Onko hormonikierukan asentaminen kuinka kivuliasta?

• Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
papukaijan ruokottomat puheet
Kannattaa pari tuntia ennen sinne menoa ottaa pari Buranaa...

Mulla sattui siitäkin huolimatta, mutta ilman olisi varmaan sattunut vieläkin enemmän.

no
Tuut saamaan tähän vastauksia laidasta laitaan. Toisilla sattuu ***sti ja toisilla ei ollenkaan. Mulla ei sattunut, laitettiin 3kk synnytyksen jälkeen. Unohdin ottaa särkylääkkeen ennen laittoa, mutta ei sitä olisi tarvinnutkaan.

Olen ottanu särkylääkettä etukäteen, eikä ole kadella kerralla oikeastaan sattunu. Jos jännittää, niin koeta ottaa etukäteen selville, että lääkäri on kokenu laittamaan noita niin osaa homman hyvin. Vaikka ei se oo välttämättä siitä kiinni. Toiset lääkärit vaan osaa olla "helläkätisempiä" noissa gynepuolen jutuissa.

Mulla laitettiin niin, etten ollut saanut siinä kohtaa vielä lapsia. Kohtua jouduttiin sen takia vähän suurentaa, että saatiin se mahtumaan. Sattu muuten ihan s**tanasti! ja yrjöilin sen jälkeen. Mutta olen kyllä sitten jutellut monien kanssa ja valtaosa on ollut sitä mieltä, että kun sen on attanut sen jälkeen kun on lapsen pyöräyttänyt niin on nipistänyt tai tuntunut epämiellyttävältä, mutta ei varsinaisesti sattunut.

xx
Mulla oli kaikista pahin kohta se, kun lääkäri otti kohdunsuusta pihdeillä kiinni, että sai kierukan laitettua sinne. Se nyt ei kuitenkaan kauaa kestänyt. Muuten ei tuntunut yhtään miltään..

Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaHarakka:
Mulla laitettiin niin, etten ollut saanut siinä kohtaa vielä lapsia. Kohtua jouduttiin sen takia vähän suurentaa, että saatiin se mahtumaan. Sattu muuten ihan s**tanasti! ja yrjöilin sen jälkeen. Mutta olen kyllä sitten jutellut monien kanssa ja valtaosa on ollut sitä mieltä, että kun sen on attanut sen jälkeen kun on lapsen pyöräyttänyt niin on nipistänyt tai tuntunut epämiellyttävältä, mutta ei varsinaisesti sattunut.
Mulle sanottiin aikanaan että hormonikierukkaa ei normaalisti edes laiteta sellaselle joka ei ole synnyttänyt, koska ei tahdo mahtua kohtuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Taikajane:
Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaHarakka:
Mulle sanottiin aikanaan että hormonikierukkaa ei normaalisti edes laiteta sellaselle joka ei ole synnyttänyt, koska ei tahdo mahtua kohtuun.
Joo, mulle laitettiin se tosi runsaiden menkkojen takia ja hyvin autto ongelmaan. Siksi ne sitä kohtuakin suurensi ku ei ois tosiaan muuten mahtunu.

Mutta ei siitä kyllä mitään traumoja jääny, koska otan kyllä uusiksi heti kun on lapset tehty.

Aamulla laitettiin ja pikkusen nippaili välillä.
Ja saman verran nippaili, kun ensin entinen ( kupari )otettiin pois. Enkä muistanu ees ottaa särkylääkkeitä, ennen toimenpiteeseen menoa. Ja sen verran vielä, et opiskelija laittoi.

No on ja ei. Eli eka mulle laitettiin kuparikierukka, eikä juuri muuta kuin nipisti. Sitten laitettiin hormonikierukka, se tuntui, ehkä sattuikin, mutta eipä tuo mikään mahdoton ollut. Vuotoa tuli operaation jälkeen jonkin verran, ja alavatsaa särki pari päivää.

Mutta suosittelen, mulla ollut kuukauden, ja viime viikonloppuna olisi pitänyt olla menkat - pyyhkiessä jotain punaista jäi papruun, siinä se =) Mitään pahaa sanottavaa vielä ei todellakaan ole, edes finnejä ei ole tullut, toisin kun tuli aiemmin jättäessäni e-pillerit pois (selkä oli täynnä tosi kipeitä patteja..)

Yhteistyössä