Onko 58kg liian pieni paino 170-senttiselle aikuiselle naiselle?

• Viestiketjun aloittaja minusta on
  • Ensimmäinen viesti
minusta on
Tästä puhuttiin miehen kanssa, kun olen nyt aloittanut kuntoilun ja mies kommentoi, että hyvä juttu ja siinähän sivussa voi muutama ylikilokin lähteä. Painoa mulla nyt siis 77 kg. Joskus 19-21-vuotiaana painon tuon 58kg. Sopivasta painosta puhuessamme mies sanoi, että olin silloin hyvissä mitoissa ja hyvin voisin olla taas samankokoinen...

Itse taas olen sitä mieltä, että tämän ikäisen ei kuulu painaa niin vähän, olin silloin tosi nuori ja silloin se paino oli hyvä, keskenkasvuiselle. Nyt olen 29v aikuinen, tätä mies ei ymmärrä, ärsyttää! Aion kyllä vähän laihduttaa, mutta max. 8 kiloa.

"vieras"
77 on liikaa, mut tuo n. 60-65 varmaan hyvä, mitä enemmän lihasta sen painavampi. Onko miehesi itse entisissä mitoissaan? Ja oletko saanut lapsia? Suhteellisuudentajua vähän miehellesi!

.....
Eihän se liian vähän olisi, 30-vuotiaallekaan. Itse olen 30 ja olen 167 cm ja painan 53 kg enkä todellakaan ole alipainoisen näköinen, eikä BMI:kään kyllä ole alipainon puolella.

Mutta onko se sopiva tai edes realistinen paino sinulle, on eri asia. Jokaisen kroppa on erilainen, rasva jakaantuu eri tavalla ja toki tämäkin muuttuu iän myötä. Kyllä kuntoilemalla ja terveellisesti syömällä sinulle tulee se itsellesi sopiva paino... turha sitä vaakaa on liikaa tuijottaa.

"Susu"
No itse olen 39v, 162cm ja 53kg AIKUINEN NAINEN eikä se että on aikuinen, mun mielestä tarkoita sitä, että pitäis olla ylipainoinen tai siinä hilkulla. Oot viel' tosi nuori joten se 58 kuulostaa tosi sopivalta.

• Tykkää
Reactions: fortunate
"plop"
Mä painoin vielä 25-vuotiaana 50kg. Pituutta 170cm. Olin toki painoindeksin alarajoilla ja vähän ali. Mutta kun miun sukua katsoo, niin ihan normaali ja sopusuhtainen. Nyt kahden raskauden (joista toinen kaksosraaskaus) ja viiden vuodenjälkeen painan 54kg. Ihanne painoni olisi lääkärin mukaan laskennallisesti 56-60kg. Laihdutusta ei suositella, mutta muuten ihan ok, kuulemma.

Hoikkuus aiheuttaa sen, että kuulun osteoporoosin suhteen riskiryhmään.

Kiva mies... Tai siis petoshan tuo on, Tiina Jylhän mielestä...

Minusta nuo mitat on ihan ok, ei ole liian vähän aikuisellekaan naiselle... Mutta se, kuka päättää, miltä sun pitäis näyttää olet sinä itse, eikä sun miehes. Onko hällä se sama sixpäkki kuin suhteen alkuaikoina vai onko muuttunut tynnyriksi? Jos on, niin aloittakaa kuntoilu yhdessä. Tavoitteena painonpudotus ja iloinen mieli.

Olen 168 pitkä ja painoin synnytettyäni saman verran kuin sinä aiot painaa painonpudotuksen jälkeen ja kyllä siinä oli se kymmenen kiloa ehdottomasti liikaa!!!

Viimeksi muokattu:
"aapee"
[QUOTE="vieras";25720355]77 on liikaa, mut tuo n. 60-65 varmaan hyvä, mitä enemmän lihasta sen painavampi. Onko miehesi itse entisissä mitoissaan? Ja oletko saanut lapsia? Suhteellisuudentajua vähän miehellesi![/QUOTE]

60 on kyllä aika vähän myös, minusta sopiva olis 67-70kg. En ole saanut lapsia ja mies nyt on pysynyt suurinpiiretin samana vuodet:)

"pieras"
Niin että kun ikää tulee niin saa olla lihavampi? Outo logiikka... Minä olen 170 pitkä ja painan noin 52-54. Olen kyllä tosi hoikka ja sellaisena toivon pysyvänikin, raskauden jälkeenkin.

tumps
Ihmeen kuikeloa sakkia kuuluu olevan. Itse olin teini-iässä 170/63 ja hoikka. En laiha, mutta hoikka, sopusuhtainen. Mulle 58 olisi aivan liian vähän. Pyrin noin 66-67 kiloon tällä hetkellä.

"vieras"
[QUOTE="pieras";25720446]Niin että kun ikää tulee niin saa olla lihavampi? Outo logiikka... Minä olen 170 pitkä ja painan noin 52-54. Olen kyllä tosi hoikka ja sellaisena toivon pysyvänikin, raskauden jälkeenkin.[/QUOTE]

Ei onnistu pelkällä toivolla, se vaatii työtä. Ikä muuttaa kehoa, rasva lisääntyy ja lihas vähenee ja raskaudet ja synnytykset muuttavat kehon muotoa. Ei pidä liian tiukka olla, vähän armoa itselle, mut en tarkoita että päästää ihan repsahtamaan.

"Susu"
[QUOTE="vieras";25720463]Ei onnistu pelkällä toivolla, se vaatii työtä. Ikä muuttaa kehoa, rasva lisääntyy ja lihas vähenee ja raskaudet ja synnytykset muuttavat kehon muotoa. Ei pidä liian tiukka olla, vähän armoa itselle, mut en tarkoita että päästää ihan repsahtamaan.[/QUOTE]

Ei kait kukaan ole toivosta puhunutkaan?? .Ap on ruvennut kuntoilemaan. Selitykset on selityksiä, ainut fakta on se että paino pysyy vaikka koko iän sopivana kun syö sopivasti suhteessa kulutukseen. Se kuka muuta väittää, puhuu paskaa.

Ei kuullosta liian laihalta
Itse olen 171cm ja painan 55kg, ja ihan aikuisena ja äitinä olen tyytyväinen kroppaani, Ja luulisin että olisin tyytyväinen myös +/ -5kg. Lihasta mulla on vähän yläkropassa ja mutta jaloissa ihan hyvin.

Eli mielestäni kuullostaa ihan ok, paino/pituus suhteelta. Mutta tietenkin vain JOS ITSE KANTAJA on tyytyväinen.

sori mutta
[QUOTE="aapee";25720441]60 on kyllä aika vähän myös, minusta sopiva olis 67-70kg. En ole saanut lapsia ja mies nyt on pysynyt suurinpiiretin samana vuodet:)[/QUOTE]

Joka tapauksessa tuo nykyinen 77kg on liikaa (ainakin sinun ja miehesi mielestä), aloita urheilu ja lopeta tv:n äärellä leivän yms. pupeltaminen. Turha sitä on pohtia mikä se sopiva paino olisi, kaikilla kuitenkin niin yksilöllistä.

nyt töpinäksi
Oon 170 cm, painan 56 kiloa joka on mulle täydellinen paino. 64 kiloa on mulle se maksimipaino milloin alan näyttää löysältä. Ja ikää on 28 vuotta.

Oon sitä mieltä ettet nyt väännä mistään kiloista riitaa turhaan ja kuluta sellaseen aikaa, vaan alat laihduttaa ja jos 70 kilossa tuntuu että vielä vois ottaa löysiä pois (mitä varmasti löytyy, ellet treenaa kunnolla lihaksia) niin siitä vaan painoo alaspäin! Turha miettiä tommosia etukäteen, pääasia että alat laihduttaa!

Yhteistyössä