Onhan täällä joku toinenkin

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
joka ei koskaan pääse tuulettumaan?

Ja nyt siis luetaan laskuista pois ne, jotka eivät edes halua eroon perheestään ja lapsistaan edes päiväksi!

Minä haluaisin, vaan en pääse, en ole 10vuoteen päässyt, eikä ole kyllä mieskään. Olemme aina lasten kanssa päivästä toiseen ja viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Kun se on täysi mahdottomuus päästä mihinkään edes yksin.

Jos olisin tämän tiennyt, olisin luultavastikin jättäny lapset tekemättä, sillä minä en jaksa, en vain kertakaikkiaan j a k s a, kun ei koskaan ole hetkeäkään ilman, että lapset ovat mukana.
 
nimetön
miksi toinen ei hoida ja toinen lähtee ystävien kanssa ulos ja toisinpäin? eikö ole esim. kummeja joilta pyytää? :/ mites mll:n hoitajavälitys? hoitopaikka.net sivustolta löytyy myös lastenhoitajia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
:hug: Miksi et/ette pääse?
Ei ole lapsenvahtia, siinä se suurin syy on.

Isovanhemmat toiset niin sairaat, etteivät jaksa ja toiset eivät halua, omat sisarukseni täysiä hulttioita ja miehen veli liian nuori. Ei ole ystäviä/tuttavia/kavereita samalla paikkakunnalla ja MLL:n hoitajat eivät suostu näin kauas lähtemään.
 
vieras
Mä en ymmärrä, miksette käy vuorotellen? Niin mekin miehen kans joudutaan tekemään, kavereiden kans käydään vuorotellen tai sit järkätään jotain kaveriperheiden kanssa.

 
Me ei olla käyty 9 vuoteen missään (jos töitä ei lasketa). Meillä ei ole ukkeja ja mummeja auttamassa arjessa. Toisinaan on väsyttänyt erittäin paljon ja toisinaan haaveilee yhteisestä illasta miehen kanssa. Joskus toki istutaan tuttavaperheen kanssa iltaa, mutta lapset on kuitenkin mukana. Irtiotto arjesta tapahtuu kera lapsien. Ystävien ja tuttavien on ajoittain erittäin hankala ymmärtää, että me ei päästä yhteisiin menoihin mukaan yhdessä. Monet Bileet on jäänyt välistä. Itse haluan uskoa, että kyllä ne lapset siitä vielä kasvaa ja tämä ns. kotiarestikin aikoinaan päättyy. Pääsääntöisesti en ole katkera, etten koskaan pääse mihinkään, mutta joskus se kieltämättä masentaa... :ashamed:
 
nimetön
meillä ainakin sujuu hyvn tämä vuoroin kumpanenkin. Mies lähtee välillä kavereidensa kanssa ja jää ihan mielellään kun itse lähden jonnekkin. Kummeille vähän vihjasin jo heti alkuun, että olisi aivan ihanaa jos joskus jaksaisivat tulla kaitsemaan niin että yhdessä päästään jonnekkin, ja me sitten hoidellaan välillä heidän penskoja :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Zeepra:
niin, jos teitä on kerran 2 miksei toinen jää kotiin ja toinen lähtee.. omalla vuorollaan.. mikä tässä yhtälössä on mahdotonta
Yksin? Mihin minä menisin yksin? Tai mies? Ja olisihan se kiva joskus viettää aikaa ihan kaksinkin. Mutta antaa olla, jos se kerran on niiiiin helppoa!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeepra:
niin, jos teitä on kerran 2 miksei toinen jää kotiin ja toinen lähtee.. omalla vuorollaan.. mikä tässä yhtälössä on mahdotonta
Yksin? Mihin minä menisin yksin? Tai mies? Ja olisihan se kiva joskus viettää aikaa ihan kaksinkin. Mutta antaa olla, jos se kerran on niiiiin helppoa!
Siis on kai teillä kavereita joiden kanssa mennä :eek:?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Zeepra:
niin, jos teitä on kerran 2 miksei toinen jää kotiin ja toinen lähtee.. omalla vuorollaan.. mikä tässä yhtälössä on mahdotonta
Yksin? Mihin minä menisin yksin? Tai mies? Ja olisihan se kiva joskus viettää aikaa ihan kaksinkin. Mutta antaa olla, jos se kerran on niiiiin helppoa!
No jos siitä väkisin tekee niiiin vaikeaa tai ottaa sellaisen 'marttyyri' asenteen, niin vaikea on tukea tai ehdottaa mitään. Ei niinku jaksa vaivautua sitten enää. :hug:

Kyllä tuohonkin tilanteeseen helpotuksen tai keinot keksii ja löytää, kun vaan ottaa asiaksi, eikä heti tyrmää kaikkea mitä ehdotetaan. On niitä muitakin lapsenvahteja kuin mll, ja tosiaan tuolta neuvolan kautta ainakin pitäisi selvitä paljon.
Ensin pitää päästä vaikka yksinkin irtautumaan, niin johan huomaa, mitä kaikkea sitä voisikaan.

Kasva nyt ensin pois tuosta 'kunmikääneikäyeikämitäänvoi...' asenteesta.
 
Minä olin.

Komentoista vuoden aikana olin ollut yhden yön ilman lapsia muualla kuin kotona.

Ja nyt, edelliset kaksi yötä.

Ja paskinta on se, että tunnen huonoa omaatuntoa kun en edes kaivannut lapsia sinä aikana! |O :'(

Jos voi olla ihminen täynnä arkea, niin sitä minä olin.
 
Ettekö voi käydä vuorotellen? Pyytää jotain ystävää, sukulaista, tuttavaa lapsenvahdiksi? Hankkia maksullista lastenhoitoapua?

En usko, että se olisi sula mahdottomuus...siis päästä jonnekin yksin, ilman lapsia, 10 vuoden aikana.
 

Yhteistyössä