouluikäinen ja näin helpommin saada hoitoon :)[/QUOTE]

Eiköhän monet halua vain sitä omaa aikaa yhdessä. Se ei tarkoita aina ryypiskelyä.

Kaksipiippuinen juttu :) Tuossa vaiheessa, kun vauva ei vielä "liiku", matkailu on tavallaan helpompaa kuin esim. reilu vuosikkaan joka paikkaan ehtivän kanssa.

Toisaalta olen itse niin mukavuudenhaluinen, että olisin varmaan kokenut helpommaksi tuon ikäisen kanssa olon omassa kodissa. Varsinkin, jos olisin vielä raskaanakin.

Eli itse varmaan odottaisin, kunnes molemmat pikkuiset olisivat kyllin isoja, ja sitten lähtisin miehen kanssa kahdestaan. Vaikka se ei tuntuisi häämatkalta, niin olisi se kuitenlkin ihana kahdenkeskinen matka, vaikkapa avioliiton 5v päivän kunniaksi.

Ja edelleen, tämä on vain minun näkemys. Joku varmaan olisi paljon jaksavampi, ja tekisi asiat aivan toisin :)

Mä en varaisi etukäteen matkaa yhtään minnekään. Jos kaikki menisi synnytyksen suhteen ok ja vauvakin olisi tyytyväinen hilljainen hissukka niin sitten ehkä voisin varata reissun jonnekin päin Eurooppaa.

Vauva on siis nyt 2kk :) Ja jos lähdetään, niin nyt ois lähdettävä. Masuvauva kun syntyy niin ei me kyllä kahden pienen kanssa sit lähetä enää mihinkään, muutamaan vuoteen ainakaan

[QUOTE="utelias";29409086]No jos itseäni mietin, niin raskaana 2kk-ikäinen vauva mukana reissussa; ei todellakaan olis sellainen reissu, josta nauttisin tai josta suostuisin edes maksamaan :D[/QUOTE]

No raskaus ei mua tässä vaiheessa vielä mitenkään häiritse :) Alkoa en ota muutenkaan, joten sekään ei ole este, etten voi reissussa juoda viinaa :)

Jos 4kk-5kk päästä tarttis lähteä, niin harkitsisin kyllä useamman kerran :D

[QUOTE="utelias";29409086]No jos itseäni mietin, niin raskaana 2kk-ikäinen vauva mukana reissussa; ei todellakaan olis sellainen reissu, josta nauttisin tai josta suostuisin edes maksamaan :D[/QUOTE]

Rankkaa tuo kun tulee perheeseen lapsia :D meillä oli yhdellä reissulla mukana 2,5v ja odotin myös lasta noin 6 kk ja oikein mukava reissu oli, tosin oli turhan kuuma mutta se tarkoitti vain sitä että 2,5 v piti päästä vilvoittelemaan ja silloin vielä mies reissasi työkseen että meillä oli pääsy loungeihin että siellä käytiin suihkussa lapsen kanssa ja sitten olikin ilmastointi.

Vauva on siis nyt 2kk :) Ja jos lähdetään, niin nyt ois lähdettävä. Masuvauva kun syntyy niin ei me kyllä kahden pienen kanssa sit lähetä enää mihinkään, muutamaan vuoteen ainakaan

Mä jotenkin ajattelin että olisitte lähdössä kun seuraava lapsi syntyy... :D Kyllä mä sitten nyt lähtisin enkä odottelisi. Eurooppalainen sairasvakuutuskortti vauvalle ja matkavakuutus kuntoon niin mikäs sitä estäisi lähtemästä. Esmes Praha on (vauvalliselle pariskunnalle) hyvä häämatkakohde :)

Mä en jaksaisi. Käytiin tukholman risteilyllä, kun esikoinen oli 2,5 v ja olin raskaana kolmannella kuulla. Käytiin keskustassa kääntymässä. Oli sen verran rankkaa, että nopeasti tultiin takaisin laivaan.

Yhteistyössä