Onko 20v ja 26v auttamattomasti liian kaukana toisistaan henkisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jännittää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jännittää"

Vieras
Ja pitääkö 20v:t lähempänä kolmekymppisiä ihan fossiileina? Ja en nyt puhu mies-nais-seurustelusuhteesta, vaan ihan esim. kahden nuoren naisen välisistä ajatuksista. Aloitan nyt tammikuussa opinnot ja olen 26v, muut opiskelijatoverit siinä 19-20v. Pidetäänkö mua ihan outona ja vanhana?

No et kai sä ole. Ite aloitin syyskuussa ammattikorkeassa ja mun luokalla muut ovat suurimmaksi osaksi 19-20 vuotiaita :) Sellaisia just lukiosta amiksesta päässeitä. Ja mä olen 28.

Ellet näytä ennenaikaasi vanhentuneelta ei haittaa mitään. Parille tyypille koulussa on ollut kyllä iso järkytys kun kuulleet minkä ikäinen olen kun luulivat että olen myöskin vast lukiosta päässyt :)

Oon opiskellu porukassa, missä oli suoraan peruskoulusta päässeitä eli 16-vuotiaita ja sit meitä "vanhempia" ja perheellisiä (mä 25v),vanhimmat jo yli 40v. Ja mä ainaki tulin parhaiten juttuun noiden vanhempien ja oman ikästen kanssa!! Ihan sikana joskus ärsytti se teinimeininki ja angstaaminen. Ku ne oli niin lapsia vielä ja sit kuitenki kauhee tarve olla jotain muuta..

Ei ole, ellet itse tee itsestäs vanhaa.. Koska se onnistuu ihan vaan sillä, että meet sekaan asenteella "mä oon tosi vanha ja noi muut teinejä", meinaan tollanen asenne paistaa ihmisestä.

Itse opiskelin insinööriksi 25v (olen nainen) kun muut olivat n.20 ja siinä porukassa sekin ikäero kyllä tuntui. Pikkupojat olivat kakaroita...Muutama muukin vanhempi oli kyllä luokalla.

Tuossa asetelmassa se voi kyllä tuntua... Otsikosta luulin jonkun 20v naisen miettivän suhdetta 26v mieheen ja ajattelin heti, että siinähän lähdetään samalta viivalta... ;).

Mutta siis itse vanhempana vaikka 19-20-vuotiaiden poikasten joukossa... Kyllä se oudolta tuntuisi. Jospa siellä on muitakin aikuisia opiskelijoita?