Onko 2500 e/kk mielestäsi hyvä palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä

Vieras
Vähän koulutetulle vastavalmistuneelle voi kuulostaa hyvältä palkalta, mutta entä jos kyseessä on nelikymppinen opistotason koulutuksen saanut henkilö, jolla työkokemusta jo 20 vuotta. Tältä kyseiseltä alalta 15 vuotta. Alkaako silloin kuulostaa palkka pieneltä?

Itse olen tyytyväinen tähän palkkaan, koska työtehtävätkin ovat helppoja. Ei ole mitään suuria vastuita. Työ on stressivapaata, siistiä sisätyötä ja minulla on pitkät lomat. Työ on liukuvaa päivätyötäKuitenkin tämä palkka on alle keskitason ja lukeudun virallisesti siis alle keskituloisiin.

tosi kivalta kuulostaa työ ja palkka on tosi hyvä. Itse olen korkeasti koulutettu ja työ on raskasta, väkivaltatilanteita sisältävää, haastavaa, kiireistä vuorotyötä ja palkka on 600? vähemmän, kuin sinulla.

Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
No onhan tuo ihan ok palkka. Ja onhan esim. vanhat merkonomitkin opistotason koulutuksen saaneita, eikä palkat kyllä oo tuota luokkaa.

Minä olen insinööri, mutta samoissa tehtävissä on ihan ammattikoulupohjaisiakin ihmisiä.

Tällä hetkellä arvostan vapautta ja perhettäni niin paljon, että en ottaisi vastaan mitään työtä tuohon hintaan, jos se edellyttäisi vapaa-ajan vähenemistä.

Pari-kolme vuotta eteenpäin ja menisin töihin tolla rahalla, jos työ olisi oikeasti mukavaa. Koska työ tuskin on aina kivaa valitsen kuitenkin ennemmin parempi palkkaisen homman.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No onhan tuo ihan ok palkka. Ja onhan esim. vanhat merkonomitkin opistotason koulutuksen saaneita, eikä palkat kyllä oo tuota luokkaa.

Minä olen insinööri, mutta samoissa tehtävissä on ihan ammattikoulupohjaisiakin ihmisiä.

Tästä oon kyllä monesti kuullut, että inssit on monesti alipalkattuja. Monet tienaa ihan perusduunareitten verran. Varmaan turhauttavaa, kun on kuitenkin kouluja takana...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tästä oon kyllä monesti kuullut, että inssit on monesti alipalkattuja. Monet tienaa ihan perusduunareitten verran. Varmaan turhauttavaa, kun on kuitenkin kouluja takana...

Tämä on ihan oma valintani. En ole kovin kunnianhimoinen tai urakeskeinen ihminen. Minulle oma vapaa-aika ja perhe ovat työtä tärkeämmät.

Monet entisen koulukaverini ovat huippupalkoilla, kun ovat hakeutuneet (yksityiselle) teollisuuden palvelukseen ja ovat johtatason tehtävissä. Samoin insinööri-siskoni tienaa kaksi kertaa enemmän kuin minä, mutta hänellä on paljon vaativampi työ kuin minulla.

Tienaa monesti alle perusduunarin. Ja se on ihan oikein.

Näin suunnilleen maksettiin edellisellä työmaallani:

Duunari noin 10 euroa + vuorolisät + viikonloppulisät + olosuhdelisät jne. yhteensä keskituntiansio noin 17-18 euroa. Ylitöilä tietysti ihan niin paljon, kun viitsi tehdä.

Insinööri sai hieman vähemmän siitä, että istuu toimistossa ja palavereissä. Toki joitakin nuorempia insinöörejä näki aina välillä duunarin hommissakin, jolloin saivat samat lisät oman palkkansa päälle, jolloin palkka oli lähemmäs 40 euroa tunti. Insinöörejä vain harvemmin huvittaa duunarin hommat kovemmallakaan palkalla. Oman työpäivän päälle haalarit päälle vetämällä insinööri sai vielä tietenkin tuplana sen neljäkymppiä, pyhänä senkin vielä kahteen kertaan.

Nuorempana sitä kuvitteli, että satasen tuntipalkalla viihtyisi työmaalla vaikka loputtomiin. Nyt tajuaa, että se ei useinkaan ole sen arvoista. Minä ainakin haluan ensisijaisesti olla hyvä vanhempana ja ihmisenä, kuin tuottavana eläimenä.

Kirjoitat kuin minä. Tienaan nelisenkymppiä vähemmän. Joskus nautin tulospalkkaa noin 2000/ vuosi.
Tykkään työstäni, mutta pikkuisen palkka kiukuttaa.
Toimeen tulen vaikka yksin perhettäni elätän ( minä ja 1 lapsi )
etenemismahdollisuuksia ei ole, mutta eipä ole pomoakaan kyyläämässä. Itsenäinen kiva työ.

Insinöörille aloituspalkka, mutta kyllä sen pitäisi hyvin nousta. Ero 10 ja 20 vuoden välillä ei ole suuri, jos tehtävät eivät ole erilaisia. Vaativuus nostaa palkkaa, ei kokemus enään niin merkittävästi tuossa vaiheessa. Erp dippainsseihin ei ole niin merkittävä.

enemmän huono palkka minusta.

ihan ok palkka. mun aiti sai minipalkkaa elakkeeseen saakka. mina taas tienasin 2800 verovapaana (pitkat lomat ja diplomaattimyynnit lisana) ja sen jalkeen 3800 ja siita jai verojen jalkeen vahemman kateen :(

Yhteistyössä