Onko 400 euroa riittävästi aikuiselle omaan käyttöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riittävä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riittävä?

Vieras
Kysymys on oikeastaan otsikossa. Onko teidän mielestä 450 euroa riittävä määrä (vai pitäisikö sen olla riittävä määrä) rahaa kuukaudessa omaan käyttöön, kun kyseessä on aikuinen työssäkäyvä ihminen? Tästä siis vähennetään ainoastaan puhelinlaskut ja bensa omaan autoon (autoilu on vähäistä ja kuukaudessa bensaa kuluu ehkä 50 eurolla). Tästä summasta ei siis tarvitse vähentää mitään muita laskuja tai kuluja.

Todella paljon on! Mulla jää tässä kuussa rahaa laskujen jälkeen,n.200 e. tällä rahalla elätetään 5 henkinen perhe!!! Kotihoidontuki 375e.kk.Ja kyllä olen menossa töihin tammikuusta,kun vaan saan lapselle hoitopaikan.Miehen palkasta ei koskaan jää käteen mitään:(. TERVEISIÄ PÄÄTTÄJILLE,KIVA KUN PAKOLAISILLE EI RUOKA KELPAA!!!!TUON MUN LAPSET SYÖMÄÄN SINNE PAKOLAISKESKUKSEEN!!!! SIPILÄLLE JA STUBBILLE TERKKUJA!!!!KOSKA ON OMIEN AIKA SAADA, RUOKAA,RAHAA,UUSIA VAATTEITA ...??????

Todella paljon on! Mulla jää tässä kuussa rahaa laskujen jälkeen,n.200 e. tällä rahalla elätetään 5 henkinen perhe!!! Kotihoidontuki 375e.kk.Ja kyllä olen menossa töihin tammikuusta,kun vaan saan lapselle hoitopaikan.Miehen palkasta ei koskaan jää käteen mitään:(. TERVEISIÄ PÄÄTTÄJILLE,KIVA KUN PAKOLAISILLE EI RUOKA KELPAA!!!!TUON MUN LAPSET SYÖMÄÄN SINNE PAKOLAISKESKUKSEEN!!!! SIPILÄLLE JA STUBBILLE TERKKUJA!!!!KOSKA ON OMIEN AIKA SAADA, RUOKAA,RAHAA,UUSIA VAATTEITA ...??????

Pitääkö niitä lapsia tehdä niin paljon jos ei ole varaa elättää. Ja töihin olisit voinut mennä jo aiemmin.

No siis tilapäisesti joo. Jos vaikka opiskelee tai on työttömänä tai jotain. Mut en mä ainakaan tuolla pärjäisi useampaa vuotta. Etsisin parempipalkkaisen duunin ja vikkelään.

On. Eihän tuolla vedetä joka vkl viinaa tai poltella kartonki kaupalla tupakkia. Mutta perustarpeet saa todella helposti hoidettua JA jää vielä säästöönkin..

Siis eikö ruokiakaan tarvitse tuosta maksaa? No todellakin on riittävästi, ja pitäisi olla riittävästi! Ei tolla varmaan shoppailla päivittäin jotain kalliita laukkuja, mutta itse ainakin aika leveästi eläisin jos noin paljon olisi ns. "ylimääräistä".

Pitääkö niitä lapsia tehdä niin paljon jos ei ole varaa elättää. Ja töihin olisit voinut mennä jo aiemmin.
Olen ollut töissä 4vuotta ennen kun jäin äitiyslomalle,kaksi päivää siitä,kun jäin töistä pois jouduin sairaalaan ja viikko siitä syntyi lapseni.Tiedoksi että pikkuiseni on siis kokoajan sairasteleva KESKOSVAUVA,joka on nyt 1v.ja3kk vanha,että siitä vaan töihin,kun toista pitää kokajan kuljettaa spiralla keskussairaalassa.Joo ja kakaroita on pakko tehdä,että saa ekaluokkalaisen aamut hoidettua,ettei tarvi olla oman onnensa nojassa aamuisin.Taidat olla itte työtön kaljamahainen katkera k-pää jonka elämän ainoo tarkoitus on haukkua palstalla toisia....

No jos ei todellakaan tarvia maksaa muuta kuin puhelinlasku ja bensa tuosta,niin ihan kiva summa on omaan käyttöön.

Yhteistyössä