ongelma anoppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitinalle77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitinalle77

Vieras
heips auttakaa, millä selitän anopilleni että meillä on myös oma elämä, esikoisen synnyttyä sain mitä kummallisimpia hoitoohjeita ja jos niitä en noudattanut olin itsekäs, anoppi ei usko mitään mitä sille sanon, toisen tytön syntymän jälkeen tilanne paheni, anoppi voi soittaa muutaman kerran päivässä ja kysyä että joko ollaan syöty ja mitä ja että onko jo d-tipat otettu. luojan kiitos että välimatkaa on 300km ja nähdään vain kerran kuukaudessa. mieheni on yrittänyt selittää äidilleen että meillä on oma elämä eikä tarvita hänen apuaan joka päivä, mutta eipä hän sitä usko. esikoinen vierasti 3kk iästä 1vuoteen asti ja se oli kuulemma minun syy, koska pidin liikaa sylissä ja aina liian lähellä itseäni, jokainen pieleen tai ai pieleen mennyt asia on aina minun syyni ja sekös vasta masentaa...pelkään päivää jolloin sanon anopilleni jotain peruttamatonta. onko muita jolla ongelma anoppi?

Sano anopillesi puhelimessa että joo, joo, tottakai.
Älä välitä anopin puheista sen enempää.

Minun tyttäreni hoiti mielestäni vauvaansa samoin että piti liikaa sylissä ja siksi vierasti minua, vaan en sentään sanonut siitä mitään ääneen.

Kukin äiti hoitaa lapsensa miten itse haluaa ja pyytää neuvoja jos mielestään tarvii. Voisit ehkä joskus kysyä anopilta jostain asiasta että "miten tämä hoidettiin silloin ennen ja auttoiko hoito". Voisit vielä sanoa että minäpä kokeilen tuotakin. Voisit kysyä vaikka tuosta lapsen vierastamisesta että miten sitä saisi vähemmäksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2004 klo 10:33 anoppi myös kirjoitti:

Minun tyttäreni hoiti mielestäni vauvaansa samoin että piti liikaa sylissä ja siksi vierasti minua, vaan en sentään sanonut siitä mitään ääneen.

Kukin äiti hoitaa lapsensa miten itse haluaa ja pyytää neuvoja jos mielestään tarvii. Voisit ehkä joskus kysyä anopilta jostain asiasta että "miten tämä hoidettiin silloin ennen ja auttoiko hoito". Voisit vielä sanoa että minäpä kokeilen tuotakin. Voisit kysyä vaikka tuosta lapsen vierastamisesta että miten sitä saisi vähemmäksi.

miksi pitäisi kysyä yhtään mitään anopilta?jos kokee että osaa ja tietää hoitaa lapsensa ihan hyvin ilman anopin neuvojakin?juuri sehän ap:tä häiritsikin että tukki neuvojansa ja nokkaansa joka asiaan? :headwall: :wave:

:headwall: mun anoppi on rasivttava ja hajamielinen hössöttäjä:Mutta pohjimmiltaan sydämellinen ihminen joka kohdellut minua ihan hyvin.Pidän pientä hajurakoa silloin kun tuntuu että anopin jutut tulee korvista ulos.... :D

\

minä se paljon anopilta kyselin, mutta osa vastauksista oli aika päättömiä, onneksi on maalaisjärki ja neuvola... äidin maidon korvike tehdään täysmaidosta, sokerista ja vedestä ja keitetään, ei siihen kaupan litkuja tarvita! olin lopettamassa esikoisen imetystä ja sain tälläisen kommentin

\

Vaikea sanoa joo joo, jos toinen on ihan hakoteilla. sillä jso sanoo joo joo ja tekee toisin, kuulee siitä. ja vierastaminen ei siitä johdu että lasta pidettäsiiin liikaa sylissä! !se on luonnollinen kehitysvaihe, lapsi alkaa tunnistaa "vieraat ja "omat" erilleen. ja jso vauva vierastaa, on parempi olla häntä antamatta heidän syliin jota vierastaa ainakin aluksi, jottei hänelle tule turvaton olo.

alkuperäiselle sympatiani, kyllä ne anopit välillä v-tuttaa..

Älä vastaa aina kun se soittaa. ota välillä vapaata siitä :D Jos mun anoppi alkaa päättömyyksiä puhumaan niin sanon sille kyllä suoraan takaisin. Miksi alkaisin miettimään sen tunteita kun ei sekään mieti mun tunteita...?

Meillä myös ongelmia anopin kanssa - hän pitää oikeutenaan tulla käymään silloin kun hänelle sopii (yleensä n. klo 9.00 aamulla!!!) ilmoittamatta. Välillä stressaan siitä kovastikin, mutta en kehtaa sanoa mitään. Omien vanhempieni kanssa on sovittu että soitetaan ennenkuin tullaan ja kaikki sujuu hyvin. Mieheni ei ymmärrä ongelmaa, koska on päivät töissä.

Kuinka joku on voinut keksiä, että lapsi vierastaa, kun sitä pidetään liikaa sylissä ! Mutta tätä joku jo kommentoikin oikein.
Ole asiallinen ja järkevä, älä anna anopin puuttua asioihin. Pidä puolesi alusta saakka. Koska tuollaiselle anopille jos antaa pikkusormen, se muuttuu ajan mittaan aina vaan pahemmaksi ja ruokkii itseään. Laita mies selittämään, hänen äitinsähän se on. Näin ei anoppi pääse syyttämään sinua sitten jälkeenpäin.
Ja lapset ovat sinun, eikä kukaan osaa niitä hoitaa muut kuin sinä. Ei varsinkaan anoppi.
20 vuoden kokemuksella: anoppini oli kauhea ja määräili kaikkea. En osannut pitää puoliani ja viimeiseltään 10 vuoden teutaroinnin jälkeen puuttui lapsiini.

[/quote]
minä se paljon anopilta kyselin, mutta osa vastauksista oli aika päättömiä, onneksi on maalaisjärki ja neuvola... äidin maidon korvike tehdään täysmaidosta, sokerista ja vedestä ja keitetään, ei siihen kaupan litkuja tarvita! olin lopettamassa esikoisen imetystä ja sain tälläisen kommentin
[/quote]

Mutta tolla tavallahan tehtiin vielä muutamia vuosia sitten, kun ykikansalliset yhtiöt eivät olleet vallanneet lastenruokamarkkinoita! Ja keitettiin ihan itse perunat ja laitettiin liha- ja porkkanapala joukkoon eli siitä tuli purkillinen lastenruokaa...

Nyt äidit raahaa lapsille kaupasta valmisruokaa, ihan niin kuin pieni lapsi ei voisi syödä samaa ruokaa kuin muukin perhe. Hedelmäsoseetkin voi tehdä hyvin itse, ottaa vaan palan vaikka omenaa ja raastaa tai muussaa sen pieneksi.

Meni ohi aiheen, mutta ihmettelen silti, mikä tossa neuvossa on pielessä. Kysyitkö esim. neuvolasta sen hulluutta? Vähän vanhemmalta terveydenhoitajalta tai kätilöltä saisit varmasti saman vastauksen!

Anna mennä anopin kommentit toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Mutta toisaalta; ole iloinen että anoppisi välittää teidän perheestä ja lapsenlapsestaan ja näette vielä kerran kuussa. Meillä appivanhemmat asuvat 5 km:n päässä ja heitä ei näy eikä kuulu kuin 2 kuukauden välein jos sillonkaan. Minkäänlaista yhteyttä eivät pidä lapsiin (9v, 7v ja 2v) vaikka on saaneet lasten kännykkänumerotkin. Lapset kysyykin jo että miksi mummu ja pappa ei välitä...yritä siinä sitten selittää.... :(

Anoppi on kuitenkin sukulainen, hän on rakkaan(?) miehesi ainoa äiti ja lastesi isoäiti. Siksi sitä anoppia pitää "sietää", edes...

Ei se oma anoppinikaan mikään kultakimpale ole omasta mielestäni, emmekä me mitään sydänystäviä ole, hänen mielestään en ole tarpeeksi hyvä hänen ainoalle pojalleen,jne.. mutta meillä on suhde vankalla pohjalla mieheni kanssa ja me osaamme ottaa anopin "nyrpistelyt" huumorilla. asiat on keskusteltu ja lasten kasvatuksesta ollaan samoilla linjoilla, joten miehen kanssa sanotaan samalla lailla molemmille anopeille. Ei se mieskään aina tykkää kaikista minun äitini "kotkotuksista", ja minä taasen ymmärrän sen (ja olen sanonut omalle äidillenikin...=)).
Miksi se anoppi pitää aina ottaa vihamiehenä? Hän on kuitenkin saanut aikaan sen ihmisen, jota itse rakastat, hän on osa sitä ihmistä.

Olen tullut siihen tulokseen, että näissä anoppisuhteissa on ainakin jossainmäärin kyse mustasukkaisuudesta. Kärjistettynä: sinä voit miehesi menettää, anoppi ei periaatteessa koskaan.

Aloittajalle;
kaikella kunnioituksella, me olemme tässä saaneet lukea vain SINUN näkemyksesi asiasta, minä en ainakaan halua ketään tuomita ikinä yksipuolisten kuulemisten perusteella.

menkää itseenne, älkääkä ottako anoppianne pahimpana vihamiehenä, koska sitä hän harvoin kuitenkaan on. Omasta asenteesta on paljon kiinni! Sen kun itse opin, on elämä ollut moninverroin helpompaa!

Mä en edes käy anopin luona enää. Osaa olla niin raivostuttava!! Viimeksikin sanoi, ettei meidän vauvelia voi sanoa neitiksi, ku sillä on niin isot posket. Sit vielä lisäsi, että muori se on!! Ku pääsin kotiin päin ajelemaan, niin pääsi itku...

Voi herranpieksut -Luvil- oletko täysi-ikäinen edes...?
"muori" voi ihan yhtälailla olla hellittelynimi...

Onko sinulla itselläsi poikaa?
Mitäs tuumit, jos hänen tuleva vaimosi on samanlainen sinua kohtaan, ettei tuo mahdollisia lapsenlapsia luoksesi kylään?

"Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää"

Sanoin jo anopilleni suorat sanat kuuden vuoden jälkeen, sillä hän on erittäin mäntti. Imetysasioihini puuttui ja sanoi, kun et enää jaksa imettää, annetaan jonkun toisen imettää. Pikku vauva 1kk pisti n.5hyttystä ja anoppi sanoi, ettei läääriä viitti vaivata. Samoin jälkitarkastuksen kanssa, hän sanoi, ettei lääkäriä tarvitse vaivata, että kai kaikki on ok. yrittää saada mieheni pettämään minua ja sanoo minua #&%£$!*, vaikka mieheni on mulle ensimmäinen. Sanoo, ettei mun pitäisi meikata ja kaiken huippu kun tää ämmä sanoi, että lapselle on annettu väärä nimi ja hän tietäisi paremman. Kuusi vuotta kestin ja olihan siinä paljon hyvääkin, mutta noiden meikkihuorittelujen ja tavaroideni penkomisen ja pettämisepäilyn jälkeen sanoin, että olet idiootti. :o :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2004 klo 19:58 Petra kirjoitti:
Sanoin jo anopilleni suorat sanat kuuden vuoden jälkeen, sillä hän on erittäin mäntti. Imetysasioihini puuttui ja sanoi, kun et enää jaksa imettää, annetaan jonkun toisen imettää. Pikku vauva 1kk pisti n.5hyttystä ja anoppi sanoi, ettei läääriä viitti vaivata. Samoin jälkitarkastuksen kanssa, hän sanoi, ettei lääkäriä tarvitse vaivata, että kai kaikki on ok. yrittää saada mieheni pettämään minua ja sanoo minua #&%£$!*, vaikka mieheni on mulle ensimmäinen. Sanoo, ettei mun pitäisi meikata ja kaiken huippu kun tää ämmä sanoi, että lapselle on annettu väärä nimi ja hän tietäisi paremman. Kuusi vuotta kestin ja olihan siinä paljon hyvääkin, mutta noiden meikkihuorittelujen ja tavaroideni penkomisen ja pettämisepäilyn jälkeen sanoin, että olet idiootti. :o :D

Mistä se sun anoppis on karannut?? Kyllä minäkin olisin hermostunut ja sanonut suorat sanat sille aivokääpiölle. Meillä taas anoppi ei mitenkään suostu uskomaan ettei hänen ainokaisensa ole pyhimys... "eihän minun poikani tuommoista tee - minä en voi ikinä uskoa että x tekisi jotain tuollaista - minun poikanihan ajattelee aina vain lastensa ja perheensä etua.." Ohhoijaa...ottais jo ne laput silmiltään. Alkaa jo ärsyttää se kun minä olen heidän mielestään pahis ja huonompi osapuoli tässä suhteessa. Mitenköhän ne naamat loksahtais jos olisivat ihan oikeasti todistamassa mitä täällä todellisuudessa tapahtuu? Se oma poika tai veli ei taida sittenkään olla ihan niin pyhimys... :D

Meillä on kans hössäävä ja kaikkeen puuttuva anoppi. Meni 11 vuotta ennenkuin mun käämit paloi. Silloin päästelinkin koko 11 vuoden edestä :$
Esikoinen on aina ollut jotenkin anopin "omaisuutta", en ole saanut päättää kasvatuksesta tai mistään muustakaan vain ja ainoastaan itse. Meidän valinnat ja säännöt on tehty vain rikkomista varten, ja jos sanon että miten sitten toimitaan kun esim. iltapalaa ei syödä ja yöllä nälkä yllättää. Vastaus: ÄITIHÄN on sitä varten että hän ruokkii lapsensa vaikka yöllä (vaikka yösyöntiä ei olisi harrastettu enää vuoteen). AARRGGHH!!!
Koti kasvatus on ollut itsellä sellainen ettei vanhemmille ole vastaan sanottu ja sen vuoksi meni noinkin kauan ennenkuin sain suuni auki. Mutta yllätys, yllätys: se kannatti, meinaan se raivoaminen. Johan tahti muuttui asialliseksi.

Oho! Mulla on varmaan sitten "unelma-anoppi" :D
Kertaakaan ei ole sanonu mitään lapsenhoitoneuvoja, paitsi kysyttäessä. Välimatkaa on muutama kilsa, asutaan samassa kaupungissa. Kertaakaan ei ole tullu yllättäen käymään, soittaa tai viestii ennen tuloa. Ottaa tytön mielellään hoitoon jos tarvetta ja saattaapi kysyä, milloin vois tulla viikonlopuksi mummun luo yökylään. Johtuisko tämä siitä että, anopilla on aikanaan ollu just kuvailemanlainen oma anoppi?

Jos se oottaakin sitä vastaansanomista?
Kattoo että ox susta mihinkään?

Kokeile jos meinaa käämit palaa.
Mun anoppi on kiva, mut appi kamala.
Tai noh... sellanen kuiteski että puuttuu meijän raha-asioihin ja hermostuu jos meille ei sovi niitten kyläileminen just sinä päivänä kun appi tahtos.

mieskin on maassa ollu sen takia ja päätin että jos toisen kerran tulee sama tilanne, ni mä lauon kovilla ja varmasti.
En kato kun rakkainpani kärsii ja masentuu

mulla on kanssa erittäin töksy ja huonokäytöksinen anopppi, enkä halua olla hänen kanssaan tekemisissä kuin sen välttämättömimmän. haukkuu minulle omaa äitiäni ja kehuu itseään ja omia lapsiaan :/

nää on näitä seitkytluvulla lapsensa saaneita isoäitejä, kun lapset ruokittiin kellon mukaan, eikä sen mukaan koska lapsella oli nälkä (kuinka ne on voineet katsoa itteensä peiliin huudatettuaan lasta 2h nälässä?) :headwall: ja vielä YLPEILLÄÄN sillä, kun lapset on viety jo parin kuukauden ikäsenä hoitoon ja ite töihin, kun ei oo kertakaikkiaan jaksanut kotona ! Samoin tupakointi sisällä on ollut ihan ok, kun eihän lapsilla oo mitään oikeuksia puhtaaseen sisäilmaan, että "kun tää on mun koti, niin mä saan tahdä ihan mitä huvittaa"! Ja turvaistuimet (jopa turvavyöt) on ihan turhia nykypäivän kotkotuksia "ei lapsi opi yhtään suojelemaan itteensä, kun kaikenmaailman turvaistuimia käytetään" Joo'o, sano, näytäpä se yksikin ihmine, joka kolarissa saa itteensä suojattua! Kiva oli kuulla myös alle 2 kk vauvalle sanottuna, että "Kyllä sä voit yhden syötön välistäkin jättää, kun on niin pyöreet posket" ja vauva täysin normaali painoinen, jopa siro, mutta pyöreäposkinen... että ei kun kaikki vaan, vauvat laihikselle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Joo anoppi löytyy, valitettavasti.. Me olemme aivan kaikissa aioissa eri
aaltopituudella. Asia on ratkaistu että emme ole keskenämme tekemisissä muulloin kun "pakollisissa" juhlissa yms. Olemme sanoneet kumpikin toisillemme pahasti ja asiaa on yritetty ratkaista puhumallakin, mutta tuloksetta. Ja onneksi välimatkaa löytyy..
Toivon että käytte syvällisemmän keskustelun kaksin, ennen kuin
sanotte toisillenne jotain peruuttamatonta :'( !

Yhteistyössä