Onko 24 neliöinen olohuone mielestänne iso/keskikokoinen vai pieni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaffipulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu käyttätarkoituksesta? Jos sinne pitää saada mahtumaan flyygeli, kaksi kulmasohvaa ja paikka 2000 kirjalle + lasten pelinurkkaus, niin tiukkaa tekee.

Huoneena 24 neliöta on iso.

Meidän makuuhuone on 13 neliötä ja huoneena myös iso. 13 neliötä riittäisi jopa olohuoneeksi hyvin.

Meidän olohuone on 32 neliötä ja aivan liian suuri. Todella tyhjä, kun en keksi, mitä laittaisin tänne. Sohvia on kaksi, takka, sohvapöytä ja iso vitriini.

[QUOTE="Tane";28063157]Omakotitaloissahan olohuone on aika turha, kun ei sielä olla kuin joskus ja jouluna.[/QUOTE]

Siis miten niin omakotitalossa ei käytetä olohuonetta? Missä siellä sitten oleillaan ja katsellaan telkkaria?

[QUOTE="Vieras";28063223]Siis miten niin omakotitalossa ei käytetä olohuonetta? Missä siellä sitten oleillaan ja katsellaan telkkaria?[/QUOTE]

Mä en ole käynyt kuin yhdessä omakotitalossa, jossa on ollut telkkari olohuoneessa.

[QUOTE="Vieras";28063223]Siis miten niin omakotitalossa ei käytetä olohuonetta? Missä siellä sitten oleillaan ja katsellaan telkkaria?[/QUOTE]

Harvalla on se telkkari olohuoneessa.

Omakotitaloissa on telkkari usein muualla, kuin olohuoneessa.
Mun mielestä telkkarin paikka ei ole olohuoneessa. Ensinäkin olohuone on usein juhlavampi ilman telkkua.
Käytännön syyt: helposti sitten vieraidenkin aikana tv huutaa. Jos lapset haluaa katsoa leffaa kun aikuisilla on vieraita, niin onpa kiva jutella, kun joku simpsonit pauhaa taustalla.
Jos mulla on esim. omia naisvieraita, niin en halua että muu väki pelaa seassa pleikkaa tms.

[QUOTE="Kepa";28063235]Harvalla on se telkkari olohuoneessa.[/QUOTE]

Aijaa, mä en taida olla käynyt yhdessäkään asunnossa jossa tv ei olisi olkkarissa. Vaikka huoneita olisikin enempi. Jossain vanhoissa kerrostalo asunnoissa, on sitten sellaisena vieraiden kestityspaikkana toiminut sali, mutta olohuone on olohuone :)

Yleensä tv ei ole olohuoneessa (okt:ssa). Makuasia tottakai.
Yleensä siis olohuoneeseen ei tarvita tilaa viihdenurkkaukselle, koska telkkari on takkahuoneessa, aulassa, erillisessä tv-huoneessa tms

[QUOTE="Vieras";28063245]Aijaa, mä en taida olla käynyt yhdessäkään asunnossa jossa tv ei olisi olkkarissa. Vaikka huoneita olisikin enempi. Jossain vanhoissa kerrostalo asunnoissa, on sitten sellaisena vieraiden kestityspaikkana toiminut sali, mutta olohuone on olohuone :)[/QUOTE]

Mä taas olen tottunut siihen, että tv ei ole olohuoneessa. Mun tutuilla harvalla on.

[QUOTE="Rakentaja";28063237]Omakotitaloissa on telkkari usein muualla, kuin olohuoneessa.
Mun mielestä telkkarin paikka ei ole olohuoneessa. Ensinäkin olohuone on usein juhlavampi ilman telkkua.
Käytännön syyt: helposti sitten vieraidenkin aikana tv huutaa. Jos lapset haluaa katsoa leffaa kun aikuisilla on vieraita, niin onpa kiva jutella, kun joku simpsonit pauhaa taustalla.
Jos mulla on esim. omia naisvieraita, niin en halua että muu väki pelaa seassa pleikkaa tms.[/QUOTE]

Eikö niitä televisioita voi olla useampi kuin se yksi? Me asutaan ihan vaan rivarissa, ja olohuoneessa on tv. Mutta jos meillä vieraita, niin ei sitä tv.tä kukaan katso, isommat lapset saavat pelata/katsoa sitten yläkerrassa.

Yleensä tv ei ole olohuoneessa (okt:ssa). Makuasia tottakai.
Yleensä siis olohuoneeseen ei tarvita tilaa viihdenurkkaukselle, koska telkkari on takkahuoneessa, aulassa, erillisessä tv-huoneessa tms

Okei, kai se sitten niin on kun näin moni niin sanoo :) mutta ei millään pahalla nyt, mutta miksi ihmeessä pitää olla erillinen olohuone ilman sitä telkkaria, ja sitten siellä ei kukaan koskaan ole? Eikö se ole aika haaskausta?

[QUOTE="Vieras";28063259]Okei, kai se sitten niin on kun näin moni niin sanoo :) mutta ei millään pahalla nyt, mutta miksi ihmeessä pitää olla erillinen olohuone ilman sitä telkkaria, ja sitten siellä ei kukaan koskaan ole? Eikö se ole aika haaskausta?[/QUOTE]

Minunkin kokemuksieni mukaan omakotitalossa telvisio ei ole olohuoneessa, vaan jossakin toisessa huoneessa. Makuasioita vain :)
Entäs ne kodit, joissa ei ole telkkaria? Onko niissä kodeissa olohuone kokonaan turha?

Meillä olohuone on sellainen "aina siisti seurustelutila", jossa minä saan toteuttaa valkoiset sohvat unelmaani.
Olohuoneessa ollaan vieraiden kanssa. Olohuoneessa on aina rauha. Usein sielä joku lukee kirjaa. Meillä se on sellainen juhlava, aina rauhallinen ja siisti.

Mä en arvosta telkkaria ja pärjäisin hyvin ilman moista rumaa kapinetta.
Meillä kuitenkin jonkun verran katsotaan telkkaria. Meillä on yksi makuuhuone, josta on tehty telkkarihuone. Ei sielä onneksi paljon kukaan oleile.

Tämä siis vain minun henkilökohtainen mielipiteeni.

Aika pienihän tuollainen on olohuoneeksi. Mutta suomalaisethan asuvat tunnetusti ahtaasti. Meillä olkkari on 45 neliötä naftin neljän metrin huonekorkeudella ja se alkaa olemaan sopiva.

[QUOTE="vieras";28064208]En ole koskaan käynyt tai nähnyt omakotitaloa jossa ei olisi televisio olohuoneessa.[/QUOTE]

En minäkään! Toisaalta taas nykyihmisethän on niin ahneita että pitää olla olohuone, ruokailuthuone, pelihuone, telkkarihuone...:D

[QUOTE="vieras";28064208]En ole koskaan käynyt tai nähnyt omakotitaloa jossa ei olisi televisio olohuoneessa.[/QUOTE]

peesi! luin tätä uutta tietoa jo ihan ihmeissäni..

Mäkin olen käynyt vain sellaisissa omakotitaloissa, joissa tv on olohuoneessa :D Mut ne ei ole olleetkaan mitään 300 neliön lukaaleja, vaan kaikki makkarit on olleet kyllä lasten tai aikuisten käytössä. Mä taas olen kuullut enemmän kommentteja, että tv:tä ei haluta makuuhuoneeseen.

Eriasia on sitten taloudet, joissa sitä tv:tä ei katsota. Niillä se tv voi olla vaikka kaapissa tai sitten sitä ei ole ollenkaan. Mutta saa tosiaan olla melko iso asunto, tai sitten vaihtoehtoisesti pieni perhe, jos on sille televisiolle antaa oma huone.

Ehkä niissä perheissä sitten joku koko ajan katsoo tv:tä, jos sille pitää olla oma huone? Meillä ainakin on itsestään selvää, että tv on kiinni jos tulee vieraita. Ja pleikkaria ei todellakaan pelata päivittäin jne. Enkä ole kokenut tv:tä olohuoneessa mitenkään häiritseväksi.

[QUOTE="sasa";28064214]Aika pienihän tuollainen on olohuoneeksi. Mutta suomalaisethan asuvat tunnetusti ahtaasti. Meillä olkkari on 45 neliötä naftin neljän metrin huonekorkeudella ja se alkaa olemaan sopiva.[/QUOTE]

Katos, kermapersekin taas eksyi talokeskusteluun.

Ja minä taas en missään nimessä haluaisi makkariin telkkaria.

[QUOTE="Vieras";28063259]Okei, kai se sitten niin on kun näin moni niin sanoo :) mutta ei millään pahalla nyt, mutta miksi ihmeessä pitää olla erillinen olohuone ilman sitä telkkaria, ja sitten siellä ei kukaan koskaan ole? Eikö se ole aika haaskausta?[/QUOTE]

Minunkin kokemuksieni mukaan omakotitalossa telvisio ei ole olohuoneessa, vaan jossakin toisessa huoneessa. Makuasioita vain :)
Entäs ne kodit, joissa ei ole telkkaria? Onko niissä kodeissa olohuone kokonaan turha?

Meillä olohuone on sellainen "aina siisti seurustelutila", jossa minä saan toteuttaa valkoiset sohvat unelmaani.
Olohuoneessa ollaan vieraiden kanssa. Olohuoneessa on aina rauha. Usein sielä joku lukee kirjaa. Meillä se on sellainen juhlava, aina rauhallinen ja siisti.

Mä en arvosta telkkaria ja pärjäisin hyvin ilman moista rumaa kapinetta.
Meillä kuitenkin jonkun verran katsotaan telkkaria. Meillä on yksi makuuhuone, josta on tehty telkkarihuone. Ei sielä onneksi paljon kukaan oleile.

Tämä siis vain minun henkilökohtainen mielipiteeni.

[QUOTE="vieras";28064401]Katos, kermapersekin taas eksyi talokeskusteluun.

Ja minä taas en missään nimessä haluaisi makkariin telkkaria.[/QUOTE]

Ja sieltä löytyi tulipalokommunisti, jonka mielestä kaikki yli sataneliöiset asunnot ovat valtavia lukaaleja, kermaperseilyä ja rikos ihmisyyttä vastaan. Onneksi Aravajärjestelmä on menneisyyttä, jossa kaltaisesi ihmiset päättivät ihmisille sopivan kokoiset asunnot.

[QUOTE="sasa";28064493]Ja sieltä löytyi tulipalokommunisti, jonka mielestä kaikki yli sataneliöiset asunnot ovat valtavia lukaaleja, kermaperseilyä ja rikos ihmisyyttä vastaan. Onneksi Aravajärjestelmä on menneisyyttä, jossa kaltaisesi ihmiset päättivät ihmisille sopivan kokoiset asunnot.[/QUOTE]

Kylläpä kolahti :) Valitettavasti sinun analyysisi meni totaalisen pieleen. Minä olen realisti, sinä elät jossain ihmeellisessä pilvilinnassa ja kuvittelet että kaikilla on varaa niihin 300 neliön ilmaviin lukaaleihin (ei, en puhu meidän varoista) ja olet aina arvostelemassa niitä jotka täällä edes miettii "pienen" talon rakentamista. Kunnon kermaperseilyä!

[QUOTE="vieras";28064519]Kylläpä kolahti :) Valitettavasti sinun analyysisi meni totaalisen pieleen. Minä olen realisti, sinä elät jossain ihmeellisessä pilvilinnassa ja kuvittelet että kaikilla on varaa niihin 300 neliön ilmaviin lukaaleihin (ei, en puhu meidän varoista) ja olet aina arvostelemassa niitä jotka täällä edes miettii "pienen" talon rakentamista. Kunnon kermaperseilyä![/QUOTE]

Jos kysytään, onko x-kokoinen olohuone pieni/suuri ja vastaan siihen näkemykseni mukaan niin ei siinä oikein arvostelusta voi puhua?

Ja varmasti ymmärrän, että kaikilla ei ole varaa isoihin taloihin ilman kovaa työtä ja hieman onnea elämässä. Eikä edes halua. Itse en vain ymmärrä pieniä koirankoppeja, joita pienet talot nykyään tällätään täyteen. Määrä ei korvaa laatua (mukavuutta) tässäkään asiassa.

Yhteistyössä