vieras
Veisin pojat leikkipuistoon. Liikuntaa kuulostavat kaipaavan minunkin mielestäni. Sisällä aikuisen ohjaamaa leikkiä, siis tiukempi ohjaus kuin muskarissa.
Mä ymmärrän sinua aivan täysin. Kun meillä ollu vastaavanlainen ongelma.Ja se on väsyttävää.Alkuperäinen kirjoittaja mitä tehdä:no en todellakaan tarkoittanut etten puuttuisi... tarkoitin ett on tylsää jos koko aika menee siihen että puutun jokaiseen pissa-kakka huuteluun ja juoksemiseen. mut pakkohan se on.
Tuo oli hyvä idea että toisi vierailuille aina jotain ohjelmaa, isojen juttuja, että käyttäytymismalli muuttuisi. Täytyypi kokeilla.
Niin ja voihan se olla et näitä poikia ei ne kerhot vaan kiinnosta?Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:Joo mutta haloo jos käy monta kertaa viikossa muskarissa ja perhekerhossa niin voisko olla mahdollista että vika on liikunnan puutteessa ennemmin kuin missään käytöshäiriössä??Alkuperäinen kirjoittaja pojat ei ole poikia:Ja pojat on poikia ja niiden kuuluukin riehua. Ja muskarit on tytöille ja vauvoille.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En kyllä kutsuisi poikia käytösongelmaisiksi, kuten moni tässä ketjussa. Tavallinen neljävuotias pikkumies on vilkas ja vauhdikas. Sitä vauhtia ei oikein pääse toteuttamaan perhekerhoissa tai muskareissa. Ne on pienten juttuja. Isojen poikien pitää päästä tloteuttamaan itseään ihan toisella tavalla. muuten siitä tulee juuri tuollaista "käytösongelmaa"...
Mikä ihme oikeuttaa ne 4v pojat riehumaan. Tottahan toki ne riehuu kun se niille sallitaan ja oikein kannustetaan! Kyllä itsensä toteuttamista voi harrastaa paljon muutenkin, joskus pitää myös osata rauhoittua ja toimia ryhmässä ryhmän säännöillä.
Meillä oli kanssa pojilla siis mun ja ystävän saman ikäisillä pojilla tollanen vaihe että sitä pissaa-pieru-kakkaa oli niiin hih hih kiva huudella ja makustella, mutta se loppu kun otettii molemmat sekä muualla että kotona käyttöön sääntö että saa huudella noita jos haluaa mutta sitä varten pitää mennä vessaan ja huutaa niitä vessan pönttöön ei ne enää niin viehkonu.Alkuperäinen kirjoittaja mitä tehdä:no en todellakaan tarkoittanut etten puuttuisi... tarkoitin ett on tylsää jos koko aika menee siihen että puutun jokaiseen pissa-kakka huuteluun ja juoksemiseen. mut pakkohan se on.
Tuo oli hyvä idea että toisi vierailuille aina jotain ohjelmaa, isojen juttuja, että käyttäytymismalli muuttuisi. Täytyypi kokeilla.
Kun jokaiseen huuteluun puuttuu (olisi pitänyt puuttua jo ajat sitten), ei meno ylly koskaan katastrofin partaalle! Nollatoleranssi on toimiva, jos meinaa, että homma toimii noissa perhekerhoissa ym.Alkuperäinen kirjoittaja mitä tehdä:no en todellakaan tarkoittanut etten puuttuisi... tarkoitin ett on tylsää jos koko aika menee siihen että puutun jokaiseen pissa-kakka huuteluun ja juoksemiseen. mut pakkohan se on.
Ei kannata ihan kononaan jättää tapaamatta. Menette vaikka pihalle enskerralla ku lapset hoitoon tulee ja pelaatte vaikka jalitsua sählyä. Kilpaa kuperkeikkoja.Alkuperäinen kirjoittaja mitä tehdä:käydään kerran viikossa muskarissa ja kerran viikossa perhekahvilassa. ennen käytiin liikuntakerhossa mut siitä ei tullut mitää kun kaverukset ei kuunnellut ohjeita ja meni pitkin seiniä.
Ite mietin just tota ett pitäiskö pitää taukoa, mut tuo kaveri on ainut jolle voin viedä lapset hoitoon tarvittaessa ja ollaan vuorotellen vahdittu toistemme lapsia niin en millään haluisi sanoa, ett ei nyt ei enää nähdä. Mutta tässä on tullut hyviä neuvoja, täytyy kokeilla.
Mun pojalla on parhaillaan tuo vaihe menossa :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:Meillä oli kanssa pojilla siis mun ja ystävän saman ikäisillä pojilla tollanen vaihe että sitä pissaa-pieru-kakkaa oli niiin hih hih kiva huudella ja makustella, mutta se loppu kun otettii molemmat sekä muualla että kotona käyttöön sääntö että saa huudella noita jos haluaa mutta sitä varten pitää mennä vessaan ja huutaa niitä vessan pönttöön ei ne enää niin viehkonu.
Meilläpäin perhekerhoissa on kaikki 1kk-5v, 6v on sit jo eskarissa. Myös toimintaa järjestetään sen mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:En mäkään varmaan veisi enää nelivuotiasta perhekerhoon. Ennemminkin johonkin ohjattuun harrastukseen, nassikkapainiin tai temppukouluun vaikkapa , missä saa riehua ohjatusti ja luvan kanssa.
Me käytiin perhekerhoissa kun lapset oli pieniä, mutta ei esikoinen saanut niistä mitään irti enää kun 3 v alkoi olla mittarissa.
Mä kans kerran pojille sanoin et menkää vessaan puhuun nuita juttuja. Niin kumpanenki katto minua et oonko sä äiti vähän höhlä? Mu menivät ja pikkuhiljaa se sit on jääny.Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Mun pojalla on parhaillaan tuo vaihe menossa :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:Meillä oli kanssa pojilla siis mun ja ystävän saman ikäisillä pojilla tollanen vaihe että sitä pissaa-pieru-kakkaa oli niiin hih hih kiva huudella ja makustella, mutta se loppu kun otettii molemmat sekä muualla että kotona käyttöön sääntö että saa huudella noita jos haluaa mutta sitä varten pitää mennä vessaan ja huutaa niitä vessan pönttöön ei ne enää niin viehkonu.
Etenkin silloin, kun hän on väsynyt tai tylsistynyt, alkaa "vessapuheet" kiinnostaa. Ja koska me ollaan oltu neljän seinän sisällä nyt jo yli viikko, niin voitte uskoa että poika on seissyt vessassa pöntölle huutelemassa ihan vaan pari kertaa |O
Lukasin vähän lisää ja oon samaa mieltä noiden kanssa, että 4-vuotiaan pojan liikunnantarve on valtava. Että rauhalliset hissuttelukerhot eivät vastaa ehkä vain poikien luontaiseen motoriseen tarpeeseen. Ulos juoksemaan ja kiipeämään. Ja siellä sitten ei jatkuvasti mitään äidillisiä "ei saa riehua ettei tule hiki" kieltoja.Alkuperäinen kirjoittaja lisko harmaana:En ihan kaikkia lukenut, mutta mun mielestä 4v on sen verran kuitenkin pieni, ettei etukäteen puhuminen pelkästään riitä, ei ehkä muista mitä äiti on aiemmin sanonut, kun kiva kaveri tulee paikalle. Jospa keksisit leikkejä, joissa juokseminen ja huutelu eivät tule mieleen. Ja kerrot etukäteen että et halua riehuntaa, mutta kun kaveri tulee kertaat säännöt (älä sorru pitkään selittelyyn, vaan yksinkertainen ei saa riehua riittää) ja sitten "mallileikit" poikien kanssa. Eli rakennat hetken vaikka legoja tai rakennat junarataa. Kuulostais siltä, että on pojilla jääny vaihde päälle. Ja aina kun näkevät napsahtaa riehumisvaihde päälle. Auta heitä keksimään muuta. Tai sitten toi ulkoleikki ensin olis hvä idea. Ja olen kyllä vienyt arestiin myös lasten kavereita, elleivät tottele sanomista.
heh, hyvä aloitus: ongelma kaverin lapsi, ja aloituksessa lukee, että oma on just samanlainen äänekäs ja itsekäs kaveri kuin se kaverinkin lapsi, joka ei usko eikä tottele äitiään....Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Vai ongelma omasta lapsesta kenties?
Ei muuta kun kunnon sanktiot käyttöön, jos lapsi ei osaa käyttäytyä perhekahvilassa tai muskarissa, tai ei osaa olla kotona kiusaamatta. Ja keskityt siis nimenomaan oman lapsesi käytökseen, etkä vieritä syytä sen toisen lapsen niskoille...kerroithan, että omasi on samanluontoinen ja yhdessä riehuvat.
olen eri mieltä. muualla euroopassa koulut alkavat noin 4v ja kyllä lapset keskittyvät rauhallisiin puuhasteluihin ja oppimiseen tuossa iässä.Alkuperäinen kirjoittaja lisko taas:Lukasin vähän lisää ja oon samaa mieltä noiden kanssa, että 4-vuotiaan pojan liikunnantarve on valtava. Että rauhalliset hissuttelukerhot eivät vastaa ehkä vain poikien luontaiseen motoriseen tarpeeseen. Ulos juoksemaan ja kiipeämään. Ja siellä sitten ei jatkuvasti mitään äidillisiä "ei saa riehua ettei tule hiki" kieltoja.Alkuperäinen kirjoittaja lisko harmaana:En ihan kaikkia lukenut, mutta mun mielestä 4v on sen verran kuitenkin pieni, ettei etukäteen puhuminen pelkästään riitä, ei ehkä muista mitä äiti on aiemmin sanonut, kun kiva kaveri tulee paikalle. Jospa keksisit leikkejä, joissa juokseminen ja huutelu eivät tule mieleen. Ja kerrot etukäteen että et halua riehuntaa, mutta kun kaveri tulee kertaat säännöt (älä sorru pitkään selittelyyn, vaan yksinkertainen ei saa riehua riittää) ja sitten "mallileikit" poikien kanssa. Eli rakennat hetken vaikka legoja tai rakennat junarataa. Kuulostais siltä, että on pojilla jääny vaihde päälle. Ja aina kun näkevät napsahtaa riehumisvaihde päälle. Auta heitä keksimään muuta. Tai sitten toi ulkoleikki ensin olis hvä idea. Ja olen kyllä vienyt arestiin myös lasten kavereita, elleivät tottele sanomista.
Alkuperäinen kirjoittaja eri mieltä:Voin sanoa vain omien lasten kautta kokemuksesta, et vaikka he olivat tuossa 4vuoden iässä tosi vilkaita ja jaksoivat keskittyä vain vähän aikaa. Niin koulussa ei ole ollu mitään ongelmaa keskittymisen ja käyttäytymisen kans.Alkuperäinen kirjoittaja lisko taas:olen eri mieltä. muualla euroopassa koulut alkavat noin 4v ja kyllä lapset keskittyvät rauhallisiin puuhasteluihin ja oppimiseen tuossa iässä.
jos 4v ei tottele eikä keskity, on ihan turha luulla että keskittyy koulussakaan tai tottelee.
kuria vaan omalle lapselle. lähdette heti pois jos ei ole ihmisittäin kahvilassa (tai msisä nyt kävittekin). yhtään ei sallita häiritsevää käytöstä.
olen eri mieltä. muualla euroopassa koulut alkavat noin 4v ja kyllä lapset keskittyvät rauhallisiin puuhasteluihin ja oppimiseen tuossa iässä.Alkuperäinen kirjoittaja eri mieltä:kuvasti mitään äidillisiä "ei saa riehua ettei tule hiki" kieltoja.
niin, lapsihan oppii äitinsä käytöksestä, joka selittelee ja vierittää ongelman kaverin syyksi, että hänen on ihan ok olla huonokäytöksinen, kun se on sen kaverin vika.Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Vai ongelma omasta lapsesta kenties?
Ei muuta kun kunnon sanktiot käyttöön, jos lapsi ei osaa käyttäytyä perhekahvilassa tai muskarissa, tai ei osaa olla kotona kiusaamatta. Ja keskityt siis nimenomaan oman lapsesi käytökseen, etkä vieritä syytä sen toisen lapsen niskoille...kerroithan, että omasi on samanluontoinen ja yhdessä riehuvat.
Mun mielestä on myös outoa, että täällä kuorossa puolustellaan 4v poikien huonoa käytöstä. Kyllä tuonikäisten pitäisi pystyä perhekerhoissa ja muskareissa olemaan kunnolla. Ongelma voi tietty olla se, jollei energiaa pureta koskaan muulloin missään. Meillä ainakin käydään päivittäin muutamankin kerran ulkona peuhaamassa ja sitten muskaripäivinä osataan kyllä olla rauhassa![/quote]Alkuperäinen kirjoittaja just:olen eri mieltä. muualla euroopassa koulut alkavat noin 4v ja kyllä lapset keskittyvät rauhallisiin puuhasteluihin ja oppimiseen tuossa iässä.Alkuperäinen kirjoittaja eri mieltä:kuvasti mitään äidillisiä "ei saa riehua ettei tule hiki" kieltoja.
jos 4v ei tottele eikä keskity, on ihan turha luulla että keskittyy koulussakaan tai tottelee.
kuria vaan omalle lapselle. lähdette heti pois jos ei ole ihmisittäin kahvilassa (tai msisä nyt kävittekin). yhtään ei sallita häiritsevää käytöstä.
Olisko syys siinä et ovat ''liian hyvät'' kaverit jo. Et toiselle pitää kokoajan näyttää jotain.Alkuperäinen kirjoittaja mitä tehdä:No molemmat osaavat olla rauhassa, jos ovat yksin. Jos kaverin poika ei ole muskarissa niin mun lapsi on ihan ok, toimii mukana ihan kivasti. Ongelmana on siis kun ovat yhdessä alkavat riehua.
Kyllä munkin mielestä pitää jaksaa yksi muskari viikossa jos muina päivinä ulkoillaan monta tuntia.
Näinpä. Ku ei monet aikuisetkaan osaa ollaAlkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Ei kai kukaan lapsen huonoa käytöstä puolusta, vaikka toteaakin että on ihan normaalia jos nelivuotias ei aina jaksa olla nätisti...