Onko esikoinen isälle rakkain ja kuopus äidille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Tuttavapiirissämmme olemme tehneet sellaisen huomion, että kaksilapsisissa perheissä esikoinen on melkein aina "isän tyttö/poika" ja nuorempi lapsi "äidin tyttö/poika". Johtuu varmaan siitä, että kun uusi vauva syntyy, vanhempi väistyy ja äiti antaa enemmän huomiota uudelle tulokkaalle.

En tiedä miten tilanne muuttuu 3-lapsisessa perheessä, mutta onko teillä niin että esikoinen on isän kanssa läheisempi ja kuopus äidin? Meillä on.

Ei se ole sitä, että joku olisi rakkaampi kuin toinen. Sitä nuorempaa vaan hoidetaan ja hellitään usein enemmän kuin ehkä jo vuosia vanhempaa esikoista. Meillä esim.7v poika ei tykkää iltapusuista ja hellittelystä toisin kuin pieni siskonsa.

Ei pidä paikkaansa. Mulle kaikki lapset rakkaita, mutta mulla on esikoiseen on tietty tunneside. Keskimmäinen taitaa olla miehen ns. lemppari tai ovat samanluonteisia, joten tulevat juttuun keskenään parhaiten. Molemmat ovat kiiinnostuneet, lukemisesta, historiasta ja kaikenmoisesta pohdiskelusta. Kuopuksesta en osaa sanoa.

Esikoiseen on ihan omanlaisensa suhde, tietyllä tavalla rakkain (ja meidän perheessä raskain!) lapsi, kakkonen on "kaikkien kaveri", kolmonen selvästi isän tyttö ja kuopus äitin rakas.
Kaikkihan ne rakkaita on :)

Mulla on tyttö , poika ja "erilainen" poika. Kaikki tasan yhtä rakkaita, mutta ovat eri-ikäisiä, erilaiset tarpeet..jne. Ja nuorimmaiseni on hyvin kiinni minussa.

[QUOTE="hmm";25984112]Tuttavapiirissämmme olemme tehneet sellaisen huomion, että kaksilapsisissa perheissä esikoinen on melkein aina "isän tyttö/poika" ja nuorempi lapsi "äidin tyttö/poika". Johtuu varmaan siitä, että kun uusi vauva syntyy, vanhempi väistyy ja äiti antaa enemmän huomiota uudelle tulokkaalle.

En tiedä miten tilanne muuttuu 3-lapsisessa perheessä, mutta onko teillä niin että esikoinen on isän kanssa läheisempi ja kuopus äidin? Meillä on.[/QUOTE]

Kun on useampi lapsi, ei tuota ongelmaa. kaikki rakkaita tavallaan.

[QUOTE="hmm";25984112]Tuttavapiirissämmme olemme tehneet sellaisen huomion, että kaksilapsisissa perheissä esikoinen on melkein aina "isän tyttö/poika" ja nuorempi lapsi "äidin tyttö/poika". Johtuu varmaan siitä, että kun uusi vauva syntyy, vanhempi väistyy ja äiti antaa enemmän huomiota uudelle tulokkaalle.

En tiedä miten tilanne muuttuu 3-lapsisessa perheessä, mutta onko teillä niin että esikoinen on isän kanssa läheisempi ja kuopus äidin? Meillä on.[/QUOTE]

Hei, meilläkin oli omassa lapsuudenperheessäni! Tai ei varmaan kumpikaan ollut kummallekaan rakkaampi, mutta esikoinen oli enemmän isän kanssa ja minä, kuopus, äidin kanssa :P

Yhteistyössä