Onko Baby Björn Active hyvä rintareppu?

Onko Baby Björn Active hyvä rintareppu?
Mulla on tavallinen Baby Björn ja Manduca.
Se tavallinen BB on kovassa käytössä, koska se on niin helposti puettava ja vauveli, 3 kk, on aina halunnut olla kasvot menosuuntaan.
Paljon kehuttu ergonominen Manduca ei ole meillä toiminut. Suurin puute siinä on se, ettei kasvoja saa menosuuntaan. Lisäksi Manducan askartelu päälle ja vauvan laittaminen siihen on työläämpää kuin tavallisessa Baby Björnissä.
Nyt Baby Björn Active näytti olevan tarjouksessa. Yhdistyisköhän siinä riittävästi tavallisen BB:n käyttömukavuus ja Manducan ergonomisuus?

Manduca saattaa olla hankalampi laittaa päälle, mutta kyllä se lapselle on paljon parempi kuin BB. Ja lapsen saa selkään Manducassa, jolloin lapsi näkee eteenpäin (isompana). Muutoin mun mielestä muutenkin pienen parempi olla kasvot kantajaan päin. Tää tietty on ihan makuasia =)

Käytin ekan vauvani kanssa BabyBjörnin tavallista rintareppua. Kun vauva oli vasta n. 1,5kk alkoi selkä kipeytymään rintareppua käyttäessä, joten käyttö oli lopetettava.

Toisen vauvani kanssa en käyttänyt rintareppua lainkaan, kokeilin vaikka mitä kantoliinoja, mutta en oikein tottunut niiden käyttöön.

Viime syksynä syntyi perheeseemme kolmas lapsi ja päätin investoida Baby Björn active ríntareppuun. Olin todella tyytyväinen! Kannoin lasta rintarepussa n.6kk ikään asti ja selkä ei kipeytynyt yhtään. Vauva oli koliikkivauva ja ainoa mikä tepsi koliikkiitkuun oli rintareppuun laittaminen. Ei oltaisi pärjätty ilman tätä rintareppua, suosittelen!

"Hyvää rintareppua" ei oikeastaan ole olemassa :) Rintarepussa on aina vauvalle epäergonominen asento ja kantajalle enemmän tai vähemmän epämukava kantoasento.

Osta kantoreppu: Manduca tai Ergo tm. Sillä on paljon parempi kantaa kuin rintarepulla, menee pieneen tilaan mukana, asento on vauvalle tosi hyvä ja mikä parasta, tätä voi käyttää vuosikausia! Sillä voi kantaa selässäkin isompaa lasta, kannan itse välillä 16 kg 3-vuotiastakin vielä.

Aikalailla enemmän saa rahoilleen vastinetta kuin jollain BB:llä, jolla voi hyvässä lykyssä kantaa puoli vuotta (ks.edellinen viesti) :) BB ja Manduca on ihan saman hintaisiakin.

Yhteistyössä