On se vaan niin helppoa tehdä keittoja nykysin <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nam

Vieras
Kaupasta vaan pakastealtaasta, onkohan toi apetit, perunaa-ja keittojuureksia pussi, paketti nakkeja tai kalaa, kanaa yms. Vettä kattilaan litra, liemikuutiot mukaan, kun kiehuu niin muut aineet sekaan ja 15-20 min niin soppa on valmis :heart:

Mä itse vihaan perunoitten kuorimista, niin sen takia aika harvoin oli keittoa ruokana. Nyt sitten paljoan useammin. :) Enkä ole laiska, mä vaan vihaan kuorimista yli kaiken.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä en nykyään käytä keitoissa pakasteita. Maku on hemmetin paljon parempi kun tekee pakastamattomista.

Itse en huomaa maussa mitään eroa, mutta tietenkin se on täysin makuasia :)

Mä huomaan ja niin meidän muksukin. Enne jäi suurin osa porkkanoista, lantusta, palsternakasta ym. syömättä. Nyt suorastaan kerää niitä lautaselle =)

Mä en nykyään käytä keitoissa pakasteita. Maku on hemmetin paljon parempi kun tekee pakastamattomista.

Itse en huomaa maussa mitään eroa, mutta tietenkin se on täysin makuasia :)

Mä huomaan ja niin meidän muksukin. Enne jäi suurin osa porkkanoista, lantusta, palsternakasta ym. syömättä. Nyt suorastaan kerää niitä lautaselle =)

Ja siis meillä kyse ei ole mistään terveellisyydestä. Tiedän, että pakastevihanneksissa vitamiinit säilyvät ym. Kuten sanoit, makuasia =)

Alkuperäinen kirjoittaja juurinäin:
Ja "terveellinen" ateria lapsille on valmis.

No ei se pakastaminen niitä juureksia suuremmin pilaa. Parempi tuo on kuin einespizzat ja -purilaiset.

Mikä mahtaa olla näiden terveysfanaatikkojen mukaan kelpoa, ekologista kotiruokaa? Tarpeeksi ravintoaineita yms.

Alkuperäinen kirjoittaja ChloeEllen:

no kyllä keitot on todella terveellisiä =)

Mikä keitosta tekee automaattisesti terveellisen? Asian vierestä, mutta ei kai tuo voi olla mikään perusolettamus? Ai että se, että raaka-aineet lilluvat "vedessä" tekee terveellisyyden?

Alkuperäinen kirjoittaja x:

No ei se pakastaminen niitä juureksia suuremmin pilaa. Parempi tuo on kuin einespizzat ja -purilaiset.

Mikä mahtaa olla näiden terveysfanaatikkojen mukaan kelpoa, ekologista kotiruokaa? Tarpeeksi ravintoaineita yms.

Ei mua kiinnosta ne vihannekset, vaan ne muut aineet. Mä en itseasiasiassa ole mikään terveysfanaatikko.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Mikä keitosta tekee automaattisesti terveellisen? Asian vierestä, mutta ei kai tuo voi olla mikään perusolettamus? Ai että se, että raaka-aineet lilluvat "vedessä" tekee terveellisyyden?

Ei ainakaan yleensä keitoissa ole paljon rasvaa, suolaisuudenkin voi "säätää" itse ja vihanneksia on yleensä kaikissa keitoissa. Riippuu tietty tekotavasta ja aineista.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
http://www.kaleva.fi/uutiset/pakastettu-ruoka-jopa-ravinteikkaampaa-kuin-tuore/844304 tässä hieman juttua noista pakaste kasvisten terveellisyydestä...

No just nyt jos ostaa porkkanoita ja perunoita, ei niitä ole kuukausia varastoitu, tai jos omalta maalta siitä saa. Ihan varmasti ovat tuoreempia kuin pakastimesta. Minusta on ihan ok käyttää pakasteita silloin, kun vastaavaa ei tuoreena saa. Mutta just nythän saa.

Alkuperäinen kirjoittaja piipi:

Ei ainakaan yleensä keitoissa ole paljon rasvaa, suolaisuudenkin voi "säätää" itse ja vihanneksia on yleensä kaikissa keitoissa. Riippuu tietty tekotavasta ja aineista.
Missä ruoassa ei voi säätää suolaisuutta?

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
ja maku on hyi :x , ja sillä on suu tuohesta, joka ei huomaa miten hyvää tulee keitosta kun sen tekee perunoista, ei pakasteperunoista. ei se kuoriminen nyt niin kauheaa ole,

Oletko ikinä tehnyt keittoa pakasteperunoista vai onko vain olettamus että olisis jotenkin pahaa? :)

Niin ja missä luki että tuota syö lapset? ;) Jos mulla lapsia olisi, niin kyllä tuota niille antaisin mutta kun ei ole ei. :)

No muutan: Ja "terveellinen" ateria aikuisille on valmis. Ihan sama kumman laitan.

Kyllä esim. makkarassa/nakeissa ja lihaliemikuutiossa on yleensä aika paljon rasvaa ja suolaa, riippuen toki mitä käyttää. Mielestäni monessa monessa muussa ruuassa saa helpommin säädeltyä itse suolaisuutta, vaikka jättää kokonaan ilman suolaa koko ruoka.

Niin ja missä luki että tuota syö lapset? ;) Jos mulla lapsia olisi, niin kyllä tuota niille antaisin mutta kun ei ole ei. :)

No muutan: Ja "terveellinen" ateria aikuisille on valmis. Ihan sama kumman laitan.

Se on yleensä täällä ollut tuomittavampaa se mitä lapsille syöttää kuin se mitä aikuinen syö. Mutta tuomitse rauhassa, kaikki ei ole niin terveysintoilijoita kuten eräät. :)

Kyllä esim. makkarassa/nakeissa ja lihaliemikuutiossa on yleensä aika paljon rasvaa ja suolaa, riippuen toki mitä käyttää. Mielestäni monessa monessa muussa ruuassa saa helpommin säädeltyä itse suolaisuutta, vaikka jättää kokonaan ilman suolaa koko ruoka.

Tai jättää kokonaan syömättä - MITÄÄN

Yhteistyössä