Onko 5 kummia yksinkertaisesti vain liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Mä en haluaisi näistä tarkoin valituista viidestä luopua yhdestäkään. :ashamed:
En ole vielä ketään kysynyt, eli voihan olla että joku kieltäytyy (epätodennäköistä!).

Tulevaisuutta ajatellen (jos saamme lisää lapsia) kummeja riittäisi muista ihmisistä, meillä on laaja ystävä-kaveripiiri.

Mutta onko tuo vähän liikaa, pitäisikö joku vaan kylmästi raakata pois :(
Joukossa mun sisko, kaksi lapsuudenystävääni sekä mun ja miehen ystäväpariskunta. (Miehellä ei näin läheisiä ystäviä/sisaruksia et esikolle ainakaan kummiksi haluaisimme)

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Eikö siitä ystäväpariskunnasta vois toinen vain olla kummi, kuitenki se toinenki pääsis kummin "tehtäviin" toisen mukana...

Sinänsä järkeenkäypä idea, mutta kumman sitten raakkaisi pois :/ Tuntuisi vähän tökeröltä pyytää vain toista, vaikka itse tietäisi ettei kyse ole mistään ns. "syrjinnästä" :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Eikö siitä ystäväpariskunnasta vois toinen vain olla kummi, kuitenki se toinenki pääsis kummin "tehtäviin" toisen mukana...

Sinänsä järkeenkäypä idea, mutta kumman sitten raakkaisi pois :/ Tuntuisi vähän tökeröltä pyytää vain toista, vaikka itse tietäisi ettei kyse ole mistään ns. "syrjinnästä" :(

No jos ne ite valittis kumpi tulee kummiksi.. Tuskin niillä tappelua asiasta tulee kuitenkaan. :D

itse henk.koht en näe järkeä pyytää siskoa kummiksi kun onhan se jo täti, ja tulee jo sitä kautta olemaan tärkeä ihminen lapsen elämässä, joten sen ainakin tiputtaisin listalta jos joku pitäisi tiputtaa...

Mä vähän vierastan näitä pariskunta kummeja, kun ei ikinä tiedä et jos tulee ero niin kaatuuko yhteyden pito sit siihen.. MEille ois näillä näkymin tulossa 3kummia ja mun mielestä siinäkin on 1 liikaa, mutta mies haluaa.. En sit tiedä miten toimitaan ristiäisissä et seisooko kaikki kummit rivissä siinä lapsen vieressä vai missä? Näyttääkö se jotenkin pöljältä?

Minusta 5 kummia on liikaa, olen aina ollut vain (mieluiten keskenään naimisissa olevan) kahden kummin kannattaja. Tulee väkisinkin mieleen, että kummeja haalitaan iso liuta vain lahjojen ja lapsenhoitoavun kiilto silmissä. Mitään seurustelevia pareja en myöskään ottaisi kummiksi, koska jos ero sattuisikin tulemaan, niin välit ainakin toiseen kummiin todennäköisesti katkeaisivat. Ja ei tarvitse sit viisastella että eroavathan ne naimisissa olevatkin, todennäköisyys tälle on kuitenkin pienempi.

Mulla 5 kummia ja lapsella 5 kummia eikä minusta yksikään ole liikaa. Parempi useampi kummi kuin 2, sillä kuten täällä on saanut lukea, kun välit kummeihin katkeaa, niin ainakin jää jokin kummi sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä vähän vierastan näitä pariskunta kummeja, kun ei ikinä tiedä et jos tulee ero niin kaatuuko yhteyden pito sit siihen.. MEille ois näillä näkymin tulossa 3kummia ja mun mielestä siinäkin on 1 liikaa, mutta mies haluaa.. En sit tiedä miten toimitaan ristiäisissä et seisooko kaikki kummit rivissä siinä lapsen vieressä vai missä? Näyttääkö se jotenkin pöljältä?

Meillä on yhdet pariskuntakummit. Pyydettiin siks, kun se mies on miun serkku ja äijäkkeen hyvä ystävä, ja emäntä on miun kaveri :D Tuskin kauheesti vaikuttaa heidän yhdessä olo yhteydenpitoon =) Mut en kyllä pyytäis, jos olis semmonen pariskunta, joista vaan toisen kanssa enemmänkin tekemisissä-

Mun mielestä 4 kummia max. Koska siit menee jotenkin maku jos niit vaiks kuinka monta.... Toki 5 varmaan ok,mut jotenkin vaan tuntuu et miks niit niin monta pitää olla???

esikoisella on 2 kummia, keskimmäisellä 4 ja kuopuksella 3.
Ite ole kummina tytölle (4 kummia), pojalle (2 kummia) ja toiselle pojalle (6 kummia)
ja musta ne kaikki on ihan yhtä oikeita vaihtoehtoja.

Periaatteessa ei musta ole liikaa. Käytännössä olen huomannut, että monella tutulla on käynyt niin, että jos on kummina lapselle, jolla on muutenkin monta kummia, niin ei kaikki välttämättä tunne omaa rooliaan kovin tärkeäksi. Itse ajattelin aikanaan kummeja valitessa, että ainakaan pariskuntaa en halua kummin tehtäviin, koska pelkään että siinä kävisi niin, että jos pari eroaa, niin kumpikaan ei enää pidä yhteyttä. Mutta ei se välttämättä niin mene.

Jos kaikki nuo viisi ihmistä on teille todella läheisiä ja olette heidän kanssaan tiiviisti tekemisissä, niin sitten on ihan sopiva porukka varmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on liikaa, kun on noin monta, niin tuskin kukaan hoitaa homaa kunnolla. Kokevat, että tästä on helppo liueta, kun on muitakin.

Noin just voi käydä ;(
Miettikääs vielä ja jos vaikka tulee lisää lapsia teille myöhemmin....

Minustakin viisi on aika paljon. Mutta toisaalta meillä yhdellä on kolme kummia ja hyvä, että on. Näistä nimittäin pariskunta on päättänyt lakata olemasta kummi. Ei kyläile, ei muista synttäriä saati sitten jouluna. Ihanaa, kun on se yksi "ylimääräinen".

Mä en oo ikinä ajatellu että 5 ois liikaa. Ehkä siks että mulla itellä on sen verran kummeja. Tosin niissä on käyny niin että yhdet ei oo ollu kuvioissa sitten mun lapsuusajan. Meillä esikoisella on neljä kummia ja kuopuksella on viis. Esikoisella neljä siks että yksinä kummeina on mun veli (sylikummi) ja hänen puoliso sekä miehen veli ja mun paras ystävä. Nämä toiset olivat sinkkuja. Kuopuksella on viisi siksi että sylikummina on mun sisko ja toisina kummeina on miehen hyvät ystävät sekä mun hyvät ystävät, molemmat siis aviopareja. Musta olis ollu jotenkin tylyä jättää aviopareista toinen pyytämättä. Mutta mun mielestä toi viis on maksimi, kuutta en ois pyytäny enää :)

Yhteistyössä