On veemäistä olla köyhä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outsider
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sama minä:
Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Mihin ihmeeseen teidän "köyhien" rahat oikein menee?

Mekin ollaan miehen kanssa kumpikin työttöminä, silti lapset kulkee merkkivaatteissa. Oisko vähän kysymys siitä mihin ne rahat laitetaan, meillä kun ei polteta eikä juoda ollenkaan!

ei meilläkään juoda/polteta/saatika ees käydä missään. viime kesänä käytiin särkänniemessä ja ähtärissä mutta oltiinpa molemmat töissäkin.ja sen jälkeen ei missään ei hesessä,elokuvissa,ravintoloissa,konserteissa,laivalla ei missään =(

mein kämppä vaan on liian kallis ja vaikka kohta jo vuosi jonotettu halvempaan vuokrakämppään niin ei ole kuulunut.
ollaan jopa asennoitu että kai meidän pitää muuttaa kolmio vuokrakämppään ( ja meitä on kohta 6 henkee)

No tuo kertoikin kaiken! Ootte siis tottuneet liian hyvään elintasoon.

Tässähän on pakosti kyse siitä, että teillä "köyhillä" on vaan hinku ostella tavaraa, tarvittiin tai ei. Ja käytetty ei ilmeisesti kelpaa, pitää olla uutta ja hienoa. Nimittäin kirppiksellä ei paljoa aikuisten ja lasten vaatteet maksa ja saattehan joka kuukausi sen reilut 100? yhteiskunnalta tukea juuri lastentarvikkeiden ja vaatteiden ostoon lapsilisän muodossa. Sillä 100? kantaa kirppikseltä ison kasan vaatetta lapselle, ihan varmasti on näin.

Jos rahaa ei ole, sitten ei ostella mitään turhaa ja ylimääräistä. Ihminen tulee toimeen vähemmälläkin, niin myös ne lapset. Itselläni olisi rahaa käydä shoppailemassa vaikka joka päivä, mutta en saa mitään kiksejä ostamisesta. Ja vaikka voisin kävellä kauppaan ja ostaa kalliit merkkivaatteet ihan tuosta noin vaan, käyn aina ensin tsekkaamassa kirppiksen tarjonnan. Suosittelisin teille "köyhille" samaa!

Mekin ollaan miehen kanssa kumpikin työttöminä, silti lapset kulkee merkkivaatteissa. Oisko vähän kysymys siitä mihin ne rahat laitetaan, meillä kun ei polteta eikä juoda ollenkaan!

Jos jo nuorena aloittaa koulutuksen jälkeen pienipalkkaisessa työssä ja sitten avioituu pienipalkkaisen puolison kanssa, tulee työttömyyttä, sairautta, mahd. avioero.
Säästöjä, perintöjä ei ole kertynyt missään vaiheessa. Aina siis eletty kädestä suuhun ja rahat menneet siis normielämiseen, ei niitä ole mihinkään laitettu.
Tietysti voi ajatella, onko meillä ollut oikeutta tehdä lapsia

Alkuperäinen kirjoittaja en löydä:
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
kaksplussan kirppiksellä on myös "lahjoitetaan" -palsta. samoin facebook'ssa.

missä kohtaa facebookissa löytyy lahjoitetaan ???

Muista paikkaunnista en teidä,mutta ainakin Etelä-Karjalan alueelle on siellä oma ryhmänsä myydään/annetaan/vaihdetaan. Tosin se on pääosin täynnä samojen tyyppejen otetaan vastaan ja myydään-ilmoituksia...Laittassit edes ne myymänsä vaihdettaviksi haluamiinsa tavaroihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tässähän on pakosti kyse siitä, että teillä "köyhillä" on vaan hinku ostella tavaraa, tarvittiin tai ei. Ja käytetty ei ilmeisesti kelpaa, pitää olla uutta ja hienoa. Nimittäin kirppiksellä ei paljoa aikuisten ja lasten vaatteet maksa ja saattehan joka kuukausi sen reilut 100? yhteiskunnalta tukea juuri lastentarvikkeiden ja vaatteiden ostoon lapsilisän muodossa. Sillä 100? kantaa kirppikseltä ison kasan vaatetta lapselle, ihan varmasti on näin.

Jos rahaa ei ole, sitten ei ostella mitään turhaa ja ylimääräistä. Ihminen tulee toimeen vähemmälläkin, niin myös ne lapset. Itselläni olisi rahaa käydä shoppailemassa vaikka joka päivä, mutta en saa mitään kiksejä ostamisesta. Ja vaikka voisin kävellä kauppaan ja ostaa kalliit merkkivaatteet ihan tuosta noin vaan, käyn aina ensin tsekkaamassa kirppiksen tarjonnan. Suosittelisin teille "köyhille" samaa!

mulla menee lääkkeisiin 150e/kk ja apuvälineisiin n.1000e/vuosi. Asumisesta en halua/voi tinkiä koska vammaisen lapsen omaisena vietämme paljon (pakosti) kotona. Shoppailuun ei meidä rahat mene! Ja kun nyt eräs "hauska" totesi, että voisin syödä vähemmän niin oletko oikeasti sitä mieltä?
T. se vammaisen lapsen äiti 182cm ja 72kg

Me ollaan molemmat pienipalkkaisessa työssä ja lapset saa kyllä vaatteita, mutta kun jostain on tingittävä, niin kyllä ne on ne omat vaatteet. Kahta autoa on pakko pitää ja se nielee rahaa.

Tässähän on pakosti kyse siitä, että teillä "köyhillä" on vaan hinku ostella tavaraa, tarvittiin tai ei. Ja käytetty ei ilmeisesti kelpaa, pitää olla uutta ja hienoa.

No minulla on yli 10 vuotta vanha toppatakki ja kesätakki ehkäpä sitäkin vanhempi. Välikausitakkia ei ole ollenkaan. Ja pari vuotta vanhat ulkoiluhousut ja farkut on puhki kuluneet. Että ei tässä ihan huvikseen ostella, vaan ihan oikeaan tarpeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja sama minä:

ei meilläkään juoda/polteta/saatika ees käydä missään. viime kesänä käytiin särkänniemessä ja ähtärissä mutta oltiinpa molemmat töissäkin.ja sen jälkeen ei missään ei hesessä,elokuvissa,ravintoloissa,konserteissa,laivalla ei missään =(

mein kämppä vaan on liian kallis ja vaikka kohta jo vuosi jonotettu halvempaan vuokrakämppään niin ei ole kuulunut.
ollaan jopa asennoitu että kai meidän pitää muuttaa kolmio vuokrakämppään ( ja meitä on kohta 6 henkee)

No tuo kertoikin kaiken! Ootte siis tottuneet liian hyvään elintasoon.

enkös mä just laittanut että kohta vuosi jonotettu kolmio vuokrakämppiin mutta kun täältä ei saa niitäkään =( viimex keskiviikkona ukkeli soitti ja kyseli mutta ei ole mahkuja ei.
tässä ollaan asuttu kauan mutta ollaanpa oltu töissäkin molemmat jollon oli vara asua.

on kurjaa joo. Mulla meni tänään 200 euroa vaatteisiin, lapsille ja mulle. Oli pakko ostaa, koska muuten ei ole mitään mitä laittaa päälle. Mut hei, se on vaan rahaa....

meikä alkaa saamaan 400e kuussa, tästä lähtien, kyllä se on mulle iso raha. sillä saan panostaa kotiin. sisustaa ja täydentää vaaterarastoani ja ostaa meikkejä. tykkään. köyhä opiskelija tässä moi vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja en löydä:
kaksplussan kirppiksellä on myös "lahjoitetaan" -palsta. samoin facebook'ssa.

missä kohtaa facebookissa löytyy lahjoitetaan ???

http://www.facebook.com/group.php?gid=122186102395&ref=search&sid=1080887542.3127008902..1

tässä kirppis: http://www.facebook.com/group.php?gid=122186102395&ref=search&sid=1080887542.3127008902..1#!/pages/KIRPPUTORI/189761815927?ref=ts

naamakirjassa on myös lastentarvikkeiden kirppis:
http://www.facebook.com/group.php?gid=122186102395&ref=search&sid=1080887542.3127008902..1#!/pages/Lasten-kirpputori/262495633971?v=wall&ref=ts

mulla menee lääkkeisiin 150e/kk ja apuvälineisiin n.1000e/vuosi. Asumisesta en halua/voi tinkiä koska vammaisen lapsen omaisena vietämme paljon (pakosti) kotona. Shoppailuun ei meidä rahat mene! Ja kun nyt eräs "hauska" totesi, että voisin syödä vähemmän niin oletko oikeasti sitä mieltä?

No mut sossuhan maksaa nuo mainitsemasi ! Lääkkeet ja apuvälineet maksaa aina sossu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässähän on pakosti kyse siitä, että teillä "köyhillä" on vaan hinku ostella tavaraa, tarvittiin tai ei. Ja käytetty ei ilmeisesti kelpaa, pitää olla uutta ja hienoa.

No minulla on yli 10 vuotta vanha toppatakki ja kesätakki ehkäpä sitäkin vanhempi. Välikausitakkia ei ole ollenkaan. Ja pari vuotta vanhat ulkoiluhousut ja farkut on puhki kuluneet. Että ei tässä ihan huvikseen ostella, vaan ihan oikeaan tarpeeseen.

peesailen
mulla on 2000 luvulla ostettu talvitakki edelleen käytössä ja välikausi takin virkaa on toimittanut entisen työpaikan fleece takki joka on mulle keväät ja syksyt.
no viime kesänä ostin itselleni uudet kengät 10e kun vanhat oli jo niin rikki että pohja puoliksi irti.

käyn tämän kylän kirppiksellä 1-2x viikossa mutta eipä ole sen kokoista vaatetta mitä etsin ei minkäänlaista =( jos ei 92cm tyttöjen pinkki välikausi haalari mahdu siis enimmäkseen just tytön vaatetta kamalasti pojille tosi harvoin löytää mitään kirppikseltä.

ja meilläkin isomman pojan vaatteet menee automaattisesti nuoremmalle mutta mutta kuravaatteet aina niin puhkikuluneet + saappaat että roskiin saa laittaa (ainoastaan sadetakit pääsevät kiertoon)

toiseksi min pojat on ihan eri mittasia olleet saman ikäisenä esim mun vanhin poika käytti 104cm ja loikkas suoraan 116cm kun taas pikkuveljensä on lyhyempää sorttia ja 104cm on nyt pientä ja 116cm oli aivan liian iso sekä takki että housut roikkuivat eli tarvii sen välikoon 110cm
sitten taas vanhimmalle on viime keväänä ostettu 3e kirppispuku liian pieni eli tarvii isomman.

Onko lapsen hoitotukiasiat varmasti kunnossa?
Vammaistuki?
Oletko omaishoitaja?
Onko apuvälineitä mahdollista saada ostopalveluna hoitavasta sairaalasta?

Alkuperäinen kirjoittaja ootko tosissas?:

No mut sossuhan maksaa nuo mainitsemasi ! Lääkkeet ja apuvälineet maksaa aina sossu.

Täytyy kuitenkin todeta, että vaikka tekee taloudellisesti tiukkaa niin jaksan silti iloita elämästä ja arjesta lapseni kanssa. Eikä minun tarvitse olla paha kenellekään...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla suunnilleen samallainen tilanne kamppeiden kanssa. Tosin olen korkeasti koulutettu ja ihan hyväpalkkaisessa työssä. Mies samoin. Rahasta meillä ei ole puutetta. Mutta en ymmärrä, miksi ostaa uutta, kun noilla vanhoillakin hyvin pärjää? Pesen ja paikkaan farkkuja ja syksyllä aina haen varastosta vanhan rakkaan toppikseni ja olen onnellinen ettei vieläkään tarvitse lähtä uuden takin ostoon, kun entinen menee viel ihan hyvin.

Miks ihmeessä sitä pitäis aina olla uutta ja mitä ihmeen kiksejä siitä saa et hienostelee vaatteilla sun muulla kamalla? En ole koskaan sitä tajunnut. Mulle riittää, kun teen työni hyvin ja saan siitä ansaitsemani arvostuksen. Lasten vaatteet löytyy kirppiksiltä. Ja hui hai hyvin menee!!

Yhteistyössä