Onko 100e sulle iso vai pieni rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
tuli mieleen, kun ittelle 100e, joskus vielä 5v sitten oli suht kiva summa. Nyt ei kehtaa edes kaupungille mennä jos vahingossa lompakossa vain 100e, eikä kortteja. Tuntu koko ajan elämää vain tulee niin kalliksi, kun ei 100lla saa mitään nykyään tai onko se vaan sellainen tunne vai hinnat nousseet?

No mulle ainakin aika pieni. Tosin koskaan ei satasta ole kukkarossa eli iso siinä mielessä, mutta korteilla yleensä maksankin eli kukkarossa korkeintaan parkkiraha mukana.

Semmonen perus. Riippuu mistä asiasta puhutaan sen yhteydessä. Jos mulla olis 100e käteisenä lompakossa niin en uskaltais lähteä ulos sen pussukan kanssa, mutta jos puhutaan 100e pistämisestä johonkin hyvään investointiin (kuten merkkilaukku tai viikon ruuat...), se ei tunnu niin isolta.

Se on suhteellista.

En menisi shoppailemaan ollenkaan, jos mulla olisi vaan vaivaiset 100euroa. Se on pieni raha vaikkapa vaatekaupassa, sillä ei saa ulkovaatteita, kenkiä, jne. Kirpparilta saa toki tuolla vaikka mitä.

Olin tänään myyjäisissä ja sain tehdä paljon töitä jotta sain tuon "ruhtinaallisen" satasen kokoon ja olin ylpeä siitä. Taisin kyllä olla jostain muusta syystä ylpeä, kuin ihan tuon rahan itsensä takia :D

Aika pieni.. :( mutta asiasta kaffepannuun.. Ostatko tytöillesi gantia? Turun gant storessa myydään vaan 98 kokoon saakka ja netistä saa tietty tilaamalla, mutta olisi kyl kiva nähä luonnossa, ei ne kaikki kauhean nättejä ole.. :( vai tiedätkö myykö joku muu Turun liike lapsille?

Se on vajaat 5 % kuukausittaisista nettotuloistani (palkka). Kyllä mä kaksi kertaa mietin että ostanko ja tarvitaanko esim. jos yksittäinen tavara maksaa 100 euroa. Ja olen siis ihan keskituloinen (brutto 2900 €/kk).

Aika pieni.. :( mutta asiasta kaffepannuun.. Ostatko tytöillesi gantia? Turun gant storessa myydään vaan 98 kokoon saakka ja netistä saa tietty tilaamalla, mutta olisi kyl kiva nähä luonnossa, ei ne kaikki kauhean nättejä ole.. :( vai tiedätkö myykö joku muu Turun liike lapsille?

En ostaa Gantia, kun ei täällä oo, ehkä Stockalla on, en ole katsonut ihan Gant merkkiä siellä, mutta ei Turussa ainakaan ole enää nähnyt lapsille merkkivaate liikeitä, yks oli ja meni. Tilaa netin kautta:) ainakin yooxista saa helposti ja nopeasti

Riippuu asiasta :) Tyttären harrasteeseen laitan tuon summan moninmoninkertaisesti ilomielin joka kuukausi :) Toisaalta en esim. käyttövaatteista työhön maksaisi tuon vertaa...

En ostaa Gantia, kun ei täällä oo, ehkä Stockalla on, en ole katsonut ihan Gant merkkiä siellä, mutta ei Turussa ainakaan ole enää nähnyt lapsille merkkivaate liikeitä, yks oli ja meni. Tilaa netin kautta:) ainakin yooxista saa helposti ja nopeasti

Täytyy tsekata toi sivu. Niin uusitähti myi, (myi niinpaljon ihania merkkejä) mut sekin alkoi myymään vaan muotikuun jotain omaa lastenvaatemallistoa :( stokkalla on tosi huonosti, jotain yks tai kaks eriä aina välillä. Nythän Stockmann on alkanut myymään Ralph Laurentia :) mut siitäkin on vain muutama hassu paita... :(

No mul tositosi rikas mies, ja mä käytän sen raha kaikkee ja ostelen kokoajan kaikke kallista, ni 100e on mulle ihan ku 1e teille muille, sen voisin antaa vaikka kerjäläiselle, paitsi, että en mä halua kenellekkän anta mun rahoja kun mä mielummi käytän kaikki itse että saan itse enemmän.

[QUOTE="hmm";25995508]Se vähän riippuu.. joistain asioista maksaa mielellään satasen, toisista ei.[/QUOTE]30-kumisaappaat lapselle ovat aika kallit ,mutta 30 pullo viinaa taas hyvinkin kohtuullinen hinta.