Onko hormonikierukassa eri merkkivaihtoehtoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja babino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

babino

Uusi jäsen
15.01.2006
28
0
1
Jos on niin mikä paras? ko jostain luin et jollain oli tämä mirella ja muistelin et mulla oli sen nimiset(kai)e-pillerit monta vuotta sitten ennenko aloin seurustella nykyisen kanssa ja se merkki ei sopinut lainkaan mulle! :/
Olen miettinyt ton hormoonikierukan ottamista mutta en taidakkaan ottaa jos sitä ei ole muun merkkistä :(

Käsittääkseni ei ole muita kuin Mirena, jota varmaankin tarkoitit. Itellä ollut se vajaan vuoden ja mielestäni hyvä. Kuukautiset ovat jatkuneet normaalisti tosin huomattavasti niukempina ja kestävätkin vain muutaman päivän. Silloinkin pärjää pikkuhousunsuojalla. Tiputtelua oli parina ekana kuukautena satunnaisesti. Ainoa pieni miinus on, että jonkun verran on tullut finnejä, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että haittaisi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.01.2006 klo 18:30 haisu kirjoitti:
Levanovasta lääkäri mulle ainaki puhu, ja semmonen tuolta apteekin sivuiltaki löyty.

levonova vaihto nimensä mirenaksi :wave: mulla oli ennen levonova ja nyt mirena, sama tuote eri nimellä vaan

kopsattu perhesuunnittelun kotisivuilta :

Kohdunsisäinen hormoniehkäisin eli Mirena-hormonikierukka (ennen nimellä Levonova) muodostuu muovisesta rungosta ja "käsivarsista" sekä runkoon liitetystä hormonia vapauttavasta sylinteristä. Hormoni on sotkettu muoviin, siitä on noin puolet muovia ja puolet hormonia. Massan päällä on lisäksi hormonin vapautumista rajoittava ja tasoittava muovikelmu. Varresta vapautuu pieniä määriä synteettistä keltarauhashormonia eli progestiinia tasaisia määriä suoraan kohdun limakalvolle. Väistämättä osa hormonista pääsee myös verenkiertoon, mutta ratkaisevasti pienempiä määriä kuin muissa hormonaalisissa menetelmissä. Siksi hormonikierukkaa voidaan käyttää jopa imetysaikana, ei tosin ensisijaisena menetelmänä. Hormonia vapautuu noin 20 mikrogrammaa vuorokaudessa viiden vuoden ajan. On näyttöä, että kierukka toimii tämänkin ajan jälkeen, mutta silti vaihtovälinä pidetään viittä vuotta. Levonova tuli ensimmäisenä maailmassa markkinoille Suomessa vuonna 1990.

Yhteistyössä