Ongelma exien kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaivautunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaivautunut

Vieras
Moi!

Toivottavasti täältä löytyisi vähä apua. Eli tilanne on seuraavanlainen. Olen seurustellu tyttöystäväni kanssa kohta vuoden ja ollaan asuttu yhdessä jo puolet ajasta. Ollaan mun mielestä onnellisia ja en tiedä mitä tekisin ilman häntä koska meillä synkkaa vaan tosi hyvin ja ymmärretään toisia tosi hyvin. Tämä on minulle ensimmäinen pidempi suhde, oikeastaan ensimmäinen jota voi suhteeksi kutsua. Tyttöystävälläni on ollut jo enemmän kokemusta suhteista mutta tämä on kuitenkin kummallekin pisin suhde.

Ongelma on tyttöystäväni exät. Ollaan juteltu tietenkin kummankin menneisyydestä ja tiedän heistä jonkun verran. Hän on puhunut niistä ihan ystävälliseen sävyyn ja sanonut aina että nykyään on vain mun ja olen tärkein hänelle. Tietenkin uskon häntä ja kummatkin luotamme toisiimme. Jotkut entiset kuitenkin välillä lähettelevät tyttöystävälleni tekstiviestejä, jossa lähinnä kysyvät kuulumisia jne mutta yleensä viestit tulevat selvästi silloinkun nämä exät ovat viihteellä ja haluavat jotain aivan muuta kun kysellä kuulumisia. Tyttöystäväni ei yleensä vastaa mitään, joillekin tosin on vastannut ja jutellutkin facebookissa. Eikä siinä vielä mitää ei häiritse ollenkaan. Välillä kuitenkin kun riidellään niin saattaa tyttöystävä vastailla exille takasin vihjailevaan sävyyn ja muutenkin aloittaa itse keskustelun exien kanssa mutta aina myöhemmin kuitenkin sanoo että puhui niille vain koska oli vihainen ja halusi ärsyttää mua ja samalla kiusata exiä jota ei kuitenkaan halua enää.

Ärsyttää myös että existä kuulee puhuttavan melkeinmpä viikoittain jossei jopa monta kertaa viikossa. Varsinkin jos hän juttelee kavereidensa kanssa. Tämän tosin osittain ymmärrän koska hänen kaverit tuntevat hänen exiä ja heillä on yhteisiä kavereita. Ja yleensä juttelu on ihan harmitonta ja exä tulee puheeksi vain sattuman kautta mutta kummastuttaa silti miten usein kuulen niistä ja kuinka paljon hän niitä oikein miettii.

Uusin ongelma on tuore. Eli olimme tyttöystävän kavereiden kanssa viettämässä iltaa ja baariinkin asti päästiin. Kaikilla oli mukavaa ja emme olleet riidelleet tyttöystäväni kanssa ollenkaan. Huomasin että hän tekstaili muutaman kerran pöydässä ja kerran jopa kun olimme porukalla tanssilattialla joten mitenkään huomaamatta hän ei sitä tehnyt. Heti tuli vähän vaivautunut olo että kenen kanssa oikein tekstaili koska kaikki lähimmät ystävät olivat samassa baarissa meidän kanssa viettämässä iltaa ja ei hän yleensä siihen aikaan tekstaile kenenkään kanssa vaikka ei oltaisikaan baarissa. Aamulla tein jotain mitä en ennen ole tehnyt ja mitä luulin että vain vainoharhaiset sekopäät tekevät ja katsoin siis viestit hänen kännykästä. Siellä oli kuin olikin viestejä yhdeltä tietyltä mieheltä joka aikaisemminkin on tyttöystävääni pommitellut. Aluksi oli vain kyselty kuulumisia jne mutta exä vihjaili että halusi nähdä ja tyttöystäväni laittoi että "se olisi kivaa ;)". Montaa viestiä ei ollut eikä ja tuo äskeinen oli viimeinen minkä he vaihtoivat silloin yöllä.

Olen ollut todella surullinen ja pettynyt. En tiedä mitä ajatella. Miksi hän tuollaisia viestejä laittoi vastaukseksi vaikka meillä menee hyvin ja oli tosi kivaa jopa siellä baarissa. Muutenkaan en ole huomannut mitään minkätakia hän haluaisi nähdä exäänsä vaan ollaan oltu vaan enemmän ja enemmän toisissamme kiinni ja juteltu viimeaikoina kaikenmaailman asioista. Kun kysyin vaan yleisesti että kenelle oikeen siellä tanssilattialla viestitteli sanoi vaan että joku niiden kaveri kyseli että missä ollaan. Eli vieläpä valehteleekin viesteistä. En ole ottanut asiaa puheeksi sen enempää enkä kertonut että tiedän viesteistä. En tiedä yhtään mitä tehdä ja mitä ajatella. Rakastan häntä ja hän kyllä minua mutta minkä takia viestittelee tuolla tavoin? Ajatuksia, neuvoja mitä seuraavaksi?

Olisko mahdollista, että tanssilattialla ollessa joku kaveri tosiaan olisi laittanut viestiä ja exänkanssa viestittely olisi tapahtunut toisena hetkenä? Jos ei, niin valehtelu asiasta on ikävää ja väistämättähän siinä jää miettimään mistä se kertoo.
Yksi tapahan olisi van myöntää, että koit tilanteen jotenkin häiritsevänä ja "teit jotain mitä luulit että vain vainoharhaiset sekopäät tekevät" ja koet todella loukkaavana, että hän pitää yhteyttä exäänsä ja valehtelee sinulle asiasta. Jos asioita pitää peitellä niin on kai pääosin jotain peiteltävääkin. Jos exät ovat mukavia ja kaverimielellä liikkeessä, etkä ole turhan mustasukkaista sorttia, niin kai voisitte tavata heitä yhdessä.

Olisko mahdollista, että tanssilattialla ollessa joku kaveri tosiaan olisi laittanut viestiä ja exänkanssa viestittely olisi tapahtunut toisena hetkenä? Jos ei, niin valehtelu asiasta on ikävää ja väistämättähän siinä jää miettimään mistä se kertoo.
Yksi tapahan olisi van myöntää, että koit tilanteen jotenkin häiritsevänä ja "teit jotain mitä luulit että vain vainoharhaiset sekopäät tekevät" ja koet todella loukkaavana, että hän pitää yhteyttä exäänsä ja valehtelee sinulle asiasta. Jos asioita pitää peitellä niin on kai pääosin jotain peiteltävääkin. Jos exät ovat mukavia ja kaverimielellä liikkeessä, etkä ole turhan mustasukkaista sorttia, niin kai voisitte tavata heitä yhdessä.

Viestit tosiaan olivat juuri siltä ajalta kun baarissa oltiin ja ei ollut muita viestejä tullut. Nyt on vähän ikävä fiilis että menin edes viestit katsomaan mutta yhtä ikävä fiilis on siitä mitä löysin. En aio vielä ottaa asiaa puheeksi, en tiedä miten sen ottaisin kun meillä menee tosi hyvin ja ei edes riidellä niin en halua väkisin alkaa vääntää riitaa. Koen tilanteen todella loukkaava vaikkakin saattaa osittain johtua alkoholista(?) kun eksä just sattunut sopivasti laittamaan viestiä. Kaverimielessä tämä kyseinen jannu ei ainakaan ole koska on ollut tyttöystävän panokaveri... Ja muista eksistä en välitä oikein ollenkaan koska tiedän minkälaisia kusipäitä he ovat. Mutta kyseinen jamppa kieltämättä vähän huolestuttaa ja vielä kun tyttöystävä vastasi viestiin todella suoraan.

En usko että tyttöystäväni välttämättä edes huomioisi tätäkään ex-panokaveria mutta viihteellä ollessa saattaa estot vähän löystyä ja se toisaalta vähän huolestuttaakin siirtyykö se sitten arkeen. Itselle ei ikinä tulisi mieleen vihjailla exille suoraan hänen nenän alla ja vielä valehdella siitä. Luulin että tollasenkin oisi voinut sanoa minulle suoraan että taas se tekstas jne. niin asian voisi painaa heti villasella.

Viimeksi muokattu:
MInusta olet melko suvaitsevainen, kun hyväksyt riidatta sen, että tyttöystäväsi lähettelee flirttailevia viestejä exilleen riideltyänne. Tuntuu aika ikävältä käytökseltä.

No ei meillä riitoja ole kun ehkä kerran kaksi kuussa vähän isompia kärhämiä, ja nekin yleensä vain turhista asioista kun kumpikin on väsyneitä. Isoja riitoja on harvoin. Vaikka asia minua häiritseekin en millään jaksa uskoa että pitäisi pistää poikki koska tiedän kyllä että hän rakastaa minua, eikä ketään muuta. Viestien lähettely on kyllä ikävää, ehkä kuitenkin pitäisi ottaa asia puheeksi niin uskon että se voisi selvitä. Eniten kuitenkin vaivaa se että meillä menee oikeasti tosi hyvin ja ollaan tekemisissä paljon toistemme kanssa ja nautitaan samoista asioista, mutta sitten on niitä pieniä hetkiä jolloin hän esimerkiksi tekee tuollaista. Se jää kyllä vaivaamaan. Hän on monesti sanonut että olen ihan erilainen kuin hänen entisensä että he olivat kaikki kusipäitä ja hän vain härnää heitä kun he jaksavat pommittaa vaikka tasan tietävät että olemme yhdessä. Voisiko olla että viestit ovat vain härnäystä ja pientä huomion hakemista? Tyttöystävälläni ei ole mikään paras itseluottamus joten hakisiko hän ajoittain sen takia huomiota muualta?

Nimenomaan huono itsetunto ajaa naisesi tuohon. En jäisi hoitamaan asiaa vaan ottaisin uuden suunnan ja lopettaisin suhteen. Todella kypsymätöntä roikottaa vanhoja suhteita mukana vaikka on uudessa.

Akka kiertoon ja uudet kuviot!

Hän on monesti sanonut että olen ihan erilainen kuin hänen entisensä että he olivat kaikki kusipäitä ja hän vain härnää heitä kun he jaksavat pommittaa vaikka tasan tietävät että olemme yhdessä. Voisiko olla että viestit ovat vain härnäystä ja pientä huomion hakemista? Tyttöystävälläni ei ole mikään paras itseluottamus joten hakisiko hän ajoittain sen takia huomiota muualta?

No ei kai olekaan ihme, että exät lähettelevät viestejä kun saavat kerran tuollaista vastakaikua. Saattaahan se exiäkin ihmetyttää mikä teidän suhteenne on, kun nainen kuitenkin jatkaa flirttailevaa yhteydenpitoa heidän kanssaan. Ihmetyttää miksi hän ylipäätään haluaa jatkaa yhteydenpitoa moisiin kusipäihin. Härnäystä ne viestit varmasti ovat, en tosin tiedä kenelle.

Viimeksi muokattu:
Olen itsekin sanonut hänelle että ei saisi edes vastata niille mitään tai muuten luulevat että on vielä jotain mahkuja tai että meillä menisi niin huonosti. Nyt hän luulee etten tiedä että on ottanut taas yhteytta vaikka viime viesteistä taitaa olla kuukausia. Ihmetyttää minuakin miksi vastailee niille yhtään mitään, varmaan heikko itsetunto tähänkin syynä. En haluaisi kyllä missään nimessä erota koska hän on kyllä tällä tärkeintä mulle, pitää vaan jossain vaiheessa alkaa ottamaan asiaa esille että saan selvyyden. Hän on itse sanonut että miettii välillä milloin oikein jätän hänet ja aina sanon että en ole jättämässä. Tämän takia hän varmaan ei viitsi täysin tyrmätä exiään koska luulee että jätän hänet jossain vaiheessa. Sanoin että todennäköisempää on että mua alkaa vaivaamaan tämä exien "varalla"pitäminen että se ollakin sitten syy että haluan erota mutta ei ilmeisesti paljon häntä liikuta kun valehtelee ja viestittelee vielä heille.

Tämän takia hän varmaan ei viitsi täysin tyrmätä exiään koska luulee että jätän hänet jossain vaiheessa. Sanoin että todennäköisempää on että mua alkaa vaivaamaan tämä exien "varalla"pitäminen että se ollakin sitten syy että haluan erota mutta ei ilmeisesti paljon häntä liikuta kun valehtelee ja viestittelee vielä heille.

Jos suhteenne loppuisikin, niin ihmetyttää miksi hän kusipäiden kanssa haluaisi suhteeseen palata.

Viimeksi muokattu:
Jos suhteenne loppuisikin, niin ihmetyttää miksi hän kusipäiden kanssa haluaisi suhteeseen palata.

Ei haluaisi jäädä yksin. Haluaisi jonkun jonka kanssa höpistä päivittäin ja jolle kertoa asioita, on itse sanonut ettei osaisi elää yksin.

En tiedä, ehkä vielä toistaiseksi nielen tapahtuneen ja jos vielä tulee esiin että sama homma jatkuu tai eksät viestittelee niin otan asian vakavasti puheeksi.

Viimeksi muokattu:
Jos sinulla on omaisuutta tai olet perimässä joskus vanhempiasi, niin vaadi avioehto, jos avioliittoon päädyt. Jos avioehtoa et tee, niin olet täysi typerys ja rakkauden sokaisema. kuten nyt kuulostat olevankin, ei tuo tuosta korjaannu; jossakin vaiheessa pettää sinua, kun olet noin kiltti.

Tiedän senkin, että vähät välität varoituksista, mutta muista edes sitten joskus, että sinua ainakin varoitettiin, mutta et uskonut. Tyttöystäväsi tekee sinusta tilin pahimassa tapauksessa.

Jos sinulla on omaisuutta tai olet perimässä joskus vanhempiasi, niin vaadi avioehto, jos avioliittoon päädyt. Jos avioehtoa et tee, niin olet täysi typerys ja rakkauden sokaisema. kuten nyt kuulostat olevankin, ei tuo tuosta korjaannu; jossakin vaiheessa pettää sinua, kun olet noin kiltti.

Tiedän senkin, että vähät välität varoituksista, mutta muista edes sitten joskus, että sinua ainakin varoitettiin, mutta et uskonut. Tyttöystäväsi tekee sinusta tilin pahimassa tapauksessa.

Tyttöystävä on varakkaasta suvusta ja perimässä osaa perheyrityksestä, joten eiköhän ne rahat tulisi sieltäpäin. Totta olen varmasti vähän rakkauden sokaistama, mutta en jaksa uskoa että pettäisi. Jotain muuta tässä on taustalla, pitäisi varmaan ottaa puheeksi ja selvittää. Tyttöystävälläni on ollut ongelmia nuoruudessa ja monia vaikeuksia elämässään, ja on kertonut monesti kuinka olen auttanut häntä jaksamaan ja unohtamaan elämän paskat puolet. Uskon että olemme hyviä toisillemme. Kuulostankin ihan rakkauden sokaistamalta...

Viimeksi muokattu:
Tyttöystävä on varakkaasta suvusta ja perimässä osaa perheyrityksestä, joten eiköhän ne rahat tulisi sieltäpäin. Totta olen varmasti vähän rakkauden sokaistama, mutta en jaksa uskoa että pettäisi. Jotain muuta tässä on taustalla, pitäisi varmaan ottaa puheeksi ja selvittää. Tyttöystävälläni on ollut ongelmia nuoruudessa ja monia vaikeuksia elämässään, ja on kertonut monesti kuinka olen auttanut häntä jaksamaan ja unohtamaan elämän paskat puolet. Uskon että olemme hyviä toisillemme. Kuulostankin ihan rakkauden sokaistamalta...

Miksipä ette menisi parisuhdeterapiaan nyt, kun ongelmat ovat noin pieniä ja ratkaisuhaluaja varmasti puolin ja toisin löytyy?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä