Onko 4-5 lasta jo liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hep"

Vieras
Nuorempana olin varma, et haluan 2 lasta, ei enempää. No sitten aikanaan kun meillä oli 2 lasta, alkoi aika äkkiä tuntua siltä että jos yks vielä. Et kolme riittäis hyvin. Nyt niitä lapsia on kolme, ja vaikka en ois ikinä uskonu tätä, niin vauvakuume alkaa nostaa taas päätään. Voi elämä. Kun aiemmin aina oon hieman jopa mielessäni kummeksunu niitä ihmisiä, jotka hommaa enemmän kuin se perus 2-3 lasta.
Pitäiskös tässä nyt sitte kuunnella tunnetta vai järkeä? Mies ois ilman muuta valmis, vaikka kaksikin lasta vielä lisää...

Sehän riippuu ihan teistä vanhemmista. Teidän voimavaroista ja kyllähän rahakin vähän painaa vaakakupissa. Itse en olis valmis neljäänkään lapseen, mutten ihmettele niitä jotka ovat.

Minulle tuo tunne on tullut jokaisen lapsen jälkeen, enkä ole koskaan ajatellut, että joku tietty määrä lapsia olisi oikea määrä. Sillä uskon, että ajatus voi muuttua monet kerrat, riippuen elämän kokonaistilanteesta.
Nyt odotamme yhdeksättä ja nyt tuntuu, että tämä voisi riittää.
Mutta parempi on, kun en sano edes mitään.:)

4 lasta on jo liikaa. Kahdella naapurilla on 4 lasta molemmilla ja selvästi kummankaan voimavarat ei riitä. Kurittomia ovat ja vanhemmilla ei kiinnosta lasten tekemiset. Lisäksi eivät harrasta mitään ja toisen perheen lapset ovat vieläpä hyvin epäsosiaalisia, kun ei ole ollut koskaan rahkeita viedä niitä mihinkään. Nyt on koulunkäynnin kanssa ongelmia, kun ollaan totuttu vaan olemaan neljän seinän sisällä, eikä sosiaalisissa tilanteissa. Eikä jakseta edes ulkoilla lasten kanssa. Lapset tekee mitä sattuu, missä sattuu. Huomiota kerjätään ties minkälaisilla koltosilla.

riippuu ihan täysin sinun ja miehesi jaksamisesta. kaikista ei oo suurperheellisiksi, minusta ei olisi. eikö ole tuttavastani jolla on 5 lasta ja nuorimmat jääneet heitteille kun ei jaksanutkaan ja ls piirissä ovat.
mutta moni kyllä jaksaa kasvattaa isonkin perheen ja huolehtia jokaisesta lapsesta samallatavalla ja aikaa riitää jokaisen yksilöllisiin tarpeisiin.
ehdottomasti lisää lapsia jos siltä tuntuu ja jaksatte. todennäkösemmin sua myöhemmin kaduttaa ne tekemättömät lapset, ei tehdyt :D
minä itse olen kasvanut perheessä jossa lapsia oli 4. sisarukseni ovat parhaita ystäviäni, enkä voisi kuvitella elämääni ilman heitä. suuri lahjahan ne sisarukset on.

4 lasta on jo liikaa. Kahdella naapurilla on 4 lasta molemmilla ja selvästi kummankaan voimavarat ei riitä. Kurittomia ovat ja vanhemmilla ei kiinnosta lasten tekemiset. Lisäksi eivät harrasta mitään ja toisen perheen lapset ovat vieläpä hyvin epäsosiaalisia, kun ei ole ollut koskaan rahkeita viedä niitä mihinkään. Nyt on koulunkäynnin kanssa ongelmia, kun ollaan totuttu vaan olemaan neljän seinän sisällä, eikä sosiaalisissa tilanteissa. Eikä jakseta edes ulkoilla lasten kanssa. Lapset tekee mitä sattuu, missä sattuu. Huomiota kerjätään ties minkälaisilla koltosilla.

Höpö höpö. Älähän yleistä. Ihme että sinne sinun lähelle sattunut tuollaisia perheitä.
Itse asutaan ns hyvällä alueella, uusia omakotitaloja ja paljon lapsiperheitä. On monella lapsia 4-5, parissa talossa jopa 6. Ja lapset on sosiaalisia, reippaita koulussakin.
Harrastavat, hui jopa kalliita lajeja :D Ja matkustelevat.

Höpö höpö. Älähän yleistä. Ihme että sinne sinun lähelle sattunut tuollaisia perheitä.
Itse asutaan ns hyvällä alueella, uusia omakotitaloja ja paljon lapsiperheitä. On monella lapsia 4-5, parissa talossa jopa 6. Ja lapset on sosiaalisia, reippaita koulussakin.
Harrastavat, hui jopa kalliita lajeja :D Ja matkustelevat.

meillä on kuudes tulossa, asutaan hyvällä alueella, uudessa talossa ja lapset opn hyvin tottelevaisia ja kuuliaisia :D naapureilta ollaan jopa kuultu kehuja kuinka hyvin ollaan kasvatettu lapset, vaikka niitä useampi onkin :)

Yhteistyössä