V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja piipi:Alkuperäinen kirjoittaja ?:Alkuperäinen kirjoittaja ChloeEllen:Alkuperäinen kirjoittaja juurinäin:Ja "terveellinen" ateria lapsille on valmis.
no kyllä keitot on todella terveellisiä =)
Mikä keitosta tekee automaattisesti terveellisen? Asian vierestä, mutta ei kai tuo voi olla mikään perusolettamus? Ai että se, että raaka-aineet lilluvat "vedessä" tekee terveellisyyden?
Ei ainakaan yleensä keitoissa ole paljon rasvaa, suolaisuudenkin voi "säätää" itse ja vihanneksia on yleensä kaikissa keitoissa. Riippuu tietty tekotavasta ja aineista.
Itse en käyttänyt ollenkaan liemikuutioita keitoissa, kun lapsi oli pieni. Ja jos tein esim jauhelihakeiton hirvenlihasta, niin juuri ollenkaan siinä ei ole rasvaa. Nakkejakin saa suolattomia, jos haluaa tehdä nakkikeittoa.
Ajattelisin, että noi keitot, jotka valmistuu vaan aineet kiehauttamalla on tosi hyvä vaihtoehto kaikenlaisille eineksille. Tuntuu, että juuri mitään muuta ruokaa ei saa laitettua yhtä vaivattomasti. Perunatkin jos keittää, niin kastikkeen ja lisäkkeiden teossa menee mun mielestä kauemmin. Kerran olen käyttänyt sitä pussia, jossa on peruna mukana ja mielestäni se oli ihan ok makuinen eikä meillä ainakaan mies huomannut eroa
Kyllä esim. makkarassa/nakeissa ja lihaliemikuutiossa on yleensä aika paljon rasvaa ja suolaa, riippuen toki mitä käyttää. Mielestäni monessa monessa muussa ruuassa saa helpommin säädeltyä itse suolaisuutta, vaikka jättää kokonaan ilman suolaa koko ruoka.