Onko asiallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apapap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apapap

Vieras
Tänään alkuraskauden ultra sairaalassa ja lapsia ei saa ottaa mukaan. Lapselle, 9kk, ei hoitajaa. Mies tulee lapsen kanssa mukaan ja kysyn ultraajalta voiko mies lapsen kanssa sen verran piipahtaa ultrahuoneessa, että mieskin näkee onko kohdussa todellakin elämää. Sitten mies lapsen kanssa odotushuoneeseen.

Siis ne ei halua että lapsi näkee että äidin sisään laitetaan ultralaitetta. En keksi muuta syytä lapsikieltoon. Meillä tehtiin niin että mies odotti sen ajan lapsen kanssa käytävässä ja lääkäri näytti vielä vatsan päältä sitten miehen ja lapsen iloksi ja anto lapselle vielä pikkusiskosta oman kuvan. (Ylimäärästä duunia siis teki, ihan kiltteyttään)

Siis ne ei halua että lapsi näkee että äidin sisään laitetaan ultralaitetta. En keksi muuta syytä lapsikieltoon. Meillä tehtiin niin että mies odotti sen ajan lapsen kanssa käytävässä ja lääkäri näytti vielä vatsan päältä sitten miehen ja lapsen iloksi ja anto lapselle vielä pikkusiskosta oman kuvan. (Ylimäärästä duunia siis teki, ihan kiltteyttään)

Hoitajien työrauhan takia ei lapsia saisi tuoda mukaan.

Hoitajien työrauhan takia ei lapsia saisi tuoda mukaan.

Joo totta, sitähän ei voi ikinä tietää kuinka villi tapaus on kyseessä. Mulla on aina oltu kauheen myönteisiä vanhempaa lasta kohtaan, mutta se on erittäin kiltti.

Ymmärrettäväähän se on, että lapsi saattaa häiritä. Mun sisko on terveysasemalla ja sillä meinas kerran hermo mennä kun joku tuli ottaan rokotetta ja samaan aikaan sen lapsi meni ympäri huonetta ja availi kaikki lipastot, katto kaikkiin laatikkoihin, ajeli tuoleilla, pomppi...

Nyt taitaakin mulla olla niin kauan edellisestä raskaudesta, etten muista, otetaanko ultraa edes alakautta aikaisessa vaiheessa, että ehkä se ei tosiaan ole syynä.

9 kk vaan tuskin alkaa mitään riehua että silleen en tajua. Tarkoitetaankos ehkä, että kun se on niin pieni vielä, ettei äiti tulisi sen kanssa kahdestaan ettei hoitajien tartte hoitaa?

Joo totta, sitähän ei voi ikinä tietää kuinka villi tapaus on kyseessä. Mulla on aina oltu kauheen myönteisiä vanhempaa lasta kohtaan, mutta se on erittäin kiltti.

Ymmärrettäväähän se on, että lapsi saattaa häiritä. Mun sisko on terveysasemalla ja sillä meinas kerran hermo mennä kun joku tuli ottaan rokotetta ja samaan aikaan sen lapsi meni ympäri huonetta ja availi kaikki lipastot, katto kaikkiin laatikkoihin, ajeli tuoleilla, pomppi...

Nyt taitaakin mulla olla niin kauan edellisestä raskaudesta, etten muista, otetaanko ultraa edes alakautta aikaisessa vaiheessa, että ehkä se ei tosiaan ole syynä.

otetaan alakautta.

Syitä miksei lapsia toivota ultraan mukaan:
Monessa tapauksessa pienet odotus- ja tutkimustilat
Hoitajien ja lääkärien työrauha, yleinen turvallisuus
Jos kaikki ei olekaan ok niin ei kivaa että isompia lapsia mukana

Yhteistyössä