Onko 58kg liian pieni paino 170-senttiselle aikuiselle naiselle?

• Viestiketjun aloittaja minusta on
  • Ensimmäinen viesti
"Ilopilleri"
Ota selleinen tavoitepaino mihin itse olet tyytyväinen :) Mulla pituutta 167cm ja painoa 80kg. Kilot tulleet raskauksien myötä. Kuntoilen silloin kun kerkiän, stressiä en jaksa ottaa. Ja herkkujakin syön, senhän sanoo jo painokin ;) Mutta mä olen tyytyväinen ja onnellinen justa näin :) Niin kuin olin silloinkin kun painoin vajaat 60kg. Elämästä pitää nauttia! Toinen saa euforiat kunnon liikuntarääkistä, minä taas siitä että lähdetään metsäretkelle, tehdään nuotio, paistetaan makkarat ja juodaan termarista kuuma kaaota :D

170/58
On aivan sopiva paino. Painan sen verran itse, enkä todellakaan ole laiheliini, vaan lihasta ja läskiä löytyy ihan terpeeksi. Riippuu ruumiinrakenteestakin miten kilot sijoittuu. Painoindeksikin on näillä luvuilla aivan normaalissa.

"vieras"
[QUOTE="Susu";25720479]Ei kait kukaan ole toivosta puhunutkaan?? .Ap on ruvennut kuntoilemaan. Selitykset on selityksiä, ainut fakta on se että paino pysyy vaikka koko iän sopivana kun syö sopivasti suhteessa kulutukseen. Se kuka muuta väittää, puhuu paskaa.[/QUOTE]

"pieras" toivoi! Aletaan nyt hiuksia halkoa. Tosiasia on se, että kyllähän sitä pysyy samassa painossa, mut kyllä se vähän vaatii, sitä että katsot mitä syöt ja liikut yms. Teoriassahan se on yksinkertaista, mut et tiedä just tarkalleen paljon saat kaloreita ja paljon niitä kulutat! Ikinä en ole kaloreita laskenut ja sillä pärjää kun suurinpiirtein tietää miten voi syödä ja minkä verran liikkuu. Ihmisen elämä ei ole ihan viivasuoraa hommaa, siinä on monta tekijää jotka vaikuttaa. Pääasia on että aloittaja on nyt päättänyt tehdä elämäntapamuutoksen eikä laihduttaa, pelkällä laihduttamisella ei pitkälle pötkitä, koska jos palaa entiseen, kilotkin tulevat takaisin. Älkää kiihkoilko, sisaret!

Ei ole
Sori vaan ap, mutta ihminen ei ole enää aikuisiällä kasvuiässä. Ei pituus- eikä leveyssuunnassa. terveisin kolmen lapsen kolmekymppinen, 58-kiloinen ja vähän alle 170cm äiti ;)

Ei ole, 58kg on ihan hyvä paino 29-vuotiaalle 170senttiselle naiselle.
29-vuotias on vielä nuori eikä mun mielestä sen ikäisen ainakaan iän puolesta kuulu olla mitenkään levahtanut/plösähtänyt.

Jokainen toki olkoot sen mallinen ja painoinen kuin tykkää, sä ilmeisesti viihdyt vähän pullukampana. :)

hjjla
kuinka pieniä ihmiset nykyään on? kun itse olen 153 cm lyhyt ja painan sen melkeen 50 kg ja täysin ihannepainoinen olen... hurjalta tuntuu että siihen lisätään 20 cm lisää pituutta mutta painoa ei melkeen ollenkaan! :eek: no paha sanoa kun en ole ihmisiä nähnyt, että mikä on sopiva paino :) kai se sitten vaan vaihtelee jokaisella!

No ei, mutta mun mielestä hoikempi on kauniimpi, aikuisenakin. Itse oon 163cm ja olisin tyytyväinen itseeni 48-49-kiloisena.
170cm ja 58 kuulostaa ihan normihoikalta, ei todellakaan liian pieneltä. Mutta jokainenhan päättää ihan itse, tyhmä mies sulla jos painostaa jotenkin.

Itsellä pituutta 167cm ja "ihannepaino" kutakuinkin 58-59kg. Silloin olen hoikka, mutta en turhan laiha. Itselle esim. 55kg olisi jo liian laiha, koska esim. kylkiluut alkaa näkyä rumasti.

Nyt painan jotain 61-62kg ja se on ihan ok, ei häiritsis lähteä biksuissa rannalle :D Ihmisillä on aika erilaisia vartaloita samalla painolla. Siskoni on 174cm pitkä ja kukaan ei juurikaan huomaa jos hän lihoo/laihtuu 10kg, paino jakautuu tasaisesti ja rintavarustus vaan kasvaa, vähänkö epistä... Itsellä taas kaikki menee persuksiin, yläkroppa pysyy samoissa mitoissa koko ajan!

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;25720645:
Minä olen nyt n.53kg ja pituutta 168cm, ehkä pari-kolme kiloa lisää vois tulla. :)
Sama pituus, paino noin 58,5 kg, muutaman vois vielä yrittää vähentää! Ja hei, ikää kohta 45 v, ei kai se todellakaan ole iästä kiinni, paljonko voi painaa?

Aloita vaan se kuntoilu ap, kyllä se sun "oma" paino sieltä sitten löytyy, se, missä sinä itse tunnet olosi hyväksi! Miehesi mielipiteestä älä perusta...

"plääh"
Mä taas olen ihan surkean näköinen 58-kiloisena. Olen 171 cm pitkä. Kun katson valokuvia, joissa olen tuon painoinen aikuinen, niin melkein keskitysleiri tulee mieleen, luut törröttää ja posket on lommolla. Nuorena mulle oli 53 kg ihan hyvä paino, mutta lasten saannin jälkeen on kroppa muuttunut. Rinnat ja peffa pysyy muhkeina, vaikka paino olisi miten matala, mutta raajoista ja vatsasta häviää kaikki, pelkkää luuta ja nahkaa vain jää jäljelle. Ei näytä hyvältä. Mulle on nykyään hyvä paino 63 kg.

"Viva"
mä oon 172cm ja 17v painoin 60kg ja olin kyllä tosi hoikka. Nyt 3 lasta ja tällä hetkellä painan saman n.77kg.. alaspäin viime kesän painosta tullut jo reilusti.
Minun vartaloni on sen mallinen että 72-73kg painavana näytän oikein sopusuhtaiselta ja hyvältä, joten se onkin tavoitteena.

"vieras"
Itse olen 168 cm ja nyt reilu kolmekymppisenä kaksi lasta saaneena n. 70 kg. Reilu parikymppisenä painoin vielä n. 50 kg. Treenasin paljon enkä todellakaan ollut langanlaiha vaan lihasta löytyi. Nyt tavoitteena pudottaa painoa n. 10-15 kiloa.

Didu 78
Omat mittani 173 ja paino yleensä välillä 53-55kg, ikää 33 vuotta. Syön normaalisti ja tulin ensimmäistä kerrasta raskaaksikin tällä pohjalla. Ehkä paras mittari on se oma olo...?

"eee"
Mä oon 176 ja mulle just passeli paino on 58-60 kiloa, joten mun mielestä ei ole ollenkaan liian alhainen paino 170-senttiselle. Ei 29-vuotiaan nyt vielä kuuluisi ihan lösähtää!

"vieras"
Tästä puhuttiin miehen kanssa, kun olen nyt aloittanut kuntoilun ja mies kommentoi, että hyvä juttu ja siinähän sivussa voi muutama ylikilokin lähteä. Painoa mulla nyt siis 77 kg. Joskus 19-21-vuotiaana painon tuon 58kg. Sopivasta painosta puhuessamme mies sanoi, että olin silloin hyvissä mitoissa ja hyvin voisin olla taas samankokoinen...

Itse taas olen sitä mieltä, että tämän ikäisen ei kuulu painaa niin vähän, olin silloin tosi nuori ja silloin se paino oli hyvä, keskenkasvuiselle. Nyt olen 29v aikuinen, tätä mies ei ymmärrä, ärsyttää! Aion kyllä vähän laihduttaa, mutta max. 8 kiloa.
Mielestäni 58kg on maksimi pituisellesi, jos hyvältä haluat näyttää. itse olen 165/52, ja aivan aikuinen nainen :)

Yhteistyössä