Onko eläimet vaistonneet raskautta? ennen + tai sen jälkeen?!?

Tässä ajattelin kysästä, että onko kukaan huomannut omissa kotieläimissään mitään muutoksia? En tiedä onko tälläistä aikaisemmin täällä ollut, mutta tokkopa tuolla väliä. :D

Itsellä siis kolme kissaa (tosin yhdestä joutuu kohta luopumaan, kun ei tule toisen leikatun kollin kanssa toimeen :/ :/) ja ensimmäinen kissani, joka on kiintynyt muhun eniten rankan alkunsa jälkeen on seurannut ja vahtinut mua tässä pari päivää ja nauttii paljon kauemmin silittelystä kuin aikaisemmin, mutta tämähän nyt voi johtua mistä vaan :D kait tässä vaan yrittää itseänsä jotenkin vakuutella ja pitää toivossa xD

Ymmärrän paremmin kuin hyvin tuon itselleen selittelyn... :D Mutta uskon kyllä, että eläimet varmasti vaistoavat raskauden. Jos koira haistaa syöpäkasvaimen sen ollessa niin alussa, ettei missään testeissä näy, niin luulisi sen haistavan myös raskauden ja muut positiiviset asiatkin ihmisen terveydessä. Malta vaan odotella sitä testausajankohtaa.. ;)

Meillä on kolme koiraa ja esikoista odottaessa vanhin koirista vaistosi. En muista muuttuiko käytös ihan alkuraskaudesta, kun en vielä itsekkään tiennyt, mutta meillä uros vahti minua erityisen tarkasti. Kotona mun piti aina olla hänen valvovan silmän alla :)
Käytiin usein talvella jäällä lenkkeilemässä, niin siellä tämä samainen vahti pysyi koko ajan lähettyvilläni. Tavallisesti kaikki viilettää pitkin jäitä, silloin ei poistunut paria metriä kauemmaksi ja vähän väliä sitä piti rapsutella.

Tiedän kans yhden tapauksen missä koiranpentu on vaistonnut raskauden...
Ko. hlö saanut juuri itse tietää olevansa raskaana ja meni kylään paikkaan missä koiranpentu... Koira ei jättänyt hetkeksikään rauhaan vaan kokoajan oli kimpussa (näykki jaloista ja seurasi perässä)...Muille ei tehnyt tätä.
Liekkö vaistosi jotain ? :LOL:

Meillä oli vielä tehty keinohedelmöityksen siirto, joten plussaa odotettiin jo kovasti. Meillä koiruus alkoi vimmatusti kaivella minun haarojani aina kun istuin lattialle :D Ja tämä siis ennen plussaamista. Siitä itselläkin epäilykset heräsi sillä ei ollut tehnyt tuommoista ikinä ennen.

Onnea matkaan, toivotaan että kisut ovat oikeassa:)

Wautsi, kyllä noi eläimet on viisaita :):) Täytyy nyt vaan jaksaa vielä odotella sellainen 10 päiväää xD Noh, jos to nipsu rupee taas pesee palloonsa, niin tietää että menkat on alkamassa, en todellakaan tiedä mikä siinä on mutta hauska sitä on katsella, kun se hoitaa pikku palloo, jota se ei muuten huomio ollenkaa. Viime kierrossa ihmettelein, että miksi se sitä nyt jo rupes pesee, kun menkkoihin piti olla 12 päivää, mutta sieltähän täti sitten tuli 5 päivää aikaisemmin kylään. :p

Meidän koira huomasi heti mun raskauden.. Alkoi käyttäytymään tosi suojelevasti mua kohtaan. Ei päästäny mua silmistään ja kulki kun liimattu mun jaloissa kokoajan. Mun raskauden puolivälin paikkeilla koiralla alkoi valeraskaus. Nisistä tuli maitoa ihan valumalla, koira teki pesää jokapaikkaan ja vaikutti tosi masentuneelta. Oireet lakkas heti kun meidän tyttö syntyi. Hyvin on ottanu tytön vastaan ja käyttäytyny mallikkaasti :)

MLL
En tiedä johtuiko mun raskaudesta vai oliko muuten vaan villit päivät elukoilla, mutta mun entisellä työpaikalla alkoi vuohi käyttäytyä mua kohtaan tosi kummasti jonkun verran raskautumiseni jälkeen. Aina kun menin haravoimaan aitausta tai vein heiniä niin se yritti puskea mua ja "höristeli" huuliaan samoin kun ne tekee kiimassa oleville uuhille :D

Nyt koiramme tunkee syliin yleistä ahkerammin, muttei kuitenkaan niin paljon että voisin täysin laittaa raskauden piikkiin. Voihan se olla, että noiden käytös muuttuu ku raskaus etenee pidemmälle tai kun synnytys lähestyy.

Noniin, kaivoin tämän vanhan palstan täältä :)

Kyllä meillä tuo meidän vanhempi kissa, mikä minulla on ollut nyt 2,5 vuotta ja on niin mammampoika että vaistosi :)

Tosta pallon "hoitamisesta" puhuinkin tossa aikasemmin, ei hoidettu palloa ja ajattelin, että jaaha pitkäkierto tulossa taas tai olen raskaana (uskoin kyllä enemmän ensimmäiseen vaihtoehtoon ), toinen mitä meidän poika teki, niin alkoi syömään ihan hulluna ruokaa ja 3päivää ennen testiä vältteli mun mahanpäälle tulemista. :) Että kyllä ne vain vaistoaa.

Nyt poika vahtii mua kokoajan ja kulkee mukana :heart: Saa nähdä, miten meidän karvalapset ottaa mahdollisen tulokkaan sitten vastaan.

piupula ja paupula 4+3

Meidän koirat (uroksia molemmat) on seurannu mua joka paikkaan siltä siunaamalta kun tulin raskaaksi. Meidän vauva sai alkunsa IVF:stä ja ennen plussausta alkoi se nyhjääminen mun luona. Mihinkään en saa mennä yksin. Tulevat vessaan mukaan tai jos en päästä niin odottavat oven ulkopuolella. Sama juttu jos oon menossa suihkuun. Haistelevat myös mahaa..

Kyllä mä oon ihan sata varma, et eläimet tunnistaa ihmisen raskauden. :)

AaVee rv 21+0

Elkääs kuitenkaan sekoittako ovulaatioon jonka uroskoirat kyllä tunnistavat oikein näpsäkästi... :) Siitä löytyy kokemusta siskoni kautta... Hällä vanha uros tuli aina tökkimään kuonolla alavatsaan "oikeana"päivänä

Jaa'as. Saa nähä kuinka käy. Tallilla käydessä rakas hoitoponini päätti ensin yrittää tuntkeutua turvallaan mun tissiväliin ja sen jälkeen se koitti saada hampailla otetta mun tissistä. Jänniä päivä elellään, jos täti ei saavu viikon loppuun mennessä pitänee tehä vielä testiä. Kaks edellistä (pe ja su) näyttivät negaa, mutta menkkojen pitäs kyllä alkaakki vasta näinä päivinä. Et katellaan miten tuo käytös on tulkittavissa :D

Ihania juttuja :heart:

Olen kylla sata varmat etta elaimet vaistoaa, varsinkin jos niilla on "laheiset valit" emantaansa. Toinen juttu sitten etta muuttavatko ne kaytostaan sen takia...

Meilla alkioiden siirto keskiviikkona, taytyypa seurata koirulaista :D
Se on kylla jo nyt sellanen mamman tytto, seuraa mua joka paikkaan vessaan ja muualle, nuoleskelee paljaat varpaat ja "kirputtaa" hiuksia tai villapuseroa... jos nyt tarppais, niin voikohan se enaa tasta hassummaksi tulla ? :LOL:

Meillä luomu raskaustesti vanha naaraskissa 12v on tiennyt 3 raskautta :D

Koskaan ei nuku vieressäni muulloin kun olen raskaaksi tullut ja aloittaa sen n. viikkoa ennen testiä :D Seuraa jokapaikkaan ja vahtii jokaisen liikkeen. Ensimmäisellä kerralla ihmettelin alkuun mutta tajusin että sehän ilmoitti sen meille omalla käytöksellään. Toisella kerralla näytti samoin myös, mutta lopetti heti kun raskaus meni kesken. Kolmannella kerralla sama juttu ja nukkui vieressä oikeestaan koko raskaus ajan :) Viisas kissa. :D

Ihana ketju :) Täytyys nostella... Meilläkin vanhin kissa vaistonnut aina :) Tulee öisin jalkojen tai mahan päälle nukkumaan ja tukkii päivisin syliin :D Ja noita juttuja ei tee yleensä ikinä :) Nytkin se istua nököttää tuossa lattialla mun vieressä ja tuijottaa :D

Kaverin koirakin on tosi tuttavallinen raskausaikoina ja änkää syliin, vaikka olen ollut viimesilläni :D Polvien päällä yrittää pysyä :)

Luin vissiin vähän kiireellä tuon otsikon. Luin: "Onko eläkeläiset vaistonneet raskautta?.." :D
Mietin jo, että miten mummojen ja pappojen käytös muuttuu. ;)

Mutta tosiaan, tuttavani koira vaistosi kylässä olleen kaverin raskauden. Kokoajan oli haaroissa nuuskimassa. Sitten joutui tämä vierailija paljastamaan totuuden, kun ei ollut vielä sitä kertonut :)

Yhteistyössä