Onko 44-vuotias liian vanha uudelleen isäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liian vanha?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lainaa on ja käsittääkseni sen ehdot ovat sellaiset, että maksuaika ei jousta. Joten jos otamme lyhennysvapaata, niin sen jälkeen lyhennykset ovat nykyistä suurempia. Jos/kun muu ei auta, niin noinhan se on tehtävä, vaikka ei se kyllä mikään hyvä vaihtoehto ole.

Olen/olemme aika pihalla siitä kotihoidontuesta, mutta onkos se niin, että sitä sen reilun 300e/kk (jostain Kelan sivuilta sattui silmään tuollainen luku) ja se ei ole mitenkään harkinnanvarainen tms.?

Kotihoidontuen lisäksi jotkut kunnat maksavat kuntalisää, siitäkin kannattaa ottaa selvää.

Ennen vauvan syntymää tässä on pitkä aika pistää rahaa säästöön. Äitiysloman aikanakaan tulot eivät vielä romahda, senkin aikana saattaa olla mahdollista säästää, ja näin ainakin jonkin aikaa pidentää kotona olon mahdollisuuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri;27973972:
Ehdottomasti olette liian vanhoja.

Onko tämä nyt niitä valelekureita? Vai peräti konitohtori? Oikea lääkäri varmaankin kertoisi koulutukseensa ja kokemuksiinsa pohjautuen oleellisimmat perustelut tälle.

Lapsen näkökulmasta: olette liian vanhoja. Olen itse parikymppisenä joutunut saattamaan lepoon äitini ja isäni (olivat jo sen verran iäkkäitä), samaan aikaan kun omakin elämä oli vielä hakusessa. Kouluissa tuli ihmetyksiä ikätovereiltani kun vanhempani olivat muihin verrattuna vanhoja. Olisi kiva, jos lapsillani olisi isovanhemmat...

Nuista isovanhemmista. Niitä on jos on. Synnyin äitini ollessa 24-vuotias. Mummuni oli 29-vuotias äitini syntyessä. Kaikki isovanhempani olivat kuolleet siihen mennessä kun oli 13-vuotias. Mukaan lukien isotädit.

Isäni jäi orvoksi 18-vuotiaana. Hänen

[QUOTE="Vieras";27974293]Nuista isovanhemmista. Niitä on jos on. Synnyin äitini ollessa 24-vuotias. Mummuni oli 29-vuotias äitini syntyessä. Kaikki isovanhempani olivat kuolleet siihen mennessä kun oli 13-vuotias. Mukaan lukien isotädit.

Isäni jäi orvoksi 18-vuotiaana. Hänen[/QUOTE]

Jäi lause kesken. Isän puolelta viimeinen iso-täti/setä/eno kuoli ollessani 5-vuotias.

[QUOTE="Vieras";27974298]Jäi lause kesken. Isän puolelta viimeinen iso-täti/setä/eno kuoli ollessani 5-vuotias.[/QUOTE]

Niin, mutta tarvitseeko tuollaista ehdoin tahdoin aiheuttaa olemalla iäkäs vanhempi...

Alkuperäinen kirjoittaja lapsiluku täynnä;27974225:
Onko tämä nyt niitä valelekureita? Vai peräti konitohtori? Oikea lääkäri varmaankin kertoisi koulutukseensa ja kokemuksiinsa pohjautuen oleellisimmat perustelut tälle.

Ei vaan palstalääkäri - ne ovat ihan oikeasti palstalääkäreitä ;)

Katuisitko kiikkustuolissa mahdollista keskeytystä vai iloitsisitko 3 lapsesta?
Talous: Ryhtykää säästämään. Pienetkin summat auttavat kotih.tuella ollessa ja kyllä 1-vuotiaankin voi laittaa hoitoon (sanotaan tällä tai muilla palstoilla mitä hyvänsä).
Jaksaminen: Onko asuinpaikassanne/kunnassanne saatavilla lapsiperheiden kotipalvelua tms.?
Lopullisen päätöksen teette te, joten ikäasiaan en ota kantaa. Mikä on oikea ikä saada lapsia...? Sen tietää jokainen itse.

[QUOTE="vieras";27974304]Niin, mutta tarvitseeko tuollaista ehdoin tahdoin aiheuttaa olemalla iäkäs vanhempi...[/QUOTE]

Joi se on tuo lisääntyminen kiellettävä yli 25-vuotiailta niin on palstateinitkin tyytyväisiä.

TE olette liian vanhoja enää mihinkään. Aikanne on kokonaan ohi ja paras nyt vain nauttia siitä vanhuudentunteesta mikä teidät on vallannut jo tuossa iässä.
Toiset tuntevat itsensä hyvin vanhoiksi jo varhaisessa vaiheessa, ja 50- 60 vuotiaina ovat valmiita hoitolaitoksiin. Otan osaa varhaisesta vanhenemisesta.

On se sitten jännä juttu, että 44 v miehen pitää ihan palstalta kysyä, että onko liian vanha isäksi? Eikös tuossa iässä jo sentään itse tiedä nämä asiat, ettei nyt tarvitse ihan tällaiselta palstalta kysyä. :laugh:

[QUOTE="vieras";27975221]On se sitten jännä juttu, että 44 v miehen pitää ihan palstalta kysyä, että onko liian vanha isäksi? Eikös tuossa iässä jo sentään itse tiedä nämä asiat, ettei nyt tarvitse ihan tällaiselta palstalta kysyä. :laugh:[/QUOTE]

Niinpä, mikä mahtaa olla syy.. ;)

[QUOTE="Vieras";27975255]Jatkuvastihan täällä on kysymyksi tyyliin: iiik mä oon 31 ja raskaana. Oonksmä liian vanaha?

Miksi ei välillä 44-vuotias mies voisi kysellä?[/QUOTE]

Ehkä hän on feikki...

[QUOTE="Vieras";27975255]Jatkuvastihan täällä on kysymyksi tyyliin: iiik mä oon 31 ja raskaana. Oonksmä liian vanaha?

Miksi ei välillä 44-vuotias mies voisi kysellä?[/QUOTE]

Totta kai VOI, mutta palstan tuntien..

[QUOTE="vieras";27974275]Lapsen näkökulmasta: olette liian vanhoja. Olen itse parikymppisenä joutunut saattamaan lepoon äitini ja isäni (olivat jo sen verran iäkkäitä), samaan aikaan kun omakin elämä oli vielä hakusessa. Kouluissa tuli ihmetyksiä ikätovereiltani kun vanhempani olivat muihin verrattuna vanhoja. Olisi kiva, jos lapsillani olisi isovanhemmat...[/QUOTE]

Jos 40 ja 44 v saa nyt lapsen, niin sitten kun lapsi on 20 v, ovat vanhemmat 60 ja 64 v. Kun lapsi on 30 v. niin he ovat 70 ja 74. Hyvin ehtivät olemaan isovanhempiakin vaikka vielä 25-30 vuotta tuohon seitsemänkympin päälle.

Ja kyllä lapset kiusaa toisiaan oli vanhemmat minkä ikäsiä tahansa.

No ovatpas emännät nyt hövelillä päällä, kun mies kyselee asioita. Jos joku 44-vuotias nainen kysyisi samaa, saisi liudan vastauksia, jossa todettaisiin ehdottomasti liian vanhaksi. Ja samoin kyllä toitotettaisiin, miten hullua tehdä lapsi, kun siihen ei ole kunnolla varaa. Mutta kun mies kysyy, niin ollaan niin mielinkielin. Melko hauskaa.

No, kokeillaan tähän väliin. Olen 43-vuotias ja lapsi tulossa. Olenko liian vanha. Yksinhuoltajakin tulen olemaan, kun miestä ei elämänmuutos kiinnostanutkaan. Hoitovapaalle olen ajatellut myös jäädä.