Onko hevonen hyvää?

:)
itse en ole koskaan maistanut pelkkää hevosta, mutta mies tuossa kehui, että on todella hyvän makuista.

hevosta ostaisin kyllä mielelläni jos jostain löytyisi, olisi ainakin eettistä lihaa.
 
hevosen lihaa löytyy harvoin kaupasta ihan paistina yms. palvattuna kyllä löytyy. hevosen ku vie teuraaksi siitä saa n80-120e ja kaupassa myyhään juuri tuolal 14.90ekg ja tämä on alkaen hinta. ja harvassa on teurastamot mikkä ottaa enää hevosia, harmi. monet menee sinänsä kuphaan tai omaan käyttöön.
 
hevosen lihaa löytyy harvoin kaupasta ihan paistina yms. palvattuna kyllä löytyy. hevosen ku vie teuraaksi siitä saa n80-120e ja kaupassa myyhään juuri tuolal 14.90ekg ja tämä on alkaen hinta. ja harvassa on teurastamot mikkä ottaa enää hevosia, harmi. monet menee sinänsä kuphaan tai omaan käyttöön.
Asun Espanjassa. Meillä lukee neuvolan ohjeissakin, että vauvalle voi antaa hevosta alkaen 8kk :D Ja lihakaupassa on tosiaan ihan iiiiiiso kappale kaunista lihaa, josta saa pyytää haluamansa kokoisen kappaleen/pihvejä/jauhelihaa jne.
 
Asun Espanjassa. Meillä lukee neuvolan ohjeissakin, että vauvalle voi antaa hevosta alkaen 8kk :D Ja lihakaupassa on tosiaan ihan iiiiiiso kappale kaunista lihaa, josta saa pyytää haluamansa kokoisen kappaleen/pihvejä/jauhelihaa jne.
no sitte son eriasia! varmasti kokeilemisen arvonen liha! voi ku ois kiva päästä etelän lämpöön, vaikkaki ees viikoksi.. (haaveilua)
 
"vieras"
Asun Espanjassa. Meillä lukee neuvolan ohjeissakin, että vauvalle voi antaa hevosta alkaen 8kk :D Ja lihakaupassa on tosiaan ihan iiiiiiso kappale kaunista lihaa, josta saa pyytää haluamansa kokoisen kappaleen/pihvejä/jauhelihaa jne.
Italiassa ja Espanjassa hevoset ruoskitaan kuoliaaksi kun ne on ensin rahdattu ahtaissa rekoissa tuhansien kilometrien päästä.
 
JONSERED Karhunkantaja
Hevonen on hyvää! Pata-aineksina ja pihveinä varsinkin.

Älyttömän kallista tuo melkein 15 €/kg... Paisti maksaa täällä n. 6 €/kg ja sisäfile parikymppiä.

Mutta siis, maku on hyvä, voimakkaampi, kuin nauta, ei paljoa, mutta kuitenkin.
 
Voimakasta.

Mulle syötettiin palvattuna hirvenä :D

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, vaikka heppatyttö olenkin, että jos sen vielä voi syödä niin hyvä. Loppuun saakka käyttöön.

Ravirääkkejähän yleensä ei voi ravinnoksi käyttää kellekään, mutta muuten, kyllä.
 
Hevonen on hyvää! Pata-aineksina ja pihveinä varsinkin.

Älyttömän kallista tuo melkein 15 €/kg... Paisti maksaa täällä n. 6 €/kg ja sisäfile parikymppiä.

Mutta siis, maku on hyvä, voimakkaampi, kuin nauta, ei paljoa, mutta kuitenkin.
Nonni. SItä mä vähän ajattelinkin, että on aika törkyhintaista. Eihän täällä mikään muu liha maksa noin paljoa. Täytyy katsoa muistakin lihakaupoista, josko myisivät edullisemmin.
 
"Helekutti"
Hevonen on hyvää, ja todellinen heppaystävä myös käyttää sitä lihaa mahdollisimman paljon. Taustalla on paljon asioita joita en nyt jaksa selittää, mutta hevosenlihan kulutus pitäisi saada nousuun.

Ite oon syönyt lähinnä sisä- ja ulkofileetä kun muuta en ole saanut. Niistä tulee ihan parhaat pippuripihvit, ulkofilee vaan menee helposti liian kypsäksi. Sisäfile on ehdottomasti parasta lihaa mitä olen koskaan maistanut, eikä sitä osaa huonokaan kokki pilata :D
 
"Helekutti"
Nonni. SItä mä vähän ajattelinkin, että on aika törkyhintaista. Eihän täällä mikään muu liha maksa noin paljoa. Täytyy katsoa muistakin lihakaupoista, josko myisivät edullisemmin.
En tiedä mistä lihoista sä puhut mutta kyllä hevosen sisäfile on aina ollut halvinta sisäfilettä mitä mä olen täältä löytänyt. Kotimainen naudan sisäfile on yli 40 €/kg, vähintään.
 

Yhteistyössä