H
"hui"
Vieras
Eräs tuttavani on viiden lapsen yksinhuoltaja ja saa rahaa elatusavut(minimit), lapsilisät, asumistuen ja oman työttmyysrahan. Kertoi minulle , että hänen ei kannata mennä töihin, koska saisi vähemmän rahaa kuin nyt. No tätä ihmettelin ja hän kertoi että sossusta ja kelasta saa niin hyvin ettei vaan kannata mennä. Laskin sitten netistä löytämällä laskurilla miten paljon sieltä oiken saisi yhteensä(siis tiesin hänen asumistuen ja tyttömyysrahan määrät, lapsilisät näin netistä miten paljon ovat viidelle)
Tulos:
Laskelman mukaan taloutenne menot ovat 2881.81 euroa, ja tulot 2595.00 euroa.
Arviolaskelman mukaan olette oikeutettu toimeentulotukeen, jonka suuruus on 286.81 euroa
Eli tässä on huomioitu hänelle tuloksi nuo kelan tuet ja sitten vuokra menoksi, 950e kuussa.
karkeasti laskien saa rahaa siis vuokran jälkeen käteen 1931e kuussa!
Nyt en enää ihmettele että pärjää paremmin sossun ja kelan tuilla.Olin luullut että toimeentulotuki on joku tosi pieni ja nuo kelan tuet kanssa. Millä tätä systeemiä pyöritetään? Miten valtiolla varaa kustantaa työttömien perhein elämä?
Ei mulla muuta.
Tulos:
Laskelman mukaan taloutenne menot ovat 2881.81 euroa, ja tulot 2595.00 euroa.
Arviolaskelman mukaan olette oikeutettu toimeentulotukeen, jonka suuruus on 286.81 euroa
Eli tässä on huomioitu hänelle tuloksi nuo kelan tuet ja sitten vuokra menoksi, 950e kuussa.
karkeasti laskien saa rahaa siis vuokran jälkeen käteen 1931e kuussa!
Nyt en enää ihmettele että pärjää paremmin sossun ja kelan tuilla.Olin luullut että toimeentulotuki on joku tosi pieni ja nuo kelan tuet kanssa. Millä tätä systeemiä pyöritetään? Miten valtiolla varaa kustantaa työttömien perhein elämä?
Ei mulla muuta.