Onko 40v sinusta vanha vai elämä vasta edessäpäin?

Riippuu ihan 40v omasta asenteesta elämää kohtaan. Itse ainakin haluaisin ajatella että siinä vaiheessa osaan vielä suunnata katseen eteenpäin. Saan toteuttaa itseäni mieluisassa ammatissa, toimeentulo on jo turvattu ja rahaa jää vähän muuhunkin kuin välttämättömään. Voi matkustella ja harrastaa ja pikkulapsi aika on jo jäänyt kauas taa :)
 
En oikein muista ihmisistä tahdo sanoa sitä taikka tätä, mutta itseäni pidän moneenkin asiaan vanhana, ihan luonnollisesti tunnen, että moni asia on minulta jo ohitse ja se on ihan ok. Tuumin, että parhaassa tapauksessa elämä on noin puolivälissä. Elämäntilanteeni on nyt mitä mukavin, elämä on aika pitkälti sellaista, kuin toivonkin olevan. En haikaile niitä asioita, joita en tunne enää voivani tehdä. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:43 mamma kirjoitti:
Mä olen kohta 40 ja lapset jo 17 ja 13 vuotiaat, katson että mulla se elämä vasta alkaa :) :kieh: :kieh:
Mulla tulee kesällä mittariin 39v.Lapset ovat pian 16v poika, tytöt 14,11 ja kesällä 7v täyttävä ja viidettä siis nyt odotellaan. =)
 
ilveskissanminttu
40-vuotias ei ole vanha, ellei itseään ikälopuksi tunne ;)
Se onko elämä silloin edessä, sitä harvempi varmaan silloin tietää, ellei juuri ole saanut diagnoosia tappavasta sairaudesta :whistle:
Hyvänä elämän ohjeena on, elää aina kuin päivä olis viimeinen. Turhaa sitä on kelata "sitteen kun pääsen eläkkeelle alan nauttia elämästäni". Kannattaa nauttia elämästä juuri nyt =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:55 ilveskissanminttu kirjoitti:
40-vuotias ei ole vanha, ellei itseään ikälopuksi tunne ;)
Se onko elämä silloin edessä, sitä harvempi varmaan silloin tietää, ellei juuri ole saanut diagnoosia tappavasta sairaudesta :whistle:
Hyvänä elämän ohjeena on, elää aina kuin päivä olis viimeinen. Turhaa sitä on kelata "sitteen kun pääsen eläkkeelle alan nauttia elämästäni". Kannattaa nauttia elämästä juuri nyt =)
samaa mieltä :wave:
 
jaa tuo neljäkymppi, no ei ole nuori eikä vanha. 40 tuntu kun isännän veljet ja systerit täytti 50 etä ne on jo vanhoja, no ukko täytti viime kesänä 50 eikä sitä näytä ikä mitenkään vaivaavan, mutta tuntuu, että aika siitä 60 menee hujauksessa, kun nyt ne ukon systerit täyttää 60 ja enää ei tunnu edes siltä, että ne olis jotenki ikäloppuja
 
Mä en ole vanha, olen vai kypsynyt ja muuttunut matkan varrella, se mikä 26 vuotta sitten oli hauskaa, kuulostaa nykyään turhan rasittavalta ja järjettömältä; kuten esim. telttailu sateessa juhannuksena....

Mun appiukko on 76, ja hänestä ei ikinä uskois.
 
vieras
Muutaman vuoden päästä edessä tuo ikä. Ja olen murehtinut sitä jo pitkään. On tuntunut elämän ja maailman lopulta, että kauneus on sitten mennyttä. 40-vuotiaalla kaulan ja käsien ym. rypyt ovat usein jo näkyvissä. Ei enää ole kaunis sitten millään, ei ainakaan nuoren näköinen.
Nyt tuo ikäahdistus on alkanut helpottaa. Ehkä sitten voi nauttia työelämästä tai lasten kanssa olemisesta, varmasti keksin jotain. Ehkä kauneus ei ole kaikki kaikessa.

Tosin ahdistaa jonkin verran edelleen. 30-vuotiasta voi erehtyä pitämään 20-vuotiaana, mutta kaikki tuntemani 40-vuotiaat ovat jo vanhan näköisiä.
 

Yhteistyössä