On se vaan niin helppoa tehdä keittoja nykysin <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ChloeEllen:
Alkuperäinen kirjoittaja juurinäin:
Ja "terveellinen" ateria lapsille on valmis.

no kyllä keitot on todella terveellisiä =)

Mikä keitosta tekee automaattisesti terveellisen? Asian vierestä, mutta ei kai tuo voi olla mikään perusolettamus? Ai että se, että raaka-aineet lilluvat "vedessä" tekee terveellisyyden?

Ei ainakaan yleensä keitoissa ole paljon rasvaa, suolaisuudenkin voi "säätää" itse ja vihanneksia on yleensä kaikissa keitoissa. Riippuu tietty tekotavasta ja aineista.

Itse en käyttänyt ollenkaan liemikuutioita keitoissa, kun lapsi oli pieni. Ja jos tein esim jauhelihakeiton hirvenlihasta, niin juuri ollenkaan siinä ei ole rasvaa. Nakkejakin saa suolattomia, jos haluaa tehdä nakkikeittoa.

Ajattelisin, että noi keitot, jotka valmistuu vaan aineet kiehauttamalla on tosi hyvä vaihtoehto kaikenlaisille eineksille. Tuntuu, että juuri mitään muuta ruokaa ei saa laitettua yhtä vaivattomasti. Perunatkin jos keittää, niin kastikkeen ja lisäkkeiden teossa menee mun mielestä kauemmin. Kerran olen käyttänyt sitä pussia, jossa on peruna mukana ja mielestäni se oli ihan ok makuinen eikä meillä ainakaan mies huomannut eroa :)
Kyllä esim. makkarassa/nakeissa ja lihaliemikuutiossa on yleensä aika paljon rasvaa ja suolaa, riippuen toki mitä käyttää. Mielestäni monessa monessa muussa ruuassa saa helpommin säädeltyä itse suolaisuutta, vaikka jättää kokonaan ilman suolaa koko ruoka.

Tästä tulikin sitten tuoreruoka vastaan pakasteruoka tappelu. No tapelkaa rauhassa, keitoissa itse käytän tätä lähtien pakastettua, sillä en huomaa maussa mitään eroa. Ja kuten jo laitoin, en ole terveysintoilija joten en mieti jokaista suupalaa minkä suuhuni laitan. Pääasia että ruokaa maistuu hyvältä :) Ja tuon pakastepussin mukaan kun keiton tekee, niin se on hyvää. Mutta makuasia ja ymmärrän sen :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tästä tulikin sitten tuoreruoka vastaan pakasteruoka tappelu. No tapelkaa rauhassa, keitoissa itse käytän tätä lähtien pakastettua, sillä en huomaa maussa mitään eroa. Ja kuten jo laitoin, en ole terveysintoilija joten en mieti jokaista suupalaa minkä suuhuni laitan. Pääasia että ruokaa maistuu hyvältä :) Ja tuon pakastepussin mukaan kun keiton tekee, niin se on hyvää. Mutta makuasia ja ymmärrän sen :)

Minä ymmärtäisin näin, että tarkoitat helpolla samaa kuin nopea, eikö? Sillä eihän se perunan tai porkkanan kuoriminen ja pilkkominen ole vaikeaa. Mutta saavutat etua siinä, että ruoka on nopeammin valmista ja jos maku ei mielestäsi kärsi, niin eihän tuossa mitään ongelmaa sinulla olekaan :)

osta tupperwaren vihreä kuorimisveitsi niin ei ole kuoriminen inhottavaa, usko pois.

parempi maku tuoreista juureksista. mutta varmasti tulee hyvää myös pakasteista.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Minä ymmärtäisin näin, että tarkoitat helpolla samaa kuin nopea, eikö? Sillä eihän se perunan tai porkkanan kuoriminen ja pilkkominen ole vaikeaa. Mutta saavutat etua siinä, että ruoka on nopeammin valmista ja jos maku ei mielestäsi kärsi, niin eihän tuossa mitään ongelmaa sinulla olekaan :)

Kyllä, tarkoitan sillä sekä nopeaa sekä sitä että oikeasti vihaan perunoitten kuorimista niin on helpompaa ostaa valmiiksi kuorittuja perunoita ainakin sillon kun keittoa tekee :) Ja kuten sanoit, mulla ei olekkaan mitään ongelmaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:lle ehdotus:
osta tupperwaren vihreä kuorimisveitsi niin ei ole kuoriminen inhottavaa, usko pois.

parempi maku tuoreista juureksista. mutta varmasti tulee hyvää myös pakasteista.

Suurin ongelma tässä on se, kun toi tiskiallas on niin matala ja mä olen pitkä, niin tekee selälle pahaa kuoria perunoita sillä on paljon helpompi kuoria märkiä perunoita kuin kuivia ja kun oerunaa pitää kastella usein niin selkä ei tykkää olla kumarassa.

Mutta ehkä hyvä kuorimisveitsi voisi auttaa asiaa, jos saisi kuorittua kaikki kuoret pois nopeasti ilman välikasteluja. :) Kiitos ehdotuksesta. Laatikoitten teossa tarvitsen sitten parempaa kuorimisveistä kyllä, keitot eriasia :)

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
ja maku on hyi :x , ja sillä on suu tuohesta, joka ei huomaa miten hyvää tulee keitosta kun sen tekee perunoista, ei pakasteperunoista. ei se kuoriminen nyt niin kauheaa ole,

Oletko ikinä tehnyt keittoa pakasteperunoista vai onko vain olettamus että olisis jotenkin pahaa? :)
ei ole olettamus. vaan ihan useamman kerran kokeiltu juttu. meillä se keitto jäi kyllä syömättä

Knorr Kasvisliemi liemikuutio

Ainesosat:
Suola, kasvirasva, arominvahventeet (natriumglutamaatti, -guanylaatti, -inosinaatti), kasvikset 3,9 % (porkkana, sipuli, tomaatti, punainen paprika, purjosipuli), hiivauute, persilja, mausteet, kovetettu kasvirasva, kasvisuute (mm. selleri), aromi (mm. sinappi ), väri (E 150c), valkosipuli.

ja maku on hyi :x , ja sillä on suu tuohesta, joka ei huomaa miten hyvää tulee keitosta kun sen tekee perunoista, ei pakasteperunoista. ei se kuoriminen nyt niin kauheaa ole,

Oletko ikinä tehnyt keittoa pakasteperunoista vai onko vain olettamus että olisis jotenkin pahaa? :)
ei ole olettamus. vaan ihan useamman kerran kokeiltu juttu. meillä se keitto jäi kyllä syömättä

Et sitten kerrasta uskonut vaan piti kokeilla useamman kerran :D

Minä käytän ihan normikuoriperunoita, mutta jos oikein laiskoittaa, korvaan ne pastalla (gnocheilla). Liemeen sopii tuollain mainiosti tomaattipyreepurkki. Helppoa ja hyvää. :-)

Voin säästää terveysfanaatikoilta vaivan, ja kirjoittaa jatkon itse: "HYIIII!!! VAIN HUONO ÄITI ANTAA LAPSILLEEN HUONOJA HIILAREITA!!! EI TUO MEILLÄ VAAN MENISI ALAS!!! HUOSTAANOTTAKAA LAPSIPARAT!!!"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä käytän ihan normikuoriperunoita, mutta jos oikein laiskoittaa, korvaan ne pastalla (gnocheilla). Liemeen sopii tuollain mainiosti tomaattipyreepurkki. Helppoa ja hyvää. :-)

Voin säästää terveysfanaatikoilta vaivan, ja kirjoittaa jatkon itse: "HYIIII!!! VAIN HUONO ÄITI ANTAA LAPSILLEEN HUONOJA HIILAREITA!!! EI TUO MEILLÄ VAAN MENISI ALAS!!! HUOSTAANOTTAKAA LAPSIPARAT!!!"

Aika hyvä tuo loppukommentti. Säästää monta ihmistä vaivannäöltä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä en nykyään käytä keitoissa pakasteita. Maku on hemmetin paljon parempi kun tekee pakastamattomista.

Minä myös huomaan eron, ja pidän enemmän tuoreista aineksista tehdystä. Valitettavasti vaan minäkin ihnhoan perunoitten kuorimista yli kaiken kuten ap (välineistä riippumatta), joten helposti turvaudun pakasteisiin.

Yhteistyössä