Onko iällä väliä?

  • Viestiketjun aloittaja 5-kymppinen
  • Ensimmäinen viesti
5-kymppinen
Olen yli viisikymppinen mies ja nyt olen korviani myöten rakastunut 19 vuotiaaseen tyttöön.

Suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta, perhettä ja lapsia. Olen pitkäikäistä sukua ja olen vasta 7-kymppinen, kun lapset ovat aikuisia, joten mielestäni ikä ei pitäisi olla mikään este liitollemme.

 
Hei
Eihän ikä olekaan este teidän suhteelle, ei minkään pitäisi olla. Korkeintaan te itse omine asenteineen ja asenne-eroineen voitte olla.

Otathan huomioon, että kun naisesi on lähes 30-vuotiaana jo vapaampi lastenhoidosta ja ikänsä huomioiden todennäköisesti edelleenkin vetävä nuori nainen, niin sinä olet jo eläkeikäinen vanha ryppyinen ukko. Miten luulet naisen reagoivan kun silloin huomaa, että nuoruus jäi elämättä, lapsissa ei ole enää kovin paljon kiinni ja vierellä on ikäloppu mies...

Nyt itsetuntoasi varmasti hivelee kun sinusta on kiinnostunut joku teinityttö, mutta ajattele asiaa pidemmällä tähtäimellä...se teinityttö kasvaa nuoreksi naiseksi ja silloin sinä olet hänen elämänhalunsa ja kokemusten janonsa tiellä sairauksinesi ja muine vanhuuden vaivoinesi.

Oletko pyrkinyt selvittämään, että mikä todellakin 17-vuotiasta lasta (!!!!) kiinnostaa keski-ikäisessä miehessä? Onko se taloudellisen aseman parantaminen, omista kenties vaikeista kotioloista pakoon pääsy vai mikä? Aito rakkaus samankaltaisesti ajattelevaan ihmiseen se tuskin on, sillä noin suuri ikäero ja toisen elämänkokemus ja toisen kokemattomuus tuskin antavat aihetta samanlaiseen ajatusmaailmaan ja tulevaisuuden toiveisiin.

Jos yhteiseen tulevaisuutteenne päädytte, niin toivon kaikkea hyvää ja toivon, ettei tämä eteesi maalaamani kuva toteutuisi, mutta pidän sen toteutumista enemmän kuin todennäköisenä.
 
;)
Minulla ystävänä samanlainen pari. Ovat olleet nyt 6 vuotta yhdessä ja hyvin pyyhkii edelleen. Riippuu niin paljon siitä nuoremmasta minkälainen ihminen on. Minun ystäväni on ainakin valtavan kypsä ja viihtyy kotona paremmin kuin juoksis pitkin kyliä. Heillä on tietysti omat ristiriitaiset tilanteensa ikäeron vuoksi, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Nyt heillä kanssa haaveena lapsi. Mikäs siinä, kun äiti nuorempi ja hyvässä synnytysiässä. Mutta nuorena äitinä sanon vaan, että kannattaa antaa tuon lapsiasian kypsyä rauhassa. Se nyt on sitten sama meneekö siinä vuosi vai kaksi lisäää aikaa, mutta teille se on parisuhteelle kullanarvoinen. Ilkeät kieletkin ovat jo hiljenneet siinä ajassa, kun ovat jo tottuneet suhteeseenne. Lapsi vie meinaan kaiken huomion teistä kahdesta parina ja annatte kaikkenne sille lapselle. Kantsii nauttia toisistanne hetken verran ennen lapsia:) mutta toivotan teille kaikkea hyvää!!
 
Mimosa
Ei kai iällä ole väliä, jos tunteet ovat aidot eivätkä vain hetken huumaa ja ihastusta.

Seurasin läheltä pariskuntaa, joilla on 30 vuoden ikäero. Lapsia syntyi kolme ja äiti jäi kotiin hoitamaan, jätti uransa ja jäi sittemmin kokonaan työelämän ulkopuolelle. Mies oli eronnut ja entiset perhetutut ja sukulaiset ""hyljeksivät"" miestä, joka jätti sairaan vaimonsa ja otti tilalle reilusti nuoremman.

Koko ajan liiton ongelmana oli perhetuttujen ja ystävien puute. Nainen oli kotona, joten työtovereita ei ollut. Naisen ystävät olivat miehelle liian nuoria ja miehen taas vaimolle liian vanhoja. Vaikka ikäero ei haittaa pariskunnan kesken, se voi asettaa suuria rajoitteita tuttavien osalle.

Toisaalta onko sillä sitten väliä? Tärkeintähän on se, mitä itse elämältään ja parisuhteeltaan haluaa.

En ole tavannut heitä vuosiin, joten tämän hetken tilannetta en tiedä. Aikaisemmin iloisesta ja eloisasta naisesta tuli liitossa jollakin tapaa katkera. Syytä en tiedä.

 
Ole vain!
Mistähän peräkammarin pojasta kyse?

Ja mikä tämä nainen on?

No, normaaliahan tuo ei ole. Täytyy kai sinunkin se tajuta.

Tosin, ehkä et saa muita. Ja tämä nainen on jotenkin jäänyt jonnekin eli ei tervepäinen!

En voisi kuvitellakaan, että oma nuori (21 v) alkaisi tseukkaan isänsä kanssa. Näin vaan on!
 
herranjee
Sinulla ei ole kaikki kotona. Sinun näkökulmasta täytyisi tuntua lapseen sekantumiselta. Teillähän on ihan eri maailmat. Sinähän olet kohta kotipalvelutavaraa tai paha, jos vanhainkodissa. Et millään saa lapsiasi aikuiseksi ennen vanhuutta.
Mikä kohtaus tai tauti tuollainen lienee. Toiset nauravat takanapäin, ei kai se pappaparka edessä kehtaa.Vaikka olen 35 v, en ikuna ottaisi sinunikäistä käpristyvää paappaa. Eihän sinulla voi seistäkään kovin kauan.
 
hmm...
Alussa tuntuu siltä ettei mitään esteitä ole mutta kyllä niitä pitemmän päälle tulee,valitettavasti.....Ajattele tässä nuoremman parasta ja lopeta ennen kuin liian myöhäistä...Perhepiirissä tapauksia joissa vanhemmat(äiti/isä)todella iäkkäitä saadessaan ensimmäiset lapsensa...ihmettelevät kyllä sitten myöhemmin ja ovat sanoneet kärsivänsä vanhempien ""iästä""...muilla kun mummot/papat olleet nuorempia kuin heillä äiti/isä.Eihän tätä tietenkään yleistää voi mutta tässä yksi esimerkki tosielämästä.
 
Tuota noin
Hyvä mies, järki käteen!

Itse olen juuri täyttänyt 50-vuotias nainen, jonka miesytävä (10 vuotta) on ollut minua 15 vuotta vanhempi mies. Heti kohta 60 ikävuoden jälkeen hän alkoi vanhenemaan nopeasti ja on nyt jänteikäs, harmaa vanha ukko.

Koska hän on ollut ns. häntäheikki (ja omasta mielestään on yhä, minä vain vanhenen) en tunne edes omantunnonpistosta kun jätin hänet tänä keväänä (syynä vuosien varrella tapahtuneet valehtelut ym.) Jos suhde olisi ollut rehellinen, en tietenkään olisi edes harkinnut suhteen lopettamista, vaikka eihän hän siitä silti olisi vähemmän vanhannäköiseksi muuttunut.

Hyvä kirjoittaja, ota järki käteen. 19-vuotiaalla olet jännittävä seikkailu (nim. kokemusta tästäkin omaava), varmasti ihana ja unohtumaton, mutta .. Teillä on elämästä aivan erilaiet odotukset ja olette elämssänne aivan eri viivoilla ns. hän lähtöviivalla ja sinä (meidän ikäiset) valitettaavasti jo maaliin saapumassa...
 
Anne
Haloo!!!

Siis iällä on väliä. Jos ei sinun ikäisesi ole vielä aikuistunut, niin sitä ei tule koskaan myös tapahtumaan. Itse tapasin 20v. vanhemman miehen teininä ja oli niin hienoa kuvitella olevansa ""aikuinen"" kun seurusteli vanhemman miehen kanssa. Jotenkin kävi vaan niin, että tuli isoja ongelmia kun sitten itse viimein oikeasti aikuistuin ja en enää todella kestänyt ""kakaramaista"" miestäni. Siinä sitten 3 lasta oli jo pyörityksessä mukana. En todella toivo kuviota kenellekään.

Jos kuvittelet rakastavasi tuota tyttöä, etkä hae hänestä itsellesi vain ikuista nuoruutta, ilman että sinun tarvitsisi hyväksyä oma vanhenemisesi, niin... anna hänelle mahdollisuus kasvaa aikuiseksi ilman sitoutumista sinuun. Se kertoisi sinusta sen, että osaat kantaa vastuuta ihmisestä, jota ainakin kuvittelet rakastavasi.


Kauniita kesäpäiviä koko elli-ja erkkiporukoille!!!
 
Iita
Täällä meillä itärajan tuntumassa nämä vanha mies nuori nainen-liitot on yleisiä nimenomaan niin että suomalainen vanha äijä ottaa eukoksi lähes vielä teini-ikäisen venakon, luullen vielä raukka että rakkaudesta nämä tytöt tahtovat. No, varmaan on rakkautta juu mutta kohde on kyllä raha ja elintaso. Pari liittoa on lähipiirissä ollut oikein malliesimerkkejä, oltu pari kolme vuotta naimisissa, tehty lapsi ja sitten ero kun tytölle tuli se juoksuaika sittenkin ja mies olisi halunnut jo olla aloillaan ja viettää sitä rauhallista perhe-elämää. Nyt sitten tyttö huitelee ympäri kyliä eläen sitä nuoruutta, lapsi vuorollaan molempien vanhempien luona ja mies jo harmaantuneena suree päättynyttä liittoaan yksin kun ei kenellekään enää kelpaa, joutui raukka naurunalaiseksi kun ei ihmisten varoituksia uskonut. Sanon vain sen että voi pitää hauskaa aikansa mutta älä hyvä mies mene naimisiin tai laita lapsia, sukupolvien välinen ero on todellinen eikä sitä mikään muuta.
 
Työkaveri
Aikoinaan oli työkaveri,jolla oli vain 20 vuotta vanhempi mies(tässähän tulisi ilm. 30 vuotta)Päivästä toiseen kaverini sanoi,että mikä saa..na sai hänet ottamaan vanhan ukon,nyt sitä pitää hoitaa,eikä tahdo jaksaa:itse asiassa toivoi miehen kuolemaa,koska ei halunnut eroa omaisuuden vuoksi ottaa.Tälläinen tarina.

Olen myös samaa mielta,että jos on pitkä ikäero,monet asiat ovat erilaisia.Näkemykset,tarinat,musiikki ,muoti,perusajatukset,moraali..no appiukko on saman ikäinen suunnilleen,löytyy porinaseuraa..
 
Venäläiset naiset
Samoja tarinoita olen kuullut minäkin.suomalaisilta miehiltä on mennyt omaisuus näille,mutta ei pitäisi olla niin hyväuskoinen.Rohkeita tyttöjä lapsiakin tekevät heti,mutta ketuhäntä on kainalossa suurimmalla osalla.
 
Pamela
Itsepähän riskisi otat. On nimittäin olemassa todellinen riski, että siinä vaiheessa kun olet 70-kymppinen, olet jo jäänyt yksin.

Ei saamari nuori naisihminen ala katselemaan noinkin vanhaa miestä enää sitten, kun alkuhuuma on haihtunut. Lapset (mahdolliset) pidättelee jonkin aikaa, mutta ei kauaa nekään.

Sinä et siitä enää nuorene, mutta nainen pysyy vielä parikymmentä vuotta (ja kauemminkin) hyvinkin hehkeänä, mikä tietysti sinusta tuntuu mukavalta, mutta naisesta itsestään ei. Häntä alkaa kyllä väkisinkin jossain vaiheessa tilanne jurppia. Ja nuoremmat miehet alkaa tuntua houkuttelevilta.

Lapsenne tulevat mitä todennäköisemmin olemaan avioerolapsia. Ja sinä maksat sitten niistä vielä eläkkeelläkin ollessasi. Hoh-hoi. Haluatko ehdoin tahdoin saattaa maailmaan avioerolapsia?

Totta kai olet rakastunut, suorastaan hullaantunut. Juupa juu. Itsekin nuorena neitona seurustelin jonkin aikaa itseäni yli 30 vuotta vanhemman miehen kanssa. Minua imarteli miehen innokkuus ja palvonta. Totta hemmetissä hän minua palvoi aivan hulluna. Mutta ei siitä mitään tullut kuitenkaan. Minua alkoi lopulta ärsyttää vanha mies. Vaikka kuinka oli mukava ja huomaavainen, varakaskin ja valmis antamaan vaikka mitä minulle, vanha oli vanha ja sillä siisti.

Ero oli minulle helpotus, mutta hänelle se oli vaikea. Oikeastaan minua alkoi jo hävettää, että lähdin mokomaan mukaan ollenkaan. Ystävättärenikin naureskelivat minulle. Onneksi en sentään ryhtynyt lapsen tekoon, se nyt olisi ollut vihon viimeinen virhe.

Mieti nyt ihminen, mitä olet tekemässä! Oletko nyt aivan varma, ettei kyse ole siitä, että on niin hienoa näyttää kavereille, että käsipuolessa on nuori nainen, ja että nämä olisivat sinulle kateellisia?
 
Pepe 53v
Itselläni on 19-vuotias tytär. Hänen ja hänen kavereidensa juttuja kuunnellessani en voi kuin ihmetellä, mitä yhteistä mun ikäisellä ja nuorella teinitytöllä voi olla.
Tottakai tyttö on mun lapseni ja rakastan häntä kovasti, mutta varsin selkeästi kuulen, että maailmat ovat täysin erilaiset.
En usko, että yli 50-vuotias mies jaksaa edes kauaa kuunnella niitä löpinöitä ja höpinöitä, mitä tuon ikäinen suustaan suoltaa. En usein tajua puoliakaan mistä on edes kysymys.
Näiden pimatsujen silmissä me olemme auttamattomasti vanhoja pieruja ja koko ajan vaan vanhenemme.
Enpä suosittele, ikäkuilu on liian iso.
 

Yhteistyössä