On tää kyllä todella paskamainen tilanne!!(työjuttua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pintelin

Aktiivinen jäsen
25.10.2004
11 065
0
36
Viimeks olin töissä joulun välipäivinä.Silloin sanottiin et työt kyllä jatkuu,mutta viikko on ainakin vapaata ja soittavat(tällä viikolla pitäisivät soittaa)et milloin jatkuu..Vittumaista tässä on se et enhän mä saa mistään nyt rahaa.. |O Soviteltua työmarkkina tukee on turha edes hakee koska siihen vaikuttaa äijän tulot omieni lisäks. :headwall: Menenkö sossuun? :whistle:

Sanokaa ny jotain. |O Mua vituttaa tää tilanne ihan kympillä. :kieh: :headwall: Huomenna menen siellä käymään muista asioista niin jos eivät silloin kerro milloin taas työt jatkuu sanonko et lätkäsevät mulle eropaperit käteen niin vältympähän karenssilta ainakin. :|

Varaudu siihen,että jos laittavat eropaperit,niin työkkäri pyytää selvityksen sekä siulta että työnanatajalta,miksi näin on tapahtunut.Ja varsinkin,jos työsuhde on ollut lyhyt,niin alkavat helposti epäillä.Ja kaikki selitykset ei mee silti läpi,kun nehän työkkärissä päättää niissä kokouksissa nuo jutut.Että karenssi saattaa tulla kaikesta huolimatta.
Vähän samanlaisessa tilanteessa oon itse ollut,joten ajattelin siksi vinkata.

Jos olet koeajalla,niin ei tarvii perusteluja,mutta työkkäri soittaa työnantajalle ja kysyy syyn sieltä..Nuo on hankalia juttuja,mutta toivon,ettet saa karenssia.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Siis onko sinulla voimassa oleva työsopimus? Oletko siis lomautettuna nyt?
On voimassa oleva työsoppari.Enkä mä tiedä millä helvetin lomalla mua tässä nyt pidetään. |O Työkkäriin soitin tänään ja kysyin sieltä neuvoja tähän tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
On voimassa oleva työsoppari.Enkä mä tiedä millä helvetin lomalla mua tässä nyt pidetään. |O Työkkäriin soitin tänään ja kysyin sieltä neuvoja tähän tilanteeseen.

Mitä työkkäri vastasi?

Oletko tuntityösuhteinen vai kokopäivätöissä oleva?

Jos olet lomautettu, olet oikeutettu käsittääkseni työttömyyskorvaukseen siltä ajalta?

Mitä työvoimatoimistosta sanottiin ?

Mitä työkkäri vastasi?

Oletko tuntityösuhteinen vai kokopäivätöissä oleva?

Jos olet lomautettu, olet oikeutettu käsittääkseni työttömyyskorvaukseen siltä ajalta?
Mulla on ollut päivien pituus vaan 6h ja 4pv viikossa oon ollu töissä.Mä varmaan kuuluisin siihen soviteltun työmarkkinatuen saajaksi,mutta enhän mä sitä saa koska siihen vaikuttaa äijänkin tulot. :/ Eri asia olis sit se soviteltu päiväraha johon ei puolison tulot vaikuttais,mut en vielä täytä niitä kriteerejä. :| Työkkärissä sanoivat et toimittaisin sinne todistuksen tehdyistä tunneista ja katottais tilanne uudestaan voisko asialle tehdä jotain.. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Eiks sun sopparissa ole merkintää tuntimääristä?
Ei.

Sun pitää saada uusi soppari jossa on tunnit merkittynä. Jos teet 20h/viikko, niin se mustalla valkoiselle. Työnantajan on silloin maksettava niistä, oli töitä tai ei.
Näinhän sen kuuluis mennä takuu palkka on töitä tai ei.Mulla kun ei oo varaa täällä päivystää puhelua ja mennä töihin silloin kun tarvitsevat. :|

Alkuperäinen kirjoittaja no johan:
missä sä oot töissä, millä alalla? Kuulostaa kyllä sen sortin touhulta että eikun uutta putkeen, eihän toi nyt ihan noin mee et pompotellaan miten sattuu!
Elintarvike alalla olen.Niin eihän tällanen peli vetele et luottavat siihen sokeesti et mä olen joku hätä vara kenelle voi soittaa aina silloin kun tarvitsee työntekijää. |O Enkä mä ala siihen pelleilyyn ollenkaan et tekisin vaan tyyliin pari päivää viikossa töitä varsinkaan kun en saa soviteltuna kelaltakaan puuttuvaa osaa. :headwall:

Yhteistyössä