Onko etävanhempi lapselle perhettä?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett pois potkittuna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On se varmaan lapsen perhettä? Mutta onko sun ex sitten sun perhettä!

Mitä sä nyt oikeen höpöjät? Exä on likan perhettä, ei mun. Mä olen kuitenkin likan perhettä.

Nii ajatukset ajatteli muuta. Luin tarkemmin aloituksen ja siitähän se jo selvis! Eli siis likan perhettä kai toki on:)

Alkuperäinen kirjoittaja e o p e t e ä:
Palstalaisten mukaan ero-perhe on paras perhe :D Hirveetä vakuuttelua täällä lapsen puolesta. Kukaan ei tajua lapsen parasta! Tutkimustulokset silti puhuu eroperheitä vastaan. Se ei ole hyväksi lapselle ja yksikään eroperheen lapsi ei halua samanlaista kohtaloa tulevaisuudessa omille tuleville lapsilleen.. Eikö se jo kerro kaiken?
http://www.vaestoliitto.fi/toimiva_parisuhde/artikkeleita2/?x13200=25769

Älä jaksa lässyttää. Minkä mä sille mahdan jos mun likalla on asiat erosta huolimatta niin hyvin, että kokee sekä tämän että isänsä kodin omaksi kodikseen. Ja likka saa olla siitä onnellinen, että voi viettää joulua kummankin vanhemman kanssa.

Ei tässäkään ketjussa kukaan ole väittänyt, että eroperhe on paras vaan kerrotaan omia mielipiteitä ja kokemuksia. Harmi jos sulla on noin mustavalkoinen ajattelutapa eroperheistä. Sun mielestä varmaan kaikkien pitäisi olla kauheissa riidoissa exän kanssa ja kiristää tätä tapaamisilla yms.

Ja aloituksessa oli kyse siitä, että onko etävanhempi perhettä. Sä länkytät nyt jotain muuta muka viisasta.

Tietenkin isä ja äiti ovat lapsen perhettä, asuvat sitten yhdessä tai eivät. Mutta ikävän usein kyllä nainen, joka ottaa miehen, jolla on lapsia edellisestä liitosta, herkästi tunkee miehen lapset perheen ulkopuolelle. Karmivaa kuunnella uusperheen äitiä, joka on tuonut liittoon oman lapsensa, selittävän miten kamalaa on kun hänen kotiinsa tunkee ulkopuolisia ihmisiä joka toinen vkl... Ja tää nainen sentään muutti miehen taloon lapsinensa...

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Palstalaisten mukaan ero-perhe on paras perhe :D Hirveetä vakuuttelua täällä lapsen puolesta. Kukaan ei tajua lapsen parasta! Tutkimustulokset silti puhuu eroperheitä vastaan. Se ei ole hyväksi lapselle ja yksikään eroperheen lapsi ei halua samanlaista kohtaloa tulevaisuudessa omille tuleville lapsilleen.. Eikö se jo kerro kaiken?

Olis sitä vaan pirun viisas jos osais ennustaa

Mä olen eroperheen "lapsi" (olin siis jo täysikäinen ) enkä ole kyllä ikinä ajatellut, että en halua samaa omille lapsille. Olin helpottunut, kun vanhemmat erosi ja tiedä monia perheitä jossa se ero olisi varmaan aika suositeltavaa ihan lasten kannalta... Meno kun on vähemmän kaunista.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
No, minä olen sitä mieltä, että ihmisellä ylipäätään on vain yksi koti ja se on siellä missä hän asuu pääsääntöisesti. "erolapsi" (kamala nimitys en vaan muutakaan nyt keksinyt) tapauksissa lapsen koti on siellä lähihuoltajan luona. Siis jos systeemi menee niin että lapsi pääsääntöisesti asuu, käy koulunsa ja harrastuksensa osoitteesta X ja etävanhemman luona käydään säännöllisesti tai epäsäännöllisesti, tiheään tai harvakseltaan.

On hienoa jos vanhemmat erosta huolimatta voivat olla hyvissä väleissä keskenään ja vielä hienompaa on, jos lapsi siellä etävanhemman luona saa olla kotoisasti, tuntee olonsa kotoisaksi jne, eli on osa perhettä ja kyseisen kodin säännöillä ja tavoilla, lasta kohdellaan hyvin ja tasa-arvoisesti ja saa rakkautta jne jne . Mutta koti se ei silti ole siinä mielessä kun minä sen ymmärrän.

Miten kuvio menee sitten 50-50 -systeemissä, en ota siihen kantaa.

Mutta minusta ei ole mitenkään KAMALAA jos lapsi viettää joulun ISÄNSÄ luona!! Miksi lapsella ja isällä - yleensä isä on se etävanhempi - ei olisi oikeutta viettää jouluja yhdessä!?!! Voihan lapset viettää joulun vaika isovanhemmillaan, eikä sitä pidetä kamalana, miksi aina nähdään se isä semmosena uhkana ja vaarana lapsen elämässä - mutta vasta eron jälkeen????!!

No likka itte kuitenkin kokee, että hänellä on kaksi kotia. En mä ala sitä asiaa muuttamaan ja puhumaan, että koti on vain täällä mun luona. En todellakaan ala. Likka muuten menee joulupäivänä mun äitin luo, että neiti saa kolme jouluaattoa. :whistle: :D

Joo, hyvä jos se menee näin päin, eli lapsesta lähtöisin oleva ajattelu. Mun näkemys pohjaa siihen, että miten aikuiset ajattelee vaikka sitten väkisin vääntämällä -itselleen- tämän perhe-koti -kysymyksen.

Sun kohdallahan tilanne on tosi upea, että annat lapsellesi luvan ja mahdollisuuden kokea isän perheenjäseneksi ja isän kodin omaksi kodiksi. Mutta siinä vaiheessa kun lähihuoltaja on sitä mieltä ettei se isän koti eikä se isäkään ole yhtään mitään.. ja lapset käyttäytyy tällä tavalla, kuten äiti tahtoo, mutta isä vain haluaa nähdä asian toisin, (isä = etävanhempi, koska yleensä se on niin :I) niin sitten saattaa tulla onvgelmiakin.. :/ olin taas kamalan sekava.

Tietenkin isä ja äiti ovat lapsen perhettä, asuvat sitten yhdessä tai eivät. Mutta ikävän usein kyllä nainen, joka ottaa miehen, jolla on lapsia edellisestä liitosta, herkästi tunkee miehen lapset perheen ulkopuolelle. Karmivaa kuunnella uusperheen äitiä, joka on tuonut liittoon oman lapsensa, selittävän miten kamalaa on kun hänen kotiinsa tunkee ulkopuolisia ihmisiä joka toinen vkl... Ja tää nainen sentään muutti miehen taloon lapsinensa...

Niiden lasten käytös voi olla myös aika karmivaa, "tää on mun koti, mitä sä täällä teet"
olen kuullut tapauksist,a onneksi ei ole omakohtaista kokemusta :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:

Niiden lasten käytös voi olla myös aika karmivaa, "tää on mun koti, mitä sä täällä teet"
olen kuullut tapauksist,a onneksi ei ole omakohtaista kokemusta :xmas:

Ja sen miehen lapsen (jonka koti se oli jo aikasemmin) tavarat muuttaa kummasti omistajaa

Minä olen aina pitänyt ja puhunut perheestäni tarkoittaen äitiäni ja hänen uutta miestään -minun perhettäni. Isä ja hänen uusi vaimonsa eivät ole minun perheeni -vain isä ja hänen vaimonsa.. Ja siis jos puhun perheestäni en ala selittämään tätä, vaan perhe on perhe.
Kaikilla se ei näin ole, minulla on. Isäpuoleni on isä enemmän kuin "oikea" isä, joten kun puhun isästä tarkoitan sillä isäpuoltani.

Tätä yritin tuolla toisessa ketjussa sanoa, mutta.. Sanot miten asiat on, tällä palstalla!

Tätä yritin tuolla toisessa ketjussa sanoa, mutta.. Sanot miten asiat on, tällä palstalla!

Jaa mun mielestä tällä palstalla on aika paljon näitä ydinperheitä. :whistle: Ja missä kukaan on hehkuttanut sitä, että ainoa oikea perhemuoto on eroperhe (onpa tuokin typerä sana, aivan kuin ydinperhe ) te vain itte käännätte asian noin. Mä ainakin kerron siitä kuinka asiat meillä on ja kuinka me ollaan selvitty eron jälkeen. Jos se on eroperheiden pitämistä parhaimpana perheenä, niin teillä on aika omituinen ajattelutapa.

Ja jälleen kerran tämän aloituksen pointti oli nyt joku muu kuin se mitä te länkytätte tässä. :whistle: :whistle:

Yhteistyössä