Onhan tämä kiusaamista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs mieltä

Vieras
Tyttäreni on pullukka ja toistuvasti eräs luokkatoveri on huomauttanut tyttöäni mahastaa, esim kysynyt että montako mahaa sulla oikein on tai sit vaan sanonut että ompas kyllä läski maha yms. Mun mielestä ihan selkeää kiusaamista, mutta tiedän joidenkin olevan sitä mieltä että jos lapsi on sellainen että maha on iso, hänen vaan täytyy oppia ja tottua siihen että jotkut huomauttelee. :( Ei tarvi hyväksyä huomauttelua!! Toisten täytyy vain oppia hyväksymään tuollainenkin erilaisuus. Tämä sanoja itse on alkuperältään Aasialainen, eipä varmaan hänkään tykkää jos siitä huomauteltas.

Tätä on toistuvasti siis tapahtunut ja opettaja on sen lapsen kanssa puhunut ja jatkuu siis vaan, huomenna soitan sen tytön äidille että ojentakoot itse tytärtään.

On ton mun mielestäni loputtava, soittaisin itsekkin sen lapsen äidille.
Kyllähän sitä itse kunkin tekisi mieli sanoa välillä toisten ulkonäköön liittyvistä asioista, mutta koska kukaan ei ole täydellinen ja toisia ei tarvitse loukata, niin parempi olla hiljaa :) Ja näin aion opettaa myös omille lapsilleni.

Miksi sinun pitää soittaa tytön äidille? Opettajan ja koulun pitää huolehtia kiusaamisen 0-toleranssista koulussa, joten koulu hoitakoon sen! Menee varmasti paremmin perille myös kiusaajan äidille jos viesti tulee opettajalta/koulusta kuin kiusatun äidiltä.
Näin itse toimin aikoinaan kun eräs poika koulumatkalla kiusasi toistuvasti tytärtäni kaikki bussimatkat. Tuolloin asiaan kutsuttiin vanhemmat ja lapset kokoon ja asia sovittiin siinä paikalla ja myös kiusaaminen loppui sillä tavoin saman tien.

Ei onneksi kiusaamista pahimmasta päästä. Nimittelevän tytön kanssa voisi jutella vaikka peilin edessä ja kysyä onko hän ihan perus suomalaisen näköinen? Että huomaisi ihmisten olevan erinäköisiä.

[QUOTE="Mintus";22860242]Miksi sinun pitää soittaa tytön äidille? Opettajan ja koulun pitää huolehtia kiusaamisen 0-toleranssista koulussa, joten koulu hoitakoon sen! Menee varmasti paremmin perille myös kiusaajan äidille jos viesti tulee opettajalta/koulusta kuin kiusatun äidiltä.
Näin itse toimin aikoinaan kun eräs poika koulumatkalla kiusasi toistuvasti tytärtäni kaikki bussimatkat. Tuolloin asiaan kutsuttiin vanhemmat ja lapset kokoon ja asia sovittiin siinä paikalla ja myös kiusaaminen loppui sillä tavoin saman tien.[/QUOTE]

Siis opettaja on jutellu kyseisen tytön kanssa useamman kerran asiasta mutta ei mene perille. Mun tytär sanoo että tää kiusaaja on sellainen että kieltään sitten kaiken opettajalle ja äidilleen...ja kai se on niin lellitty että sitä uskotaan. :( Siksi ajattelin että oisko mun paras soittaa suoraa sille äidille.

[QUOTE="a.p";22860269]Siis opettaja on jutellu kyseisen tytön kanssa useamman kerran asiasta mutta ei mene perille. Mun tytär sanoo että tää kiusaaja on sellainen että kieltään sitten kaiken opettajalle ja äidilleen...ja kai se on niin lellitty että sitä uskotaan. :( Siksi ajattelin että oisko mun paras soittaa suoraa sille äidille.[/QUOTE]

Toivottavasti teiltä löytyy yhteinen kieli millä kommunikoida.

On ikävää huomauttelua :/ Onneksi vaikuttaa siltä, että äitikään ei hyväksy tuollaista käytöstä, kunhan vain uskoisi tyttönsä sellaiseen sortuneen.

Sitten toisaalta, joskus lapset ovat suorapuheisia, eivätkä sensuroi sanomisiaan. Kulttuurikin vaikuttaa, monissa muissa maissahan sanotaan päin naamaa aikuistenkin kesken suomalaisittain karseita asioita. Ensimmäiset huomauttelut ovat voineet olla ihan viattomia.

Yhteistyössä