Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mä alkaisin selvittää, miksi kiukuttelee? Syksyllä enterorokko teki meidän kuopuksesta (tuolloin 5v) ihan kamalan ja sitä kesti pari kuukautta. Selkeä päivärytmi, tarpeeksi riehumista/ulkoilua ja kontaktia toisiin lapsiin, riittävästi monipuolista ravintoa sekä unta pitävät lapsen aisoissa ilman komentelua. Enterorokko tosissaan voi tehdä rakkuloita aivoihinkin tms. ja tästä kai käytösongelmat. :/ Ulkoisesti enteroa oli vaikea itse edes huomata.
Myös kiusaaminen päivähoidossa tms. voi vaikuttaa lapseen tuolla tavalla.
Mites mä lähtisin tota selvittää? Jatkunu jo ainakin syksystä joten ei kai rokko voi niin kauan kestää?
Kysy siltä lapselta, miksi käyttäytyy sillä tavalla. Enteron aikana lapsi sanoi, ettei OSAA olla kiltisti.
Oletko tarrametodia kokeillut? Meillä tosin vain jääkaapin ovessa lista, johon illalla piirrettiin hymynaama

tai neutraali :-| tai surunaama

päivän käytöksen perusteella. Kymmenellä hymynaamalla pääsi leffaan äiskän kanssa. Jokainen sopii oman palkintonsa, mikä kussakin perheessä toimii. Meni noin kuukausi likalta saada tarvittava määrä hymyjä.
Aina tuhmuusepisodin jälkeen keskustelimme asian halki, poikki ja pinoon. Joskus lapsen käämit kärähtivät ja kärsivällisyys petti => tuhmuuksia. Sitten mietittiin yhdessä, miten voisi välttää sitä tilannetta tai saada pinnaa kestämään. Sovittiin myös, että vessaan saa mennä päästelemään kirosanoja ja omaa tyynyä saa hakata, jos oikein kiukuttaa.