Onko haitallista saunoa ja ottaa parit saunaoluet jos on ollut edellispäivänä 39 asteen kuumeessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Tai siis 2 päivää olen ollut 38-39 asteen kuumessa mutta tänään ei enää ollenkaan, olo on tosin vielä vähän heikko. Onkohan jotenkin haitallista saunoa ja ottaa parit bisset?

mä jättäsin saunan lämmittely asteelle ja oluet pois.. en tiedä onko siitä mitään hirmusta haittaa, mut ei siitä ainakaan hyötyä ole (paranemista ajatellen)

sen itse sitten huomaat oliko viisasta

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Tai siis 2 päivää olen ollut 38-39 asteen kuumessa mutta tänään ei enää ollenkaan, olo on tosin vielä vähän heikko. Onkohan jotenkin haitallista saunoa ja ottaa parit bisset?

No jos ajatellaan puhtaasti fysiologiselta kantilta, niin alkoholi muuntaa hormonitoimintaa siten, että virtsaa poistuu enemmän sinä aikana, kun alkoholia on veressä. Jos olet ollut kuumeessa myös se poistaa nesteitä hikoilun myötä, joten ehkä pieni kuivuminen voi uhata, varsinkin kun olet vielä heikkona.

Ei varmasti maailmaa kaada pullo tai kaksi, mutta se voi tehdä kyllä epämiellyttävän olon (saunan jälkeen vieläpä) joten harkitsisin.

Tuskin sillä mitään merkitystä muuta ole, kuin ettäsaattaa kaljat kilahtaa hattuun, jos kovin heikko olo on vielä, mut saunaan kai voi mennä ihan normisti jos kerta tänään ei enää lämpöä ole..

Tosin ite kyllä olen miedossa lämmössäsaunonut kuumeisenakin..

Alkuperäinen kirjoittaja nietu:
Ei mitään haittaa, oluista siis. Eikä pienestä saunassa lämmittelystäkään. Oluesta oikeesti saa hyviä suoloja elimistöön, auttaa vaan toipumisessa :)

Alkoholia ei suositella flunssan hoidoksi. Alkoholi laajentaa pintaverisuonia, mikä laskee limakalvojen lämpötilaa ja luo suotuisan ympäristön virusten lisääntymiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nietu:
Ei mitään haittaa, oluista siis. Eikä pienestä saunassa lämmittelystäkään. Oluesta oikeesti saa hyviä suoloja elimistöön, auttaa vaan toipumisessa :)

Alkoholia ei suositella flunssan hoidoksi. Alkoholi laajentaa pintaverisuonia, mikä laskee limakalvojen lämpötilaa ja luo suotuisan ympäristön virusten lisääntymiselle.

Ei kai se parannakkaan, mut on ainakin hauskempi sairastaa!!
Ei kun oikeesti, ei kai mikään kännin vetäminen hyväks ookkaa, mut jos puhutaan parista oluesta, uskon yhäkin se hyvää tekevään vaikutukseen. Kokemuksella.

Yhteistyössä