On veemäistä olla köyhä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outsider
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outsider

Vieras
Harmittaa, kun uusia vaatteita pitäs ostaa, mutta rahat ei riitä. Ja kun kaikki puutteet tulee (tai ne huomaa) kerralla. Pitäs saada kevättakki, farkut, kengät, ulkoiluhousut...

tänäänki meni yli 100e ku kaikille lapsille ostettiin lenkkarit ja yhdet kumisaappaat.. itellekki ois tarvinnu ostaa vähän kevyemmät kengät ku vanhat on rikki mut en sit enää raskinnu.. niin ja pienimmälle ostettii viel kuravaatteet no ne oli 12e mut silti....

älä muuta viserrä..

rahat todella tiukassa ja nyt pitäs ostaa lapsille 2x välikausipuvut 2x kurahousut 1x kumisaappaat 2x pyöräilykypärät 1x polkupyörä..

kirppikseltä koittanut ettiä mutta ei sitten mun tuurillakaan ikinä löydy mitään =( ja sit pitäs kaikki uutena ostaa ja muutenkin jo tiukkaa

kevät tulee kohisten ja ei ole mitään kiva päälle pantavaa, ei pääse kampaajalle jne. Eikä yhtään auta, että oma terapeutti kehottaa satsaamaan omaan ulkonäköön jne. Olen täysin tuloton, hoidan vammaista lasta kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
älä muuta viserrä..

rahat todella tiukassa ja nyt pitäs ostaa lapsille 2x välikausipuvut 2x kurahousut 1x kumisaappaat 2x pyöräilykypärät 1x polkupyörä..

kirppikseltä koittanut ettiä mutta ei sitten mun tuurillakaan ikinä löydy mitään =( ja sit pitäs kaikki uutena ostaa ja muutenkin jo tiukkaa

tarjous talossa oli kuravaatteet tarjouksessa... henkseli housut 6e ja takki 6e....

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
kevät tulee kohisten ja ei ole mitään kiva päälle pantavaa, ei pääse kampaajalle jne. Eikä yhtään auta, että oma terapeutti kehottaa satsaamaan omaan ulkonäköön jne. Olen täysin tuloton, hoidan vammaista lasta kotona.

Sori, naurattaa toi terapeutin kommentti. Ite olisin varmaan nakannu turpaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
älä muuta viserrä..

tarjous talossa oli kuravaatteet tarjouksessa... henkseli housut 6e ja takki 6e....

ei oo tarjoustaloo lähimaillakaan ja kun ei autookaan niin ei viittis lähtee 30km päähän linkkarilla pööpöileen =(
halvat kyl ois

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
pyyä sossulta rahaa

Ei sieltä niin vaan pyyetä, tai voi tietty pyytää. Mutta toimeentulotuella ei paljon vaatteita ostella. Jokainen voi kokeilla toimeentulotuki laskuria.

niinpä!! mä jätin sinne hakemuksen yhdistelmävaunuista mutta se hylättiin =(
nyt jätin kyllä noista vaatteista mut kai nekin hylätään.
ollaan miehen kanssa molemmat työttömänä ja päivärahojen/lapsilisän lisäksi sossusta tippuu joka kuukausi 74e toimeentulotukea =(

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Laittakaa ketjuun vaatekokoja ja kengänkokoja ja onko tyttö vai poika. Jos jollain sattuisi kaapissa olemaan omille lapsille pieneksi jääneitä.

Ihan hyvä idea! Mutta meillä kyllä käytetään lasten vaatteet niin loppuun, ettei niistä ole enää kuin kaatopaikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Laittakaa ketjuun vaatekokoja ja kengänkokoja ja onko tyttö vai poika. Jos jollain sattuisi kaapissa olemaan omille lapsille pieneksi jääneitä.

Ihan hyvä idea! Mutta meillä kyllä käytetään lasten vaatteet niin loppuun, ettei niistä ole enää kuin kaatopaikalle.

Mutta laita mitä kokoja itse olet vailla.

mä haen

pojalle 122cm välikausipukua
pojalle 110cm välikausipkua
pojalle kumisaappaat 31
pojalle 122cm kurahousut
pojalle 116cm kurahousut

pyöräilykypärä 6v pojalle
pyöräilykypärä 8v tytölle

pyörä 6v pojalle

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

peesi......

uusi tukka (ja mielellään koko naama) ja kivoja kevätvaatteita kokoa 42-44, lapselle hoidan aina kaikki ostokset, mutta omistani pihtaan, kun on pakko jostain pihdata kun rahaa ei riitä kaikkeen.

Mihin ihmeeseen teidän "köyhien" rahat oikein menee?

Mekin ollaan miehen kanssa kumpikin työttöminä, silti lapset kulkee merkkivaatteissa. Oisko vähän kysymys siitä mihin ne rahat laitetaan, meillä kun ei polteta eikä juoda ollenkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
uusi tukka (ja mielellään koko naama) ja kivoja kevätvaatteita kokoa 42-44, lapselle hoidan aina kaikki ostokset, mutta omistani pihtaan, kun on pakko jostain pihdata kun rahaa ei riitä kaikkeen.

Syö vähemmän niin jää rahaa kampaajaan, lisäksi alerekeistä saa tosi halvalla S-ja XS-koon vaatteita!

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Mihin ihmeeseen teidän "köyhien" rahat oikein menee?

Mekin ollaan miehen kanssa kumpikin työttöminä, silti lapset kulkee merkkivaatteissa. Oisko vähän kysymys siitä mihin ne rahat laitetaan, meillä kun ei polteta eikä juoda ollenkaan!

ei meilläkään juoda/polteta/saatika ees käydä missään. viime kesänä käytiin särkänniemessä ja ähtärissä mutta oltiinpa molemmat töissäkin.ja sen jälkeen ei missään ei hesessä,elokuvissa,ravintoloissa,konserteissa,laivalla ei missään =(

mein kämppä vaan on liian kallis ja vaikka kohta jo vuosi jonotettu halvempaan vuokrakämppään niin ei ole kuulunut.
ollaan jopa asennoitu että kai meidän pitää muuttaa kolmio vuokrakämppään ( ja meitä on kohta 6 henkee)

Yhteistyössä