Onko ideoita ongelmaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukka1977
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kukka1977

Uusi jäsen
09.07.2009
2
0
1
Tervehdys,

Olen niin sanotusti viikonloppu isä, mutta mutta...

Olen vuorotöissä ja lapset on joka toinen viikko kun mulla on "viikonloppu" vapaa. Ei ongelmia sen suhteen..

Mutta haluaisin pitää lapsia kauemmin kerralla, kun lasten äidin ja minun välillä on 200km.
Nykyinen tyttöystävä ei oikein ole mukana lasten jutuissa, minkä osaltaan ymmärrän. Ei hänen äiti tavallaan tarvi todellakaan olla.

Mutta yritän keksiä ratkaisua, millä voisin pitää lapsia edes viikon, mutta jonkun täytyisi hoitaa niitä silloin kun olen työvuorossa.
Lastenvalvojan suositus on, ettei lapsella olisi kahdella eri paikkakunnalla hoitopaikkaa.. Olisi vain yksi..
Eli en voi etsiä tämän perustella lapsille hoitopaikkaa työvuoron ajaksi.
Mummo yms ei pysty hoitamaan lapsia myöskään omien töiden vuoksi.

Onko joku keksinyt ratkaisun tälläiseen asiaan..

Lasten äiti olisi mieleissään jos tämän saisi onnistumaan yms.

Ideaalinen tilanne olisi, jos lapset olisi kaksi viikkoa minulla ja kaksi viikkoa äidillä..

T: Markus

Ajatus on hieno mutta ei tule onnistumaan jos ei nykyinen puolisosi hoida lasta. Meillä mies vuoro töissä ja edes joka toinen vkl vapaa eikä näkisi lastaan juuri koskaan jos minä en hoitaisi tätä työ vuorojen aikana. Sit on tämä koulu joka tulee yllättävän nopeasti vastaan, silloin viimeistään vaikka puoliso hoitaisi ei onnistu koska koulua ei voi käydä kahdella paikkakunnalla. Ainut vaihtoehto on muutta samaan kaupunkiin jos haluaa olla 50/50 systeemin lasten pitoon.

Yhteistyössä