Ongelmia parisuhteessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MitäsNyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MitäsNyt

Uusi jäsen
31.05.2011
11
0
1
Musta tuntuu että alan sekoamaan :'(

Miehen kanssa kamalat riidat- mä en kerro hänelle mistään ja suunittelen asioita hänen selkänsä takana. Sanoi että hänestä tuntuu että hänen roolinsa on vain käydä töissä ja tuoda rahaa :O

Mä siis hain opiskelupaikkaa, suunnittelin kesälomareissua lasten kanssa ja aloitin 75% työajan. Nämä kaikki kyllä sanoin hänelle etukäteen, mutta tavalliseen tapaan hän sanoi: tee kuten haluat tai sitten ei sanonut mitään vaan veti tietokoneen ääressä kuulokkeet korville ja jatkoi pelejään.

Tai no, sanoin ja sanoin...Sanoin opiskelupaikasta että haluaisin opiskella lisää- työn ohessa siis. Ja tuo lyhyempi työaika tulee perusteltua sillä että mulla on ulosotossa iso summa rahaa ja nyt vouti ottaa palkasta pois oman osansa jättäen vain suojaosan jäljelle.
Joten kun teen lyhyempää työaikaa niin vouti ei vie juuri ollenkaan- eli tilanne mun kannalta +-0. Voisin siis nyt opiskella, koska velat vanheneisivat aika lailla samoihin aikoihin kuin koulu loppuisi :|

Mä haluan paljon asioita, liikkua lasten kanssa ja tehdä kaikkea kivaa- mies vaan olla kotona. Nyt sitten yhtäkkiä hän sanookin että haluaisi lähteä mukaan mutta kun on niin paljon eläimiä ettei voi ikinä lähteä :O Ja siis on aina, ihan aina sanonut että hän ei halua lähteä :|

Mä olen niin umpikujassa. Pitää varmaan varata aika jonnekin ammattiauttajalle ja päästä selvittelemään siellä asioita. Mies haukkuu mua paviaaniksi ja sanoo etten tajua mistään mitään. Olen kuulemma tunnevammainen kun en esim. raflareissulla ( käyn max 2krt./ vuosi ) soita hänelle illan mittaan missä olen ja mitä teen :(

Höh- yleensä palstalta saa heti vähintäänkin arveluttavia ohjeita/ neuvoja/ mielipiteitä, vaan nyt ei ainoatakaan :|
Kyllä mä olen ihan vanha palstalainen, en vaan tällaista asiaa halua omalla nikillä tuoda esille :snotty:

[QUOTE="Senna";23885447]Mua jäi hämmentämään tuo, että et halua maksaa velkojasi pois. Jätätkö muutenkin ei niin kivat asiat muiden vastuulle?[/QUOTE]

En jätä.
Tuo velkaa koostuu exän huumevelkojen maksuun käytetyistä rahoista :ashamed: Olin 11 vuotta erittäin vähilä rahoilla, välillä sossun tuella, välillä pienten lasten kanssa kotona, opiskelin, jne. Nyt kun olen töissä vouti ottaa osansa, mutta itse velka ei lyhene tuossa mutamassa vuodessa kuin ehkä 20%. Velasta suurin osa on korkoja, joten näin mä tämän ratkaisin, itselle edullisemmaksi :ashamed:

Ei niiltä raflareissuilta tartte soitella, eikös se nimenomaan ole sitä että nyt pidetään tyttöjen kanssa hauskaa eikä siihen kuulu ukolleen soittelu ollenkaan. Sama sääntö pätee myös miestä, pitäkööt poikaporukalla hauskaa ja nähdään yöllä/aamulla! Ketä nyt edes kiinnostaa toisen känniset lätinät kesken baari-illan kun ite on esim. kotosalla.

[QUOTE="...";23885535]Ei niiltä raflareissuilta tartte soitella, eikös se nimenomaan ole sitä että nyt pidetään tyttöjen kanssa hauskaa eikä siihen kuulu ukolleen soittelu ollenkaan. Sama sääntö pätee myös miestä, pitäkööt poikaporukalla hauskaa ja nähdään yöllä/aamulla! Ketä nyt edes kiinnostaa toisen känniset lätinät kesken baari-illan kun ite on esim. kotosalla.[/QUOTE]

Ei ne mun ystävätkään miehilleen illan aikana soita- eihän me olla kuin muutama tunti poissa..En kyllä haluaisi että mieskään soittaa pitkin yötä kännissä- herättää mut aina monta kertaa yön aikana ja kertoilee missä menee :snotty:

Teilla taitaa olla jonkinlainen kommunikaatio katkos meneillaan, etteka kumpikaan saa asiallisesti sanottua asioita, jotka haluisitte sanoa. Jos et saa ammattiauttajalle aikaa, kirjoita miehelle asiallinen, ystavallinen kirje, jossa kirjoitat mielipiteesi ylos. Kirje tulee ainakin aina luettua, ja saattaisi avata sen puhekanavan teidan valille

Teilla taitaa olla jonkinlainen kommunikaatio katkos meneillaan, etteka kumpikaan saa asiallisesti sanottua asioita, jotka haluisitte sanoa. Jos et saa ammattiauttajalle aikaa, kirjoita miehelle asiallinen, ystavallinen kirje, jossa kirjoitat mielipiteesi ylos. Kirje tulee ainakin aina luettua, ja saattaisi avata sen puhekanavan teidan valille

Olen esim. laittanut tekstarina hänelle asioita joita koen ettei hän muuten kuuntele. Siitä olen saanut kettuilua osakseni etten saa mitään sanottua päin naamaa. Enpä osaa sano mihin kategoriaan kirje hänen maailmassaan asettuu.

Meillä on se perustavanlaatuinen ero miehen kanssa että mun mielestä asia on kyllä ellei sille ole estettä. Miehen mielestä kaikki taas on ei.
Esimerkkinä lapsi ( 12-v ) haluaa mennä kaverinsa luo yökylään, niin mies kieltää koska on ollut toissaviikolla toisen kaverin luona yökylässä. Mun mielestä lapsi voisi mennä, koska mitä ihmettä hän kotonakaan tekee ja muistan itsekin miten sitä oltiin yökylässä melekin joka viikonloppu. kaveri on tosiaan sellainen jonne voi laskea, ei sen puolesta ole estettä.

Alkuperäinen kirjoittaja MitäsNyt;23927796:
Nyt se sitten romahti- mies sanoi et on koko ajan vaan ollut mulle mieliksi. Siis kaikki nämä saatanan vuodet, tehnyt kuulemma kuten mä haluan :ashamed:
Ei mulle voi käydä näin :ashamed:

Kuulostaapa niin meidän suhteelta.

Tollanen satuttaa ja lujaa kun noin sanotaan.. Kun itse on halunnut vain tasapuolisen suhteen..

[QUOTE="...";23927881]Kuulostaapa niin meidän suhteelta.

Tollanen satuttaa ja lujaa kun noin sanotaan.. Kun itse on halunnut vain tasapuolisen suhteen..[/QUOTE]

Mä en vaan ymmärrä sitä että miksi helkkarissa mies on sitten ollut niin jyrkästi omien mielipiteidensä takana. ei halua lähteä minnekään reissuun koska ei jaksa, eikä kiinnosta reissata meidän kanssa. Vanhemmilleen ei voi lähteä meidän kanssa koska siellä ei ole hänelle mitään.

Voi jestas sentään..Vuodesta toiseen olen yrittänyt saada miestä mukaan kaikkeen, pieniin ja isoihin. Aina vaan vastaus ollut ettei kiinnosta tai että tee kuten haluat. Olen tosiaan pitänyt miestä kaikki nämä vuoedt "erakkona" tai ns. kotihiirenä, joka ei oikeasti halua käydä missään/ tehdä mitään kummoisia. ja nyt sitten sanoo että häneltä ei edes kysytä :O

Yhteistyössä