Onko 24 neliöinen olohuone mielestänne iso/keskikokoinen vai pieni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaffipulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sasa";28064587]Jos kysytään, onko x-kokoinen olohuone pieni/suuri ja vastaan siihen näkemykseni mukaan niin ei siinä oikein arvostelusta voi puhua?

Ja varmasti ymmärrän, että kaikilla ei ole varaa isoihin taloihin ilman kovaa työtä ja hieman onnea elämässä. Eikä edes halua. Itse en vain ymmärrä pieniä koirankoppeja, joita pienet talot nykyään tällätään täyteen. Määrä ei korvaa laatua (mukavuutta) tässäkään asiassa.[/QUOTE]

En ole vetänyt johtopäätöstäni vain tästä ketjusta. Ällistyttää miten kapeakatseisia ihmisiä voi löytyäkään. Ymmärrät että kaikki ei halua isoa taloa, mutta et ymmärrä pieniä koirankoppeja? Ymmärrätkö vai et? Etkö ymmärrä, että ihmisten tarpeet ja halut on erilaisia? Mä en esimerkiksi ymmärrä mitä ihmettä me tehtäisiin 45 neliön olohuoneella. Nyt on paaaaljon pienempi ja jos ei olisi ruokailutilaa samassa, tila olisi hölmön iso. Ja silti sä et voi ymmärtää miten jotkut haluaa asua tällaisessa. Kaikilla ei ole varaa isoihin taloihin, vaikka tekisi töitä miltei koko ajan. Uskomatonta, miten naiiveja aikuisia voi löytyäkään...

No meillä juuri valmistuneen okt:n huoneistoala on 132 m² ja meitä asuu tässä viisi henkilöä plus koira. Makkareita on neljä, joten ne ovat kaikki perheen käytössä. Keittiö ja olohuone ovat käytännössä samaa tilaa, mutta toisaalta ne erottuvat keskellä olevan takka-leivinuuni+puuhella+hormi -systeemin ansiosta. Ja joo, meillä telkkari on olohuoneessa, missäpä muuallakaan. Ei haluttu lähteä rakentamaan mitään 200 m²:n kokoista lukaalia, koska aikanaan se tulisi olemaan mulle ja miehelleni ihan liian iso (ja sen ylläpitokin maksaisi vuosien kuluessa paljon), eivätkä lapset ikuisuutta kotona asu. Isoissa taloissa varmaan onkin niin, että telkkari on jossain muualla kuin olohuoneessa, niissä kun on valinnanvaraa sen telkkarin sijoittamiseen.

Sitten aikanaan, kun lapset muuttavat kotoa pois, niin meille tulee kirjastohuone ja ehkäpä telkkarikin siirtyy johonkin muualle. :D

[QUOTE="sasa";28064587]Jos kysytään, onko x-kokoinen olohuone pieni/suuri ja vastaan siihen näkemykseni mukaan niin ei siinä oikein arvostelusta voi puhua?

Ja varmasti ymmärrän, että kaikilla ei ole varaa isoihin taloihin ilman kovaa työtä ja hieman onnea elämässä. Eikä edes halua. Itse en vain ymmärrä pieniä koirankoppeja, joita pienet talot nykyään tällätään täyteen. Määrä ei korvaa laatua (mukavuutta) tässäkään asiassa.[/QUOTE]

Meillä olisi varaa rakentaa kyllä se 300 neliön lukaali. Mä EN HALUA isoa taloa.
Mun mielestä 1-2 lapsiselle perheelle esim 120 neliötä on jo melko iso.

Minäkään en halua isoa taloa. Rahaa olisi. Tontti on omasta takaa ja noin 200t valmistalon kustannamme ilman lainaa.
Voisimme oikeastaan ilman ongelmia laittaa taloon liki 800t ja täällä maalla sillä saisi jo liki linnan.

Minä en ymmärrä miksi talon pitää olla iso? En minä ahdasta halua. Pidän avarasta.
Mutta avara ja tilava talo meille tulee 130 neliölläkin ja telkkarihuone tulee erikseen.

Viimeksi muokattu:
Minäkään en halua isoa taloa. Rahaa olisi. Tontti on omasta takaa ja noin 200t valmistalon kustannamme ilman lainaa.
Voisimme oikeastaan ilman ongelmia laittaa taloon liki 800t ja täällä maalla sillä saisi jo liki linnan.

Minä en ymmärrä miksi talon pitää olla iso? En minä ahdasta halua. Pidän avarasta.
Mutta avara ja tilava talo meille tulee 130 neliölläkin ja telkkarihuone tulee erikseen.

Vau...ootteko saaneet perinnön? :)

No meillä juuri valmistuneen okt:n huoneistoala on 132 m² ja meitä asuu tässä viisi henkilöä plus koira. Makkareita on neljä, joten ne ovat kaikki perheen käytössä. Keittiö ja olohuone ovat käytännössä samaa tilaa, mutta toisaalta ne erottuvat keskellä olevan takka-leivinuuni+puuhella+hormi -systeemin ansiosta. Ja joo, meillä telkkari on olohuoneessa, missäpä muuallakaan. Ei haluttu lähteä rakentamaan mitään 200 m²:n kokoista lukaalia, koska aikanaan se tulisi olemaan mulle ja miehelleni ihan liian iso (ja sen ylläpitokin maksaisi vuosien kuluessa paljon), eivätkä lapset ikuisuutta kotona asu. Isoissa taloissa varmaan onkin niin, että telkkari on jossain muualla kuin olohuoneessa, niissä kun on valinnanvaraa sen telkkarin sijoittamiseen.

Sitten aikanaan, kun lapset muuttavat kotoa pois, niin meille tulee kirjastohuone ja ehkäpä telkkarikin siirtyy johonkin muualle. :D

Lisätään vielä, että meillä on tuo 24 m²:n olohuone ja ainakin meille se on ok. Kuten joku sanoikin jo, riippuu kovasti tarpeista ja tavaroista, onko tuon kokoinen olohuone pieni. Meillä tässä olohuoneessa on iso divaanisohva, pari vitriinikaappia, tv-taso ja sohvapöytä. Myös takka on suurimmaksi osaksi olohuoneen puolella. Mutta ei, ei tähän mitään flyygeliä näiden tavaroiden lisäksi mahtuisi. :D

Mitä ihmettä?
Meillä on keittiössä 24 neliötä enkä todellakaan osais kuvitella sitä olohuoneeksi! Olohuone on meillä vähän vajaa 50 neliötä ja se on ihan sopivan kokoinen. Yhtään pienempi ei vois ollakaan.
Ja mä oon kuvitellut aina, että meillä on ihan tavallisen kokoiset huoneet..

[QUOTE="vieras";28064912]Mitä ihmettä?
Meillä on keittiössä 24 neliötä enkä todellakaan osais kuvitella sitä olohuoneeksi! Olohuone on meillä vähän vajaa 50 neliötä ja se on ihan sopivan kokoinen. Yhtään pienempi ei vois ollakaan.
Ja mä oon kuvitellut aina, että meillä on ihan tavallisen kokoiset huoneet..[/QUOTE]

Ja täällä muuten kerran kyselin vähän minkä kokoisia keittiöitä ihmisillä on, niin ilmoitettiin että tuo 24 neliötä on keittiöksi pieni ;)

Tämä taitaa olla tilava nykyaikaiseksi taloksi?
Hoviherra145L_PO.jpg

Ei olla saatu perintöä.

1987 ei ole syntymävuoteni ja tajusin, että se on aika harhaanjohtava nickissäni.

Olen jo 44v ja oltu 15v ulkomailla töissä, josaa veroja maksettiin paljon vähemmän.

Tontin Kalajoelta perin jo lapsena.

Yhteistyössä