Onko 21cm läpimittainen lautanen liian pieni ruokalautaseksi? (Teema)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teema

Vieras
Teema-lautasia on matalana ruokalautasena 21cm ja 26cm läpimittaisina ja tuota hiekanväristä vaan tossa pienemmässä koossa. Onkse ihan hassun pieni tavalliseks ruokalautaseks?

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
No on ne aika pikkasia kyllä. lasten kokoa

tai sit mä vaan syön paljon :snotty:

Juu mittasin tossa just meidän lautasia ja pojan Myyrä-lautanen on ton kokonen. Aikuisten lautaset on 23cm. Tuo 26cm tuntuu sit vaan ihan pizzalautaselta... emmä tiiä =)

On ehdottomasti liian pieni ruokalautaseksi, tavallinen ruoka-annos tursuaa niistä yli. Just passeli koko jos syödään esim. jotain suolaista piirakkaa iltateen kanssa tai aamulla voileivän alusena aamiaispöydässä, mutta ruokalautasena ei toimi. Ruokapöytään pitää olla toi 26cm.

Vähän, en itse ainakaan ostaisi siihen tarkoitukseen. Meillä taitaa olla vanhat mitat 19, 23 ja 26. 19 on leipälautanen, 23 on hätäruokalautanen ja 26 on ruokalautanen.

Lautanen on kauneimmillaan kun se ei ole täynnä ruokaa.

on liian pieni sopiva salaatti/alkuruokalautanen, itse kans tykkään tosta hiekasta mutta kuulin että se väri oltais lopettamassa niin en viitsi ruveta kerään jos ei saa kauaa

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Voihan sitä sitten santsata. Parempi pieni kuin liian suuri.

No en mä ainakaan kehtaisi kattaa noita ruokapöytään, etenkään silloin kun tulee ruokavieraita. "Laitoin sit nää pelkät leipälautaset jotta ette syö niin paljoa..." Isommalta lautaselta on mukavampi syödä kun ruoka ei ole koko ajan tippumassa reunalta pöydälle eikä lautanen näytä täyteen ahdetulta. Enkä mä tykkää jos eri lajit sekoittuvat lautasella toisiinsa. Isommalla lautasella näyttää ruokakin kauniimmalta.

Minusta 26 cm on liian iso. Meillä on vuosia sitten ostettuja 23 cm Teeman lautasia, ja ne tuntuvat juuri passelin kokoisilta. Sitä kokoa ei vain enää taida saada, joten olen sitten ostanut niitä 26-senttisiä. Niiltä syödään juuri mm. sitä jonkun mainitsemaa pizzaa, muuten ne otetaan käyttöön vain jos kaikki pienemmät ovat likaisia :)

onko noissa koot muuttuneet viime vuosina?

Mulla on aika monta vuotta vanhaa teemaa ja pieniä käytän leipälautasina, keskikokoisia ruokalautasina ja niitä isoja pidän hyllyllä pölyä keräämässä. Joten ne keskikokoiset ei ole liian pieniä ruokalautasiksi ainakaan mun mielestä

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
onko noissa koot muuttuneet viime vuosina?

Mulla on aika monta vuotta vanhaa teemaa ja pieniä käytän leipälautasina, keskikokoisia ruokalautasina ja niitä isoja pidän hyllyllä pölyä keräämässä. Joten ne keskikokoiset ei ole liian pieniä ruokalautasiksi ainakaan mun mielestä

Meillä on joskus vuosituhannen alussa ostettuja nuo 23-senttiset lautaset, pari vuotta sitten niitä ei enää löytynytkään.