Onko 13-vuotiaalla oltava puku hautajaisissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läheisen siunaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läheisen siunaus

Vieras
Vai riittääkö vielä mustat suorat housut ja hillitty kauluspaita? Entäs kravaatti?

Nyt ei millään olisi varaa pukua pojalle ostaa ja käyttökin varmaan jäisi yhteen kertaan. Mutta onko "etikettivirhe", jos vielä tuon ikäinen tulee vaan kauluspaidassa?

puku ei ole välttämätön. suorat housut ja kauluspaita ok. tiesitkö, että pukuvuokraamosta voi pukuja vuokrata, jos et halua investoida vaatteisiin. ja sieltä vuokrataan usein myös juhlakengät.

Itse menin polviin asti ulottuvassa mekossa jossa lyhyet hihat. Eli ei siis mitään jakkua tms...Peittävät sukkahousut ja siistit hiukset jne... Olin raskaana ja ei mulla menny mikää oikeen päälle.. En usko että ketään haittasi, vaikka olinkin jo yli rippikouluiänkin... Olin kuitenkin ihan siistin näköinen.. Olikohan paha? :(

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Itse menin polviin asti ulottuvassa mekossa jossa lyhyet hihat. Eli ei siis mitään jakkua tms...Peittävät sukkahousut ja siistit hiukset jne... Olin raskaana ja ei mulla menny mikää oikeen päälle.. En usko että ketään haittasi, vaikka olinkin jo yli rippikouluiänkin... Olin kuitenkin ihan siistin näköinen.. Olikohan paha? :(

En ymmärrä, mitä "pahaa" tossa vois olla.

Vastasi minunkin tilanteeseen kun 5v kanssa ollaan menossa hautajaisiin. Mustat housut, kauluspaita, musta kravaatti ja kengät löytyy. Muuten vielä mietin, että onko liian pieni hautajaisiin? Mummu vaan haluaa lapsenkin paikalle.

Miksi olisi? Itse hautajaisseremonia nyt on aika lyhyt tilaisuus, niin että viisivuotiaankin pitäisi jaksaa sen verran istua paikoillaan. Muistotilaisuudessa taas sopii lasten jo vaikka leikkiäkin kunhan eivät ihan riehu.