Onko aikuisiällä mahdollista oppia syömään kokolihaa? en syö kuin jauhelihaa ja makkaraa yms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lihaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lihaton

Vieras
Tai mitä tuon tilalla voisi syödä kun en tykkää soijasta enkä tofustakaan :/

Lihan maku ei ole mikään kovin hyvä (olen kyllä vähän maistanut ihan hyvän makuistakin lihaa, mutta koostumus jotain ihan kamalaa)
Makkara ihan ok ja jauhelihaakin teen usein (sitäkin maustan tosi paljon)

Mitä ihmettä voisin keksiä tuon lihan tilalle vai syönkö loppuelämäni jauhelihaa? (nekin pitää olla kokonaan jauhettua, ei siis sitä pötkyläjauhelihaa)

Tai voiko jotenkin oppia syömään tuota jos vain väkisin syön?

En mäkään ihan kunnon lihaa syö. Tai todella harvoin. Mutta syön kanaa, kalaa jne. Kyllä niillä jo tarpeeksi tekee vaihtelua ruokavalioonsa.

Miksi pitäisi syödä?

Kyllähän aikuisenakin oppii syömään uusia ruokia, itse olen oppinut syömään juustoa (myös homejuustoja ), paprikaa ja hernekeittoa. Eri asia sitten on, pitääkö lihaa syödä. Ravintolaruuasta aloittaisin harjoittelun.

kun tuntuu että ruoat on aina sitä samaa jauhelihaa, kanaakin syön vain jauhettuna enkä kalaa ole syönyt oikein koskaan.

Joskus saatan tehdä ihan oikein kanasuikaleista kastikkeen, mutta sekin tekeminen loppui siihen kun suuhuni tuli iso rusto :/

Mä en syöny lihaa ennen kun aikuisiällä. Kannattaa syödä tosi pieniä määriä alkuun, koska kasvissyöjän elimistö ei tuota lihan pilkkomiseen tarvittavia entsyymejä. Tämä korjaantuu melko pian.

Ite en vieläkään syö esim. possua, kanankoipia enkä muitakaan rasvasia osia, koostumus tuntuu oudolta. Mutta nyt esim. paahtopaisti on suurimpia herkkujani.

Kokeile vaan erilaisia. Ei kaikista oo pakko tykätä.

mä luulen että mulle on enemmänkin päähänpinttymä tietyt ruoat, ettei niitä voi syödä. Homejuustoa olen maistanut joskus ihan lapsena, enkä ole edes halunnut maistaa (pelkään uusien ruokien maistamistakin, vaikkei tarvitsisi kuin pikku pala ottaa suuhun)

En edes tiedä mitä on paahtopaisti :/ enkä kyllä haluaisi edes maistaa (jäänyt joku trauma koulun lihakastikkeesta mikä oli TOSI pahaa, ala-asteella pakotettiin maistamaan)

iiikk, mihin kaikki hymiöt on kadonneet?

Alkuperäinen kirjoittaja lihaton:
mä luulen että mulle on enemmänkin päähänpinttymä tietyt ruoat, ettei niitä voi syödä. Homejuustoa olen maistanut joskus ihan lapsena, enkä ole edes halunnut maistaa (pelkään uusien ruokien maistamistakin, vaikkei tarvitsisi kuin pikku pala ottaa suuhun)

Tota tota. Eikös tuo ole vähän lapsellista?

Alkuperäinen kirjoittaja lihaton:

Minä oikein päätin aikoinani, että harjoittelen oliivien ja homejuuston syöntiä niin kauan että pysytyn niitä syömään. Ensin opin niitä syömään ja vähitellen niistä tuli herkkuani. paprikastakin pidän kovasti ja avokadosta. Mustamakkara oli koetuksen takana maistaa ensimmäistä kertaa, mutta kannatti. Maku on hyvä :p

Yhteistyössä