ongelmia ekaluokkalaisen aamuissa ja iltapäivissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
niin eli ongelma o n se että mulla on ekaluokkalainen erityisluokalla, hän kulkee taksilla kouluun ja koulu alkaa kello 9 no tuo ei se ongelma ole vaan se että mulla itsellä alkaa monena päivänä koulu kello 8 ja lapsi ei suostu eikä halua oleen kotona yksin sen aikaa että pitää mennä taksia odottamaan, en tiedä miten teen ja toinen ongelma on se ettöä poika käy iltapäiväkerhossa johon hänet kuljetetaan taksilla koululta ohjaajat on alkanu sanomaan siitä miten hankalaa on kun mun poikaa pitää olla joku vastassa. mä en tiedä miten saisin järjestettyä noi päivät pojan kohdalla itse juuri aloitin opiskelun en haluais keskeyttää kun pääsin opiskelemaan alaa mstä oon haaveillu 15 vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Eikö teidän kunnalla ole tarjota mitään aamu-ja iltapäivähoitoa?

siis poika on iltapäiväkerhossa missä on alettu nyt sanomaan sitä että on hankalaa kun pitää olla poikaa vastassa ja niitä aamuhoitoja ei ole tarjottu vaikka olen ilmottanu että tarvetta on

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi pitää olla vastassa?
Ja jos ei ole aamuhoitoja niin kysy naapurilta apua.

siksi pitää olla vastassa kun on erityislapsi hän hätääntyy helposti jos ei ole aikuinen vastassa kattomassa että menee oikeaan paikkaan,

ja lähinnä ongelma on se että mun pitäisi olla koulussa kello 8 ja pojan taksi tulee hakemaan kello 8.30 ja poika ei uskalla olla yksin kotona. naapurit ei voi auttaa töissä siihen aikaan

Ei meidänkään kunnassa pystytä kaikille aamuhoitoa tarjoamaan. Mun kerholaisilla ei ollut viime kevään ilmoittautumisissa yhtään aamuhoidon tarvetta ja nyt sitten eilen yksi äiti alkoi kyselemään. Vaikea enään järjestää tässä vaiheessa. Eikä yhdelle muutenkaan olisi ollut.
Voisiko iltapäiväkerho rukata aikatauluansa niin, että olisivat ulkona kun lapsesi tulee? Eikös se menisi samalla sitten vastaanottamisesta ja muiden ulkoilusta?

no meidän kerhoon on kyllä erityislapsetkin osanneet , mutta en tiedä tarkemmin niin en osaa sanoa. Ja ymmärrän että hankala hakea jos vain muutama ohjaaja ja paljon muita lapsia.
Kysy koululta voiko vaihtaa vaikka aikaisempaan ryhmään niin että menisi kasiin kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Ei meidänkään kunnassa pystytä kaikille aamuhoitoa tarjoamaan. Mun kerholaisilla ei ollut viime kevään ilmoittautumisissa yhtään aamuhoidon tarvetta ja nyt sitten eilen yksi äiti alkoi kyselemään. Vaikea enään järjestää tässä vaiheessa. Eikä yhdelle muutenkaan olisi ollut.
Voisiko iltapäiväkerho rukata aikatauluansa niin, että olisivat ulkona kun lapsesi tulee? Eikös se menisi samalla sitten vastaanottamisesta ja muiden ulkoilusta?

he kyllä puhui tästä vaihtoehdosta mutta se että he hakee osan lapsista samoihin aikoihin kun mun poika tulee taksilla, he siis hakee osan lapsista tästä lähikoulusta.

Moi!
Palaappa päivähoidon puoleen, joissain kunnissa erityislasten aamu ja ip hoito järjestetään eskan ohessa ja tarvittaessa palkataan avustaja... (ei mahdollista normaalin lapsen kohdalla)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisiko hän saada avustajan kerhoon? Silloin hän ehtisi olla vastassa.

varmaan aika mahdoton järjestää , tai riippuu onko kunnalla rahaa.
täällä ei ainakaan onnistu

Riippuu millä tavalla on erityslapsi. Tiedän kyllä itsekin, että meidänkään kunnassa ei helposti järjestyisi.

Voisiko hän saada avustajan kerhoon? Silloin hän ehtisi olla vastassa.

mä en usko et iltapäiväkerhoon saa avustajaa, mä en nää tossa mitää haittaa et joku on vastassa mun poikaa heidän pitää vaan saada se järjestettyä jollai tavalla. mutta lähinnä noi aamut on se isoin ongelma

Yhteistyössä