No, minä olen sitä mieltä, että ihmisellä ylipäätään on vain yksi koti ja se on siellä missä hän asuu pääsääntöisesti. "erolapsi" (kamala nimitys en vaan muutakaan nyt keksinyt) tapauksissa lapsen koti on siellä lähihuoltajan luona. Siis jos systeemi menee niin että lapsi pääsääntöisesti asuu, käy koulunsa ja harrastuksensa osoitteesta X ja etävanhemman luona käydään säännöllisesti tai epäsäännöllisesti, tiheään tai harvakseltaan.
On hienoa jos vanhemmat erosta huolimatta voivat olla hyvissä väleissä keskenään ja vielä hienompaa on, jos lapsi siellä etävanhemman luona saa olla kotoisasti, tuntee olonsa kotoisaksi jne, eli on osa perhettä ja kyseisen kodin säännöillä ja tavoilla, lasta kohdellaan hyvin ja tasa-arvoisesti ja saa rakkautta jne jne . Mutta koti se ei silti ole siinä mielessä kun minä sen ymmärrän.
Miten kuvio menee sitten 50-50 -systeemissä, en ota siihen kantaa.
Mutta minusta ei ole mitenkään KAMALAA jos lapsi viettää joulun ISÄNSÄ luona!! Miksi lapsella ja isällä - yleensä isä on se etävanhempi - ei olisi oikeutta viettää jouluja yhdessä!?!! Voihan lapset viettää joulun vaika isovanhemmillaan, eikä sitä pidetä kamalana, miksi aina nähdään se isä semmosena uhkana ja vaarana lapsen elämässä - mutta vasta eron jälkeen????!!