one more time: KAUNEIMMAT lasten nimet pinoon

^ makuja on niin paljon kuin on ihmisiä.

Itse tykkään nimistä: Peppi, Sofia, Nuutti, Oona, Joonatan, Onni, Ella, Juuso, Minea, Nella, Helmi, Aino, Lilja, Tuukka,Vilma, Aatu, Aliisa, Martta, Justus, Elsa, Säde, Amanda, Pyry, Aada.
 
"vieras"
ihan sama mikä se nimi on, kun lapsi antaa sille nimelle merkityksen olemuksellaan, vanha inhokki nimi onkin aivan ihana, kun sen kantaja on kirjaimellisesti sitä, näin voin sanoa 20v. kokemuksella päiväkotityössä olevana.
 
[QUOTE="Vieras";28361926]Eleonooralle: joo, mut Petja!! Niin kauhea nimi kuin olla ja voi.[/QUOTE]

:D Ihanan aito järkytys. Mäkin olen näitä friikkejä, jotka tykkäävät Petjasta. :ashamed:

Mun lempparinimilista on pitkä, eikä järin kattava.

Amanda, Martta, Estari, Inkeri, Salvia, Kuura, Halla, Routa, Jeera, Pii, Maissi, Maanavilja, Sade, Jade, Pipariina, Eloisa, Paju, Seetri, Saarni, Vilja, Kaisla, Marja, Kanerva, Amanita, Okra, Anis, Timjami, Kaneli, Minttu, Poppeli, Niini, Seita, Taimi, Sointu, Molli, Siena, Tuuli, Varpu, Selja, Tuomi, Terho, Tammi, Oras, Vesa, Kuisma, Kerkko, Kuu, Martti, Mauri, Tuure, Frank, Frida, Freia, Ursula, Solina, Taimi...
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Väinö

:D

Nuorena kun J.Karjalaisen se yliärsyttävä "Väinö, Väinö missä on se Väinö" soi radiossa niin inhosin tuota nimeä yli kaiken.. Oli pakko vaihtaa radiossa kanavaa kun se soi. Nyt jos saisin pojan niin laittaisin nimeksi Väinö ehdottomasti :D ..tuolloin 90-luvulla olin ihastunut nimeen Jemina ja päätin laittaa sen tytölleni.. Juu ei tullut Jeminaa tytöstä kun 2011 tytön sain.
 
:D Ihanan aito järkytys. Mäkin olen näitä friikkejä, jotka tykkäävät Petjasta. :ashamed:

Mun lempparinimilista on pitkä, eikä järin kattava.

Amanda, Martta, Estari, Inkeri, Salvia, Kuura, Halla, Routa, Jeera, Pii, Maissi, Maanavilja, Sade, Jade, Pipariina, Eloisa, Paju, Seetri, Saarni, Vilja, Kaisla, Marja, Kanerva, Amanita, Okra, Anis, Timjami, Kaneli, Minttu, Poppeli, Niini, Seita, Taimi, Sointu, Molli, Siena, Tuuli, Varpu, Selja, Tuomi, Terho, Tammi, Oras, Vesa, Kuisma, Kerkko, Kuu, Martti, Mauri, Tuure, Frank, Frida, Freia, Ursula, Solina, Taimi...
onko tuo oikea nimi, vai tarkoititko Esteriä? :D
 
Suurin osa näistä poikien nimistä löytyi nimilistalta joka tehtiin miehen kanssa kun odotin poikaamme. (rakenneultrassa rv 20 selvisi sukupuoli, itsekin näin sen todella selvästi.) :)

Viljami
Vilho
Lenni
Leevi
Joel
Noel
Leo
Sampo
Pyry
Myrsky

Ja tyttöjen nimiä:

Veera
Pihla
Viola
Aurora
Emmi
Henni
Enni
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Matti, Ilkka, Viljo, Lauri, Ilari, Manuel

Anja, Aija, Asta, Isla, Seija, Saila, Soile..

Tykkään paljon vanhahtavista miehen nimistä :) Yksi mulla tuli tänään bussissa mieleen, mutta en muista sitä enää.. apua mikähän se oli :O
 
[QUOTE="Vieras";28361865]Petja!! ?? Miten se VOI olla jonkun mielestä hieno nimi!?[/QUOTE]

Se on tavallaan hauska miten tunnepitoisesti nimiin suhtautuu:
Me kun mietimme aikoinaan pojalle nimeä, menivät miehen kanssa suosikit ja inhokit ihan ristiin. Onhan siinä vääntämistä että se oikea nimi löytyy!

Meidän pojalle ehdotin aikoinaan Nimeksi Touko tai Kaarlo - Mieheni reaktio oli: "mistä ihmeestä sä noita nimiä keksit?!:$
Hän olisi taas halunnut pojasta Elmon, joka oli minusta käsittämättömän kamalan kuuloinen :kieh:

Onneksi siis niitä nimiä riittää mietittäväksi aika liuta!

Tämän hetkiset suosikit ovat tyttöjen nimissä Mysi, Aina, Anna ja Martta.
POjan nimissä edelleen tuo Kaarlo ja lisäksi Oiva ja Olavi.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä