Itkettää ja ärsyttää ystävän käytös!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perk...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28389485]Ei se ruoka-apu paljoa lämmitä, jos ystävän piti saada esim joku lasku maksettua.[/QUOTE]

Mikä lasku on sellainen, että se pitää maksaa juuri nimenomaan nyt perjantaina, vaikka maanantaina saa itse rahaa? Jos on lasku menossa ulosottoon niin ei ne perintätoimiston tyypit katso niitä maksulistoja kuin ensviikon alussa kumminkaan?
Edelleen veikkaan janoa.

Mikä lasku on sellainen, että se pitää maksaa juuri nimenomaan nyt perjantaina, vaikka maanantaina saa itse rahaa? Jos on lasku menossa ulosottoon niin ei ne perintätoimiston tyypit katso niitä maksulistoja kuin ensviikon alussa kumminkaan?
Edelleen veikkaan janoa.

Jos se on jo ulosotossa ja tänään oli viimeinen takaraja maksaa. Ei voi tietää. Ja syylle on nyt periaatteessa se ja sama. Lupaus on lupaus ja pienellä järjestelyllä ap olisi saanut sekä haalarin lapselleen ja ystävälle pidettyä lupauksen.

Minä taas veikkaan, että ap:lla oli jano ja jostain syystä ei itse päässyt mukaan, niin pilasi sitten kaverinkin illan.

[quote="vieras";28389551]jos se on jo ulosotossa ja tänään oli viimeinen takaraja maksaa. Ei voi tietää. Ja syylle on nyt periaatteessa se ja sama. Lupaus on lupaus ja pienellä järjestelyllä ap olisi saanut sekä haalarin lapselleen ja ystävälle pidettyä lupauksen.

Minä taas veikkaan, että ap:lla oli jano ja jostain syystä ei itse päässyt mukaan, niin pilasi sitten kaverinkin illan.[/quote]

provo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111

Saako kukaan ihan noin suurta hepulia ryyppäämisen takia, siis jos ei ole alkkis? Mä ajattelin omalle kohdalleni, niin oma reaktioni olisi vastaavanlainen ehkä sellaisessa tapauksessa, että olisi todella äärimmäinen hätä. Muutoin tuo reaktio kaverilta kuulostaa ehkä ihan himpun verran ylireagoinnilta.

Jos lainaan kaverille rahaa, ei se ole vain "seteli kouraan"-periaatteella, vaan siitä tehdään paperi ja raha siirtyy pankkiteitse. Eipä oo monesti tarvinnut rahaa lainailla. ;)

Ihmetyttää kyllä ap:n kaverin toiminta. Aika lapsellista.

Kuulostaa kyllä siltä, että nyt meni joku reissu pipariksi, kun tollasen herneen kaveri nenäänsä vetäs... Jos olis oikee hätä, niin varmaan voisi vanhemmiltaan pyytää rahaa...

[QUOTE="vieras";28387236]No eikö se lasku olisi voinut odottaa maanantaihin????????[/QUOTE]

Ei mutta se "ystävä" voi olla iavan hyvin dokaamatta ja röökaamatta yhden viikonlopun... Hyvä jos ap pääsi tuollaisesta idiootista eroon.

Minä ne lainaa rahaa kenellekään. Periaatekysymys. Toisaalta jos olisi sama tialnne kuin ap:llä, menisi lapsen haalari todellakin kaverin ohi. Onneksi ei olekaan pummikavereita.

Mihin se ystävä tarvitsi 50e tänään? Mikä on sellainen tilanne, jos ruokaa saisi jostain muualta, ettei pärjää maanantaihin? Aika vaikeaa on myös uskoa, että olette lähes kolmekymppisiä. Siis tästä draamasta ja taloudenpidosta...

[QUOTE="aapee";28387262]No en nyt tiedä ollaanko nuoria, 29 vuotiaita, ja juu-u, kuten niin monella mullakin suomessa, raha on tiukilla. Itse en ole töissä koska vauva on kolme kuukautta, äitiysloma on 9kk:tta. Ystävän yistä en osaa sanoa, enkä halua toisen suulla puhua.

Ajattelin juu ekana, että vetskarihan ommellaan uusiksi, mutta kangas vetskarin ympärillä meni niin tuhannen päreiksi, että eipä taida ommel pitää.[/QUOTE]

Siis täh, tuo 3kk vauva repi haalarin vetoketjun rikki?

[QUOTE="vieras";28389487]Tämä kommenttihan sitten olikin pelkkä provoyritys, joten eipä otetakaan kantaa tähän :) (Eihän missään voi kasvaa noin yksinkertaista väkeä.)[/QUOTE]

No minulle ystävät on perhettä. Tekemäni lupaukset pidän. Mihin voi luottaa jos ei ystävään hädässä. Eihän ap. edes kysynyt mihin hän rahaa olisi tarvinnu. Silti olen sitä mieltä että ystävänsäkin käyttäytyi väärin. Yksinkertaisuus auttaa kummasti kun on itse hädässä.

Jos sulla oli just 50 e varattuna lainaamiseen, ja uusi haalari maksaa 40 e, olisit voinut tarjoutua lainaamaan kuitenkin 10 e. Aika nihkeä olit, vaikka oli kyllä kaverikin. Itse olisin kyllä lainannut, ja ostanut haalarin maanantaina. Meiltä ainakin löytyy jotain muutakin vaatetta tän viikonlopun säähän kuin yksi vk-haalari.

Tietty ton riehumisen jälkeen en tarjoutuisi enää, mutta siis jos kyse olisi omista ystävistäni.

Huolettaa ap:n taloudenhallinta, jos hätävararahaa ei lapsiperheessä ole vähintään tonnia. Koko ajan ollaan persaukisia ja ystävät ovat samaa kastia.

Ap ei olisi jättänyt itselleen viikonlopuksi yhtään rahaa, mitä jos lapselle olisi tullut yllättävä öinen sairaskeikka kalliine lääkkeineen? Ei vanhempi voi olla persaukinen vaan rahaa yllättäviin menoihin on oltava, reilusti.

Tänä viikonloppunahan voisi pitää vaikka ihan villapuku/fleecepuku ja kuravaatteet. Tai sitten kaivaa kaapista jotain vaihtoehtoista. Ei kai sitä välikausihaalaria ihan heti tarvitse ostaa. Itse tekisin näin, ja lainaisin - tosin en tuon riitelyn jälkeen, kuten jo mainitsin.

[QUOTE="jepjep";28387221]Taidatte olla aika nuoria? Menkää töihin, niin ei tartte ihan joka euroa laskea.[/QUOTE]

Jos sinulla on tiedossa joku paikka, johon voi vaa MENNÄ töihin, niin kerro äkkiä! Suomessa on puoli miljoonaa työtöntä, jota vastauksesi kiinnostaa kovasti!

yhtä mä en koskaan ymmärrä. että aina kun ihmisellä on viimeiset rahat menossa häneltä menee jotain rikki tai tulee tarpeita joten raha-asiat menee aina sekaisin. hyvät ihmiset yrittäkää vaikka säästää 5e kuukaudessa niin 60e on vuodessa säästössä
sitäpaitsi en ymmärrä lausetta että pitää olla vara-rahasto 'jos pesukone menee rikki' 'täytyy ostaa shamppoita ja pesuaineita' . Meillä on pesukone menossa 8vuotta, edellinenkin kesti ainakin 5 vuotta.
shamppoita täytyy ostaa ehkä pullo joka toinen kuukausi. ja tuo pyykinpesuaine kestaa monta kuukautta. nämäkö ne on suurimpia rahanreikiä, suurimmat on jossain muualla

Minäkään en lainaa rahaa kenenkään. Olen pienituloinen ja rahaa (pieniä summia) lainanneet ystävät eivät ole tähänkään päivään mennessä maksaneet saataviani takaisin. Monelle en kyllä lainannut olekaan. Lukuisten pyytelyjen (nätimpään ja vähemmän nättiin sävyyn) ja vaadintojen jälkeen olen ajatellut, että pitäkööt hyvänään mutta ikinä en enää rahaa kellekään lainaa. Ovat kyllä jotenkin kummallisesti kehdanneet pyydellä ja suuttuneet, kun rahaa ei olekaan syydetty ovista ja ikkunoista..

[QUOTE="vieras";28390849]Minäkään en lainaa rahaa kenenkään. Olen pienituloinen ja rahaa (pieniä summia) lainanneet ystävät eivät ole tähänkään päivään mennessä maksaneet saataviani takaisin. Monelle en kyllä lainannut olekaan. Lukuisten pyytelyjen (nätimpään ja vähemmän nättiin sävyyn) ja vaadintojen jälkeen olen ajatellut, että pitäkööt hyvänään mutta ikinä en enää rahaa kellekään lainaa. Ovat kyllä jotenkin kummallisesti kehdanneet pyydellä ja suuttuneet, kun rahaa ei olekaan syydetty ovista ja ikkunoista..[/QUOTE]

Hanki fiksumpia kavereita. Ystäviähän tuollaiset ei kyllä ole.

[QUOTE="PollyAnna";28387280]Ei huh huh mitä vastauksia.

TOTTAKAI oma lapsi ensin. Mitäs AP:n pitäis tehä, pitää muksu sisällä vkonlopun? Voi herra mun isä... Kurjaa jos ystäväsi suuttui, mutta oikean ratkaisun teit. Ja hei haloo, eikö AP ollu tarjonnut ruuat/pyykin pesun jne? Jos on lapseton ihminen ja saa ruuta ma ati ap:lla, niin eihän sillon tarvi rahaa. Kitkutteluahan se on, mutta elämä on.
Sidukat ja tupakit jää kauppaan, mutta tuskimpa siihen kuolee. :)[/QUOTE]

Ai ei lapseton tarvitse rahaa? Millä lapseton sitten ruuat ostaa ja vuokrat maksaa jne? Kokonaan toinen asia on tietysti se että ei ap:n niitä tarvitse maksaa hänelle.
Siiderit ja tupakat ei kiinnosta ainakaan minua, lapsetonta, kuten ei myöskään ravintolat!

[QUOTE="Vieras";28390971]Ai ei lapseton tarvitse rahaa? Millä lapseton sitten ruuat ostaa ja vuokrat maksaa jne? Kokonaan toinen asia on tietysti se että ei ap:n niitä tarvitse maksaa hänelle.
Siiderit ja tupakat ei kiinnosta ainakaan minua, lapsetonta, kuten ei myöskään ravintolat![/QUOTE]

no mutta aikuinen pärjää syömättäkin, lapsi ei.

Yhteistyössä